אות הצדעה: "לממש את חובתי למדינה ותרומתי לחברה". באדיבות דובר צה"ל

אות הצדעה: "לממש את חובתי למדינה ותרומתי לחברה"

לפעמים אירועי החיים לא מסתדרים כפי שאנחנו רוצים, ואז כשמגיע הצו הראשון, נאמר לנו שאנחנו לא יכולים להתגייס ואנחנו מקבלים פטור. איך מתגייסים ועולים על מדים בכל זאת? מתנדבים!

לא פעם אירועי החיים משנים את התכניות שהכנו לעצמו. למשל, אתם מגיעים לצו הראשון, מוכנים להשקיע את כל כולכם כדי לקבל ציונים טובים, אך אז נאמר לכם שאתם מקבלים פטור. כך גם קרה לשני ברגר, שלאחר שחלתה במחלת הסרטן לא יכלה להתגייס. אך ברגר לא ויתרה, התנדבה לצה"ל וכעת משרתת בתפקיד מרתק.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

"אני משרתת ביחידה המרכזית לחקירות מיוחדות של מצ"ח (ל.כ משטרה צבאית חוקרת) בתפקיד חוקרת פלילית. היחידה ישבה בבית הירוק ביפו והיום אנחנו יושבים בבית ליד", מספרת לנו שני ברגר, "אני חוקרת תיקים מורכבים בתווך הפלילי החמור ביותר בצה"ל, כגון סחר באמל"ח (אמצעי לחימה) ובסמים, פגיעה בבטחון המדינה, עבירות מין חמורות, הברחות בגבולות, גניבות כלי נשק והונאות".

מה הקשיים בתפקידך? 

"הקשיים שחוויתי במהלך התפקיד היו חשיפה למראות קשים, ולעיתים לסיפורי חיים קשים שמאוד מבגרים ונותנים פרספקטיבה אחרת לחיים. את מגיעה כילדה בת 18 שלפני מספר רגעים סיימה תיכון, ובמהרה נכנסת למערכת ול'עולם המבוגרים'. הבנתי שהתפקיד דורש חוסן נפשי ויכולת הכלה מאוד גדולה".

"הגעתי לקר האמת בפיצוח תיקים - ואין תחושה טובה יותר מזו" © דובר צה"ל

איך את חושבת התפקיד תורם לך?
"בפן המקצועי והאישי כאחד. בפן האישי התבגרתי, למדתי, חוויתי חוויות ייחודיות שלא הייתי מוצאת בתפקיד אחר. הכרתי חברים לחיים, למדתי להתמודד עם מצבי לחץ, לבטא יכולת ניהול ומימוש עצמי. בפן המקצועי, הכרתי את עולם החקירות שהוא עולם מגוון, הרגשתי שאני משפיעה ישירות על חוסנו המוסרי של צה"ל והגעתי לחקר האמת בפיצוח תיקים - ואין תחושה טובה יותר מזו".

הגיוס של ברגר לצה"ל לא היה מיידי, "בגיל 14, התגלה אצלי גידול סרטני ממאיר ברקמה הרכה. כשהגעתי לצו הראשון בגיל 16, בשלב הרפואי, נאמר לי שאני לא יכולה להתגייס כי יש לי פטור רפואי, זאת לנוכח העובדה שלא עברו חמש שנים מההליך הרפואי האחרון שעברתי".

אך, למרות הפטור הרפואי, ברגר בחרה להתגייס בכל זאת והלכה למסלול התנדבות, היא משתפת אותנו בסיבות, "בחרתי להתנדב לצבא על מנת לממש את חובתי למדינה ואת תרומתי לחברה. לעשות שירות משמעותי ומאתגר ולקום כל בוקר עם תחושת סיפוק ולא בזבוז. להרגיש שאני נותנת ומקבלת כאחד". 

שני ברגר
שני ברגר © דובר צה"ל

איך הגיוס כמתנדבת שונה? 
"הוא התחיל במדור מתנדבים, שליוו אותי החל מרגע קבלת אישור ההתנדבות, הכרוך בוועדות רפואיות ואישורים נוספים. מרגע קבלת האישור התבקשתי לבחור תפקיד למיונים, המסתמך על הנתונים האישיים שלי ומצבי הבריאותי. כאשר החלטתי שאני רוצה להיות חוקרת במצ"ח התבצע אימות נתונים ונמצאתי מתאימה, זימנו אותי למיונים אשר אותם עברתי בהצלחה. כמו כן, לאחר שביקשתי, ביצעתי טירונות רובאי 02 של שוטרים צבאיים, אשר ארכה כחודש וחצי במקום טירונות מתנדבים הנמשכת כשבוע. אני משרתת כמו כל חבריי חיילי החובה ומבצעת את אותו התפקיד ללא כל הקלות".

מה הייתה תגובה המשפחה והחברים להחלטתך?
"תמכו מאוד, תמיד עודדו ודחפו. שמחו בשמחתי כאשר קיבלתי את אישור ההתנדבות ואת בשורות הקבלה לתפקיד".

"להרגיש שאני נותנת ומקבלת כאחד" © דובר צה"ל

איזה טיפים יש לך לתת לבני נוער שבוחרים להתנדב לצה"ל או מתלבטים אם להתנדב?
"אומר להם בלב שלם, בפה מלא וללא כל היסוס, להתנדב לצבא ולא לוותר גם אם תהליך ההתנדבות מרגיש קצת קשה. שזוהי הבחירה הטובה ביותר שיעשו בחייהם ויקבלו כל כך הרבה ולא יתחרטו. החיים שלנו דינאמיים ומשתנים, אבל זוהי הזדמנות פז שחבל לפספס אותה כי בשום מקום לא יחוו חוויה עוצמתית, מרגשת ומספקת כמו שירות צבאי".

מה תאחלי לעצמך להמשך השירות?
"אאחל לעצמי להמשיך להתפתח, ללמוד כל יום משהו חדש ולשאוף תמיד למצוינות ומקצועיות. והכי חשוב - ליהנות מכל יום שעובר ולהפיק ממנו את הטוב ביותר".

 
תגובות