מפגש מחודש: החברים הטובים שנפגשו שוב בקורס קצינים. צילום: באדיבות דובר צה"ל

מפגש מחודש: החברים הטובים שנפגשו שוב בקורס קצינים

הם היו החברים הכי טובים בניו ג'רזי אך עם השנים דרכיהם נפרדו. השניים ג'וש דריל ושי אדלר, נפגשו שוב בצבא ומשם הדרך שלהם התאחדה מחדש. מהר מאוד הם הגיעו לאותו צוות בקורס הקצונה של בה"ד 1. סיפור מרגש, לא כך?

כשג'וש דריל ושי אלדר נפגשו כשהיו ילדים קטנים בניו ג'רזי הם הפכו מהר מאוד להיות החברים הכי טובים. עם הזמן, התנתק בין השניים הקשר והוא חודש רק כשהשניים עלו לארץ ונפגשו פתאום כשהתגייסו. דריל ואלדר התחילו יחד קורס קצונה בבה"ד 1 וביום רביעי האחרון, הם סיימו אותו כחברים טובים שוב.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

"קוראים לי ג׳וש דריל, אני בן 22 ונולדתי בניו ג׳רזי. אמא שלי היא רבה קונסרבטיבית ואבא שלי הוא עורך דין. יש לי שלושה אחים גדולים. אני גר אצל אחותי הגדולה בתל אביב", מספר לנו דריל על עצמו. כמו כן, גם שי אדלר חברו הטוב מהילדות מספר על עצמו כי "ההורים שלי עלו לארץ והתגייסו, התחתנו ואני נולדתי בירושלים. אחרי תקופה קצרה עברנו לגור בניו ג׳רזי. לאבא שלי יש חנות בייגלה ואמא שלי עובדת בארגון תרומות לבתי ספר יהודיים".

אתם מכירים כבר לא מעט שנים. מתי ואיך הכרתם?

דריל: "הכרנו כשהיינו ילדים קטנים. היינו חברים ממש טובים והיינו הולכים לבתים אחד של השני. גם הלכנו לאותו בית כנסת".

אדלר: "כשעברתי לניו ג'רזי, פגשתי כמה חברים, אחד מהם היה ג׳וש. היינו חברים ממש טובים. הלכנו לאותו בית כנסת ועשינו הרבה צחוקים, לא בבית הכנסת כמובן. היינו הולכים לבתים אחד של השני ומשחקים. אחרי שעברתי בית ספר בכיתה ג׳ איבדנו קשר. חזרנו לקשר רק בסוף התיכון כששמעתי שג׳וש גם מגיע לארץ".

ג'וש דריל ושי אדלר בילדותם בחג פורים בבית הכנסת בניו ג'רזי
ג'וש דריל ושי אדלר בילדותם, בחג פורים, בבית הכנסת בניו ג'רזי © דובר צה"ל

הייתם בניו ג'רזי, איך הגעתם לארץ?

דריל: "אני עליתי לארץ ב2014 והלכתי למכינת רבין לפני הגיוס שלי".

אדלר: "אני עליתי ב2014 והלכתי לישיבה בירושלים. בנובמבר 2015 התגייסתי ל202 בצנחנים".

"רק כמה ימים לפני שהגעתי לבה"ד 1 הבנתי שהוא גם מגיע לקורס קצינים. כשנפגשנו ביום הראשון של הקורס היה מאוד מרגש ודיברנו על כל מה שעברנו עד אז", מספר לנו דריל על המפגש המחודש בין השניים. אדלר מוסיף לדבריו כי "אני זוכר שראינו אחד את השני בקורס מפקדי כיתה ודיברנו על היציאה לקצונה, אבל אז זה עוד לא היה בטוח. דיברנו לפני הקורס והחלטנו שנצא, לא ידענו שנגיע לאותו צוות בקורס. ביום הראשון לקורס ראיתי את ג׳וש והרגשתי ששנינו באמת הגענו למקום הכי מכובד בצה"ל".

לאלה מאיתנו שפחות מכירים, מה זה בה"ד 1?

דריל: "בה"ד 1 הוא בסיס ההכשרה של הקצינים הבאים. יש קורס מעוז ונחשון שזה למדריכים ומש"קיות וכו', קורס להב ללוחמים קרביים וקורס גפן שזה קורס השלמה של חיל הרגלים".  

