מתוודה: הכירו את האיש שמאחורי עמוד האינסטגרם "קונפי". אלבום פרטי

מתוודה: הכירו את האיש שמאחורי עמוד האינסטגרם "קונפי"

עם 131 אלף עוקבים ועוד שלושה עמודי אינסטגרם בתחומים שונים- אתר הוידויים "קונפי" השתלט על הרשת • בפעם הראשונה נחשף האיש שעומד מאחורי העמודים ועונה על השאלות שרצינו לדעת: מאיפה הגיע הרעיון? מה הוידוי הכי מצחיק ששלחו לו? ואיזה טיפ יש לו לתת למתגייסים?

אחד מעמודי האינסטגרם המצליחים ביותר שקיימים היום הוא לא אחר מ"קונפי". אם אתם לא סגורים על איזה מבינהם אנחנו מתכוונים, ובכן, זה מכיוון שיש כמה עמודים תחת השם: "קונפי - וידויים של חיילים": "קונפי סינגלס", "קונפי סטודנטס" ואחרון חביב שהצטרף ממש לאחרונה - "קונפי הייטק". מאחורי הקהילה הזאת שמכה גלים ברשת עומד בחור אחד בלבד, יוני אבנר, תל אביבי, בן 30 שנחשף בפעם הראשונה.

את העמוד הראשון "קונפי- וידויים של חיילים" אבנר פתח אי שם בשנת 2018 כאשר הרעיון הגיע מבדיחות משותפות בין החברים "הייתי מעלה פוסטים מצחיקים לפייסבוק והסביבה אהבה את זה מאוד. עם הזמן, הדברים שהייתי כותב תפסו תאוצה והחלטתי לפתוח אינסטגרם ולייצר תוכן מקורי שלי. חשבתי על לפתוח קהילה שלא מצריכה את החשיפה שלי, לא רציתי להיות יוני משפיען הרשת, רציתי ליצור תוכן שיבדר אנשים. הבחירה בחיילים מגיעה מהחיבור שלי לחוויה הצבאית. גם לי, בתור חייל היו רגעים שבוזים שחשבתי שיכל להיות מגניב אם היה מישהו שיעביר לי את הזמן בכיף ונותן לי חיזוק עם דברים שיאירו חי את היום והתקופה. קרה מה שקרה ותוך כמה שבועות כבר הגעתי לעשרת אלפים עוקבים".

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

"לא יותר מדי. כן חשבתי שיהיה לזה קהל ושמה שאני כותב באמת מצחיק, אבל לא דמיינתי שזה יהיה עמוד כל כך חזק ודומיננטי ברשת עד לכדי שאנשים יתעניינו מי עומד מאחורי הקהילה".

נכון להיום, סך העוקבים של יוני בעמודי הקהילה השונים מגיע לכמעט רבע מיליון עוקבים. נתון מרשים ביותר כשמדברים על קהלי היעד אליו מכוון. מה שאפילו יותר מטורף זו העובדה שעל אף כמות העוקבים הגדולה, יוני מקפיד על שמירת קשר צמוד עם העוקבים שלו, כזה שלא תמיד זוכים לראות ברשת. "הקשר עם הקהל שלי מאוד חשוב לי", מספר האיש מאחורי הקהילה וממשיך; "מהרגע הראשון שאנשים התחילו להגיב לי, נוצר איתם שיח חברי. יש לי עוקבים שאני בחיים לא פגשתי אותם ולא יודע איפה הם גרים או מה הם עושים בחיים שלהם אבל נוצר שיח על דברים מעניינים שעוברים עליהם או סוגיות שונות שאנחנו דנים בהן בעמוד. זה יצר קשר מאוד עמוק, אני רואה את העוקבים שלי כחברים מהבית".

- פרט לשיחות, אתה עוסק גם בהפקת אירועים של הקהילה?

"נכון. המסיבה הראשונה הייתה בהאנגר 11, הייתי לחוץ שאף אחד לא יבוא, בסוף הגיעו 2,500 איש, שכולם בסך הכל הגיעו כי 'קונפי' הזמין אותם בסטורי. לא היה יח״צ או שיווק מעבר לזה. התרגשתי ברמות והיה מאוד משעשע להסתובב שם בין האורחים מבלי שידעו שאני זה שהזמנתי אותם".

