עתיד טכנולוגי: "בחרתי לבוא לתלפיות כי ידעתי שזה המקום שידחוף אותי קדימה". מפא"ת משרד הביטחון

עתיד טכנולוגי: "בחרתי לבוא לתלפיות כי ידעתי שזה המקום שידחוף אותי קדימה"

אם הרחבתם בתיכון את אחת המגמות הטכנולוגיות ויש לכם חלום לעבוד בתחום, יש לכם הזדמנות להתחיל את ההכשרה כבר בשירות הצבאי • קבלו הצצה לפרויקט החדש שיסלול את הדרך שלכם מבית הספר התיכון הישר אל מערכת הביטחון

הביקוש ליחידות טכנולוגיות בצה״ל רק הולך וגובר בשנים האחרונות ובני נוער רבים מחפשים לסלול את דרכם כבר מהתיכון אל הדרך שתוביל אותם לתפקידים טכנולוגיים ויוקרתיים ביותר שיש לשירות הצבאי להציע.

על רקע החלטת מערכת הביטחון לגייס 30% מלשב״ים מהפריפריה ליחידות העילית הטכנולוגיות של צה"ל, ראש חטיבת תכניות העילית במפא"ת (מנהל פיתוח אמצעי לחימה ותשתיות לאומיות) במשרד הביטחון, מציג בראיון מיוחד כיצד גם אתם תוכלו להשתלב בפרויקט החדש.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

© מפא"ת משרד הביטחון

בימים אלו יוצא לדרך תהליך המיון לתכנית ׳אודם׳, תכנית לאומית פורצת דרך, שמטרתה להכשיר את דור העתיד של יחידות העילית הטכנולוגיות של צה"ל ומערכת הביטחון. התכנית כוללת מסלול הכשרה 6 שנתי בקמפוס ייעודי בקצרין שבצפון הארץ, במהלכו ישלבו לימודי תואר ראשון בהנדסה. את התכנית מובילה מפא"ת במשרד הביטחון, בשיתוף עם משרד החינוך, צה"ל, השב"כ והמוסד והיא כוללת בית ספר חדשני ומסלול אקדמי בהנדסה, כאשר בוגריה יוצבו בתפקידי מפתח בתחומי המחקר והפיתוח במערכת הביטחון, לשירות טכנולוגי משמעותי במהלכו יצברו ידע, ניסיון טכנולוגי וכלים מקצועיים ומנהיגותיים.

״לאחר שירות משמעותי, בוגרי התכנית ישתלבו בתעשיית ההייטק ובחברות סטארט-אפ״

רואי שפר, ראש חטיבת תלפיות ופסגות במפא"ת, מסביר כי התכנית שמה דגש על פיתוח מנהיגות העתיד לצד הקניית מיומנויות רלוונטיות לעידן הנוכחי ובמיקוד לזירה הטכנולוגית: ״אנחנו עושים זאת באמצעות תהליכי הכשרה ייחודיים, לימודי תואר ראשון בטכניון, ליווי ע"י מנטורים מובילים בתחום ועוד״. במשרד הביטחון מדגישים כי התכנית תעניק הזדמנות שווה לתלמידים מכל רחבי הארץ ותסייע לעמידה ביעד מערכת הביטחון לשילוב מתגייסים מהפריפריה ביחידות הטכנולוגיות בצה"ל.

״אין ספק שבוגרי התוכנית, לאחר השירות המשמעותי שיבצעו, ישתלבו גם בתפקידי ליבה בתחומי ההיי-טק ובחברות סטארט-אפ״ מוסיף שפר, ״בדיוק כמו בוגרי מסלול "תלפיות" המשולבים כיום בעמדות מפתח - ביחידות המחקר והפיתוח של צה״ל ומערכת הביטחון, באקדמיה, ובעולם ההייטק״. מבין בוגרי התכנית היוקרתית שמזכיר שפר, נמנים כיום איל חולתא -ראש המטה לביטחון לאומי, אופיר שהם - ראש מפא״ת לשעבר, ומריוסנכט- ממייסדי חברת צ׳ק פוינט, אשר הצליחו להגיע לצמרת העולם המדיני, הביטחוני והטכנולוגי.