למה בחרתם להיות קצינים?

דריל: "כי אני רוצה לקחת חלק יותר משמעותי בהגנת המדינה. עליתי לארץ והתגייסתי כדי לא להישאר בצד, אלא להיות במרכז העם היהודי במדינת ישראל".

אדלר: "אני רוצה ומאמין שאני יכול להשפיע על החיילים בצורה הכי טובה שאפשר. תפקיד הקצין זה התפקיד שיש בו הכי הרבה השפעה על החיילים ועל התכנון המקצועי". 

מטקס הסיום
מטקס הסיום © דובר צה"ל

איך המשפחה הגיבה להחלטה שלכם?

דריל: "המשפחה שלי הייתה מאוד גאה בי. אמא שלי אוהבת להגיד שנכון שהיא מתגעגעת אליי, אבל זו אשמתה בגלל החינוך שקיבלתי מגיל קטן בבית לציונות ולאהבת הארץ".

מה תוכלו לספר לנו על הקורס?

אדלר: "הקורס היה מאוד מעניין ומאתגר. בתחילת הקורס פוגשים אנשים מכל זרוע היבשה ובחודשים האחרונים למדנו איך להיות מפקדים שמובילים מחלקה בתוך לחימה, מבחינה מקצועית ומנהיגותית".

ביום רביעי, התקיים טקס המציין 50 שנה לבה"ד 1 וגם את סיום הקורס שלכם, מעמד מרגש?

דריל: "הטקס הוא יום מאוד מרגש עבורי. אני זוכר שכשהייתי בכיתה י״ב עשינו טיול בארץ ובמסגרתו עשינו סיור
בבה"ד 1. שם הכרנו כמה מפקדים וביום הזה החלטתי שאני אהיה קצין בצה"ל. עכשיו זה הולך לקרות המציאות. הזמן באמת עבר מאוד מהר".

אדלר: "מאוד מרגש! בטח בנוכחות ראש הממשלה, נשיא המדינה והרמטכ"ל. זה טקס שאף פעם לא אשכח".

"הייתה הרגשה של ביטחון - ידעתי שאני לא עושה את זה לבד כי ג׳וש גם פה איתי", מספר לנו אדלר על החוויה המשותפת שלו ושל דריל. גם דריל הסכים איתו וסיפר "בכל שלב שי ואני דיברנו. כשהוא התלבט אם הוא רוצה להאריך את השירות שלו כדי להיות מפקד כיתה, במשך הקורס הייתי מתייעץ איתו על כל מיני דברים שקשורים לקורס ולתפקיד שלי לאחר הקורס. זה מאוד עזר לי להגיע למקום חדש כמו בה"ד 1 ולדעת שיש לי כבר חבר אמת".

שי אדלר וג'וש דריל כיום
שי אדלר וג'וש דריל כיום © דובר צה"ל

יצא לכם לעזור אחד לשני? יש איזו חוויה שזכורה לכם במיוחד?

דריל: "אני זוכר שבתחילת גפן (השלמת חיל הרגלים) היה לי קצת קשה להסתגל לאווירה החדשה. דיברנו על זה המון והוא באמת עזר לי להיכנס לקורס ולתת את ה-100 אחוז שלי".

אדלר: "כל הזמן דיברנו על ההמשך שלנו בצבא ונתנו אחד לשני עזרה ועצות על מה ואיך לעשות. ידענו שהשני נמצא שם תמיד אם צריך משהו".

ועכשיו, לאחר שסיימתם, לאן אתם ממשיכים במסגרת השירות שלכם?

דריל: "אני ממשיך להיות מפקד מחלקה בגדוד 13".

אדלר: "אני נכנס להיות מפקד מחלקת טירונים באוגוסט 2018 של חרדים בצנחנים".

מה תאחלו אחד לשני להמשך הדרך?

דריל: "אני מאחל לו שתהיה לו חוויה משמעותית כקצין בצה"ל. שלא ישכח למה הוא עלה לארץ והתגייס ושתמיד ידחוף קדימה".

אדלר: "אני מאחל לג׳וש המון בהצלחה בתפקיד המאתגר שיש לפניו, אבל אני יודע שאף דבר לא יעצור אותו והוא יצליח! החיילים יאהבו אותו בגלל מי שהוא. אוהב אותך אחי".



תגובות