© גיל מגלד

כאמור, היום "קונפי" הוא מותג לכל דבר, בכל זאת - העוקבים מדברים בעד עצמם, תרתי משמע. כיום כאמור סך העוקבים בקהילה חוצה את הרבע מיליון וממשיך לעלות מיום ליום.

 - מתי הבנת שאתה רוצה להרחיב את העסק הזה שנקרא "קונפי" לעוד קהלי יעד?

"בגדול זה קרה מכמה סיבות. הרבה חיילים שהיו עוקבים אחרי בשנת 2018 השתחררו ורשמו לי לפתוח גם עמוד לסטודנטים או מטיילים - כדי שהקהל שכבר לא מתעסק בצבא עדיין יוכל להינות מהתוכן. בעצם, עם הזמן הגעתי למסקנה, שקונפי הוא מעבר לגוף אחד, הוא מותג. כלומר, הקשר עם העוקבים ולקיחת נושאים שונים וההפיכה שלהם לפעילויות קריאייטיב שמובילות לשיח מעניין או להיכרויות שונות בין אנשים יכולים להתאים ליותר מקהל יעד אחד וככה גם הגעתי לעולמות הסטודנטים, הרווקים וההייטקיסטים. הגעתי למסקנה שאפשר להגיע לעוד עולמות ולתת את הקהילתיות והתמיכה לתחומים אחרים".

הנושא המרכזי בעמודי הקהילה הוא וידויים. אנשים מכל רחבי הארץ, שמגיעים מקהילות ועיסוקים שונים משתפים באנונימיות רגעים מצחיקים, מרגשים ומיוחדים שקרו להם וחושפים אותם לקהילות השונות שיצר קונפי.

© מתוך האינסטגרם @idf_confessions

- מה הוידוי הכי מצחיק או מיוחד שקיבלת בעמוד החיילים?

״קודם כל יש המון! קשה לי לשים את האצבע על אחד שהוא הכי טוב.  וידוי אחד המצחיקים שהיו, זה וידוי של חיילת שנתפסה ע״י מ״צ כשהיא על מדי ב׳ בתחנה המרכזית. ברגע של הברקה היא אמרה לו שהיא בכלל תלמידת תיכון ושזה שבוע פורים אצלם בבית ספר, וככה היא ניצלה מדו״ח. זה קרע אותי מצחוק. בנוסף, הוידויים שעולים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אלו תמיד וידויים שמרגשים אותי, אנשים שמדברים על הקרובים שלהם והגעגוע".

- מה עם וידוי שלך? עלה פעם לעמוד?

" היה וידוי שהעלתי שהיה שלי. זה קרה בטירונות, הייתי שבוז מהמפקדים הקשוחים והמשימות אז כדי למרוד בדרך שלי ולהרגיש בבית החלטתי לשים בתוך המימייה שלי חתיכות מלפפון, כדי שהמים ירגישו כמו המים שנותנים במסעדות. זה נשמע טיפשי אבל וואלה זה שיפר את מצב הרוח פלאים".

- אתה מרגיש שהעמוד שלך נותן מוטיבציה להתגייס?

"יש המון תגובות של אנשים שחושבים כמוך. הקהילה הזאת עזרה לאנשים להכיר את הצבא יותר טוב, לגלות על תפקידים ולשמוע על חוויות שונות של כל מיני אנשים מכל מיני מקומות וזה עוזר למלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון, נ"א) לקבל הכוונה למה שהם רוצים לעשות בצבא וגם מוטיבציה להתגייס. המון משוחררים גם כותבים לי שהעברתי להם את השירות וחלק מחווית השירות שלהם היא העמוד הזה וזה הדבר הכי טוב שיכול לקרות".

© אלבום פרטי 

"עצם העובדה שהעמוד הזה הוא בלתי פורמלי, זאת אומרת שהוא לא שייך לצבא, גורמת לאנשים להתבטא בצורה משוחררת, אפשר לכתוב דברים שהם לא פוליטיקלי קורקט וזה הופך את הדברים למציאותיים, זה נותן לאנשים לפרוק קצת מהחוויות שלהם". 

- איזה טיפ יש לך לתת למתגייסים שבדרך?

"ראשית כל, לדעת שהכל עובר, לא משנה איפה שובצתם וכמה זה לא מתאים לכם, תמיד תזכרו שכל יום שעובר לא חוזר ושהשירות בסופו של דבר הוא חלק קטן בחיים גדולים. טיפ שני הוא שאתם עושים את התפקיד ולא להפך. אם תבחרו להשקיע ולפתח את עצמכם בתפקיד זה יקרה, ואם תבחרו להיות פסיביים ולעשות את המינימום זה מה שיקרה, לא משנה באיזה תפקיד מדובר. במילים אחרות own it, קחו שליטה על המצב ותנתבו את התפקיד לפי היכולות והתכונות שלכם".