יעל, בוגרת התוכנית משתפת "כשהייתי בכיתה ט' הבנתי שיש לי פוטנציאל שהייתי רוצה לממש, אבל של מערכת החינוך שאני נמצאת בה מאיפה שבאתי אין את הכלים לתת לי כדי לממש אותו. הדבר הזה הביא אותי להחליט לעבור לפנימיית 'יאסא' בירושלים ללמוד מדעים. הרגשתי שם שאתגרו אותי בפעם הראשונה, שאני באמת נדרשת לעבוד קשה ושאני מגשימה את עצמי. משם גם היה לי ברור שזה מה שאני מחפשת ומתוך זה גם בחרתי לבוא לתלפיות כי ידעתי שזה המקום שידחוף אותי קדימה, יאתגר אותי וגם יוסיף פן ממש חשוב של עשייה משמעותית".

על היותה בת בקורס שרובו המכריע הוא בנים, מספרת יעל: "להיות בת בתלפיות זה לא פשוט, זה לחיות כחלק מקבוצת מיעוט יום יום בלי להבין למה היא בכלל מיעוט. עם זאת, החברה של האנשים שסביבי מדהימה ותמיד גורמים לי להרגיש חלק. בתוכנית עובדים קשה באמת, בונים מסלול מותאם לכל אחד ברמה האישית לפי היכולות והעניין שלו ולכן בהכרח מאתגרים אותך מאוד. אבל העבודה היא שונה, לפעמים בקבוצה, לפעמים ביחיד, בתחומים מגוונים בטירוף, יום אחד להרים סמינר חינוך ויום אחרי לבנות רובוט, מה שהופך את זה לכיף ממש".

תהליך המיון כבר בעיצומו

שפר, האמון כאמור על תכניות היוקרה תלפיות ופסגות שלמפא"ת, מסביר כי הם פועלים בימים הלו במרץלהקמת התכניתבשיתוף פעולה צמוד עם צה"ל, המוסד, השב"כ, ומשרד החינוך. לשאלתנו כיצד התכנית למעשה תפעל, הוא מסביר: ״התלמידות והתלמידים באודם ילמדו בצורה אישית, שמבוססת על הסקרנות והמוטיבציה שלהם ללמוד ולהתפתח, בקבוצות קטנות. למידה ממשימה למשימה, בטכנולוגיות החדשניות ביותר. אנחנו שמים דגש מאוד גדול על הפן החברתי והערכי. התלמידות והתלמידים ילמדו ויתפתחו בסביבה הכי טובה שאפשר לדמיין. מעטפת של המדריכים הטובים ביותר, וכמובן – בקבוצה הכי טובה שיש, כבר משלב התיכון.הבוגרות והבוגרים ישולבו בתפקידי המפתח בצה"ל במוסד ובשב"כ ויובילו בפרוייקטים הכי משמעותיים״.

© מפא"ת משרד הביטחון

האם כבר ניתן להירשם לתכנית? ״תהליך המיון בעיצומו״ מודיע שפר, ״אני קורא לנערות ונערים, תלמידי כיתות ט' בעלי פוטנציאל מנהיגות וראש טוב על הכתפיים, סקרנים, שמעניין אותם להתעסק עם הדברים הכי טכנולוגיים שאפשר לחלום עליהם, להירשם לתכנית ולהצטרף לתהליך המיון. אל תפספסו את ההזדמנות המדהימה הזו״.

תא"ל (במיל) ד"ר דניאל גולד, ראש מנהל פיתוח אמל"ח ותשתיות טכנולוגיות במשרד הביטחון, סיכם: "מפא"ת הינה הגוף שמוביל את תהליכי המחקר והפיתוח במערכת הביטחון.בוגרי תכניות העילית לוקחים חלק משמעותי בהובלת פרוייקטים משמעותיים ופורצי דרך. המנהיגות הטכנולוגית  היא שמאפשרת לנו להמשיך ולהתקדם ולהיות מובילים ברמה העולמית.תכנית "אודם" היא  תכנית לאומית שתפתח את המנהיגים הטכנולוגיים של העתיד, באמצעות תהליך הכשרה ייחודי בשילוב תפקידים משמעותיים ועיסוק בטכנולוגיות מתקדמות״.

 

תגובות