טירונות 2000: פיילוט חדש בצה"ל להכשרת מתגייסים. צילום: באדיבות דובר צה"ל

טירונות 2000: פיילוט חדש בצה"ל להכשרת מתגייסים

מי שהתגייס במחזור הנוכחי היה יכול לחוות טירונות מעט שונה ואחרת. לא, זה לא במקרה, אלא מהלך של מערך מגל לבחינת טירונות חדשה שתתאים לדור האלפיים

לעמוד עם יהלום בידיים מאחורי הגב, ליפול לשכיבות סמיכה כעונש ולקחת חלק בהרצאות פרונטאליות - כל אלו הם חלק מוכר לטירונים, אך כעת בוחנים בצה"ל פורמט חדש של טירונות (עד רמת רובאות 02) שיוציא את האלמנטים האלו מהמשחק. מערך מגל מריץ בימים אלו פיילוט שבוחן טירונות חדשה המותאמת לדור ה-2000 ולשינויי התקופה, ששונה מהטירונות שהייתה קיימת עד עכשיו במספר היבטים כמו למידה דרך סרטונים ומצגות אינטראקטיביות, מתן עצמאות לטירון - גם בתנועה שלו ביחידה וגם בניהול הזמן ועוד. 

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

604c92b7e9f41
 © צילום: דו"צ

"הטירונות מהווה את המפגש הראשון של החייל עם המערכת הצבאית ולכן אנחנו רואים את הטירון במרכז. חשוב לנו להכיר את הטירון לעומק, לדאוג לכל הצרכים שלו מכל ההיבטים, לדעת מהיכן הוא מגיע ואיזו היסטוריה הוא מביא איתו. בטירונות החדשה אנחנו הופכים את הטירונים לשותפים ללמידה הזאת. תהליכי ההסתגלות יהיו מדורגים ותואמים את סוג החייל שמגיע", מסבירה לנו מפקדת בסיס ניצנים, סא"ל טל בנודיז.

ההחלטה לנסות ולהתאים את הטירונות לדור ה-2000 נובעת מתוך ההבנה שהדור המדובר שונה מהדורות הקודמים ונכון שתתבצע התאמה בצורת הטירונות ועדכון של תפיסות הפיקוד למאפייני הדור הנוכחי.

אבל אם חשבתם שיהיה לכם קל, טעות בידיכים. הטירונות החדשה לא "קלה" יותר, אלא מותאמת למאפייני הדור הנוכחי. בונדיז: "אנחנו שומרים על איזון בין לתת לכל טירון מקום ואפשרות לבוא לידי ביטוי לבין הקפדה על משמעת ועל פקודות הצבא".

© fotolia

נכון להיום, בצה"ל עדיין בוחנים את הדברים והטירונות החדשה נמצאת עוד בשלב הפיילוט. "כרגע אנחנו מבינים שיש אוכלוסיות שיותר קל להן במסגרת הפיילוט החדש ויש אוכלוסיות שהוא יותר מאתגר עבורן ואנחנו מצליחים לעשות את ההתאמות. אנחנו מבינים גם שיהיו שינויים. אנחנו לומדים תוך כדי תנועה. לאחר סיום הפיילוט תהיה למידה מעמיקה והנהלים החדשים ייבנו ויסוכמו בחודשים הקרובים".

 
תגובות