מתחדשים: הצו הראשון הופך לחלק מהגדנ"ע. באדיבות דובר צה"ל

מתחדשים: הצו הראשון הופך לחלק מהגדנ"ע

צה"ל יוצא ביוזמה חדשה ופועל לשילוב הצו הראשון של בני הנוער המיועדים לשירות בגדנ"עות הבית ספריות. בצבא סבורים שתוכניתם החדשה תשפר את תוצאות הצו הראשון ותעודד שירות משמעותי

צה"ל יוצא ביוזמה חדשה ופועל לשילוב הצו הראשון של המיועדים לשירות הבטחוני כחלק מימי הגדנ"ע (גדודי נוער), אשר אליה יוצאים התלמידים כחלק מהכנתם לשירותם הצבאי. עבודת הצבא נעשית במטרה להגיע לכמה שיותר מלש"בים (מיועדים לשירות בטחוני). בצבא סבורים שהשילוב בין השניים יעודד השקעה במבחנים בצו הראשון ויציאה לשירות משמעותי. 

עוד בערוץ על מדים:

שבוע הגדנ"ע מאפשר לתלמידים מבתי ספר תיכוניים להתנסות בחוויות צבאיות בבסיסי אימונים שונים. הצו הראשון הוא יום משמעותי מאוד עבור כל המיועדים לשירות הבטחוני ויש לו השפעה רבה על התפקיד בו ישרתו בצה"ל. הצבא יוצא בתוכנית חדשה המשלבת בין הצו הראשון לימי הגדנ"ע כדי לשפר את עשיית הצו עצמו ולעודד את בני הנוער לצאת לשירות משמעותי יותר.

© דובר צהל

הצבא יוזם תוכנית זו משום שלשכות הגיוס כיום מיושנות וצפופות עבור המוני המלש"בים המזומנים לצו הראשון בכל יום, דבר הגורם ללחץ ולעיכוב בזמנים. בנוסף, במהלך שבוע הגדנ"ע התלמידים נמצאים באווירה צבאית ומקבלים מידע על השירות הצבאי, דבר שלדעת צה"ל יוצר אווירה מתאימה יותר לביצוע תהליך הצו הראשון.

© דובר צהל

זאת ועוד, צה"ל מצא שמלש"בים רבים לא מגיעים לצו הראשון משום שאינם יכולים להגיע בזמן שנקבע להם או בעקבות חוסר הבנה של חשיבות היום. כך, בתוכניתם החדשה, במקום שהמלש"בים יגיעו לצבא, הצבא מגיע ישירות אליהם בשבוע הגדנ"ע. כמו כן, הזימון של הצו הראשון והזימונים הרבים שנוספים אליו גורמים להפסד של ימי לימודים, שבזמן התיכון לפעמים בלתי אפשריים.

© דובר צהל

המדריכים בגדנ"ע אשר נמצאים עם התלמידים ומדריכים אותם במשך שבוע, יעודדו אותם לצאת לשירות משמעותי ויבהירו להם את החשיבות שבעשיית הצו הראשון באופן הטוב ביותר. היוזמה של צה"ל בהחלט מחדשת, אנחנו כבר מחכים לראות את התוצאות. 

 

תגובות