© מתוך האינסטגרם @idf_confessions

בתור מי שמנהל קהילה, יוני מדי יום צריך לחשוב על תוכן ורעיונות, כששואלים אותו איפה מתרחש כל הקסם, עונה שהכל מהראש."יש כל מיני רעיונות. היום יש לי שתי עובדות שעוזרות לי לחשוב על דברים חדשים וקריאייטיב לעמוד, הן עושות עבודה מדהימה. יש המון פינות שהבאתי מהראש, לדוגמה, נושא ההיכרויות. מההתחלה הבנתי שזה משהו שמושך אנשים וסופר מעניין, היה לנו אפילו זוג שהתארס שהכירו דרך ספיישל רווקים וזה מדהים. יש המון עוקבים שהכירו את בני הזוג שלהם בעמוד וזה מרגש בטירוף".

- יש לך איזה סיפור או אירוע יוצא דופן שקרה לך בעקבות העמוד?

 "זה היה בשנת הראשונה של העמוד, קיבלתי הודעה מחיילת בעיר הבה״דים שרצתה להעביר דרכי מסר אנונימי לאיזה בחור בחדר האוכל שהיא בעניין שלו. היא ביקשה להעביר לו שבפעם הבאה שהוא בחדר האוכל ורואה בחורה עם מימייה של בובספוג שידע שזו היא. מפה לשם, מלא בחורים סקרנים התחילו לחפש חיילות עם מימיות של בובספוג, וגם חיילות אחרות קפצו על המציאה וחיפשו לקנות מימיות של בובספוג כדי לקבל את תשומת הלב, וה-dm שלי פשוט התפוצץ.״

החשיפה עצמה היא צעד משמעותי ליוני, שכן שנים עמד מאחורי הקלעים ועכשיו- הוא סוף סוף בשל לצאת החוצה ולהיחשף" באינסטגרם הפרטי שלי יש לי למעלה מ - 1000 בקשות ואני לא מאשר אותן. זה לא בגלל שאני בא ממקום של ריחוק אלא ממקום שאני רוצה לשמור על הפרטיות שלי, זה קצת מלחיץ".

 - למה מלחיץ?

״אני מאוד אוהב לכתוב ולהצחיק. כמקצוע זה משהו שתמיד הולך עם חשיפה, עם פנים. באיזשהו מקום ניסיתי לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. לעשות את מה שאני אוהב אבל להישאר מחוץ לפרונט".

 - ובכל זאת, עכשיו אתה נחשף. מה מוביל לזה?

"במשך ארבע שנים הייתי באנונימיות והגעתי למסקנה שכרגע אני במצב שאני יותר בטוח בעצמי להוציא קצת את עצמי החוצה, קצת לתת משהו מעצמי כיוני, כדי שעוקבים יכירו מי אני וידעו מי אני. שידעו שיש בן אדם מאחורי הכל. בסך הכל זה ביטחון שהתגבש והבנה שחשיפה למול הקהל זה לא בהכרח אומר שאני צריך להיות חשוף לגמרי ברשת, זה יכול להיות בין לבין".

 - איך המשפחה והסביבה מגיבים לעבודה שלך?

"הסביבה שלי מאוד תומכת ומפרגנת. כולם יודעים מה המשמעות של קונפי ולאן אני לוקח את זה ושאני לא חושש לקחת את זה קדימה. בגדול, כרגע קונפי זה גוף מדיה מאוד חזק ברשת שהביקורות אליו הן רק חיוביות ואוהבות. הם מבינים את זה ומבחינתם זה עסק לכל דבר ועניין".

 - היום אתה נהנה מהמקום שהגעת אליו?

"מאוד. אני מאוד נהנה מזה, יש לי ארבע קהילות שונות, ובכל יום אני נחשף לסיפורים חדשים, אנשים חדשים ופרויקטים מעניינים. למשל בקהילת ההייטק שלי, אני מוצא את עצמי עובד עם חברות הייטק שמחפשות להגיע לקהילה שלי, וזה מייצר גם עוד אתגרים מקצועיים. בקיצור, אף פעם לא משעמם".

תגובות