לא רק שמירות: צבא זה זמן גם ליהנות!. צילום: פרטי

לא רק שמירות: צבא זה זמן גם ליהנות!

חוששים שהצבא יגזול מכם את הזמן לתחביבים? מתלבטים לאיזה חיל להתגייס כדי שתוכלו לשלב גם דברים נוספים בשירות? השיריונרים הבאים יוכיחו לכם אחרת- איך להתגייס לשירות משמעותי ואינטנסיבי, אבל גם להשאיר זמן להנאה ותחביבים!

אין ספק שהפעילות בצבא היא עמוסה וגדושה באימונים, שמירות ופעילויות שונות. אבל בין לבין תוכלו למצוא זמן גם לעצמכם, לפיתוח התחביבים שלכם ולהנאות אישיות שלכם! לכל החוששים או המתקשים במציאת זמן לתחביבים, הינה כמה דוגמאות שונות שיעזרו לכם למצוא תחביב ששווה לטפח וגם טיפים הישר מהשטח שיעזרו לכם לעשות זאת!
 
סמל עומרי עוקבי, גדוד 77
מאז ומתמיד ידעתי שאני רוצה להתגייס לקרבי ולתפקיד שיהיה משמעותי עבורי. כשהייתי צעיר יותר נחשפתי לחיל השריון ולחטיבה 7, ידעתי שאני רוצה להשפיע והבנתי שכשריונר אוכל לתרום ולתת מעצמי בצורה משמעותית למען ההגנה על ביטחון המדינה. לפני הגיוס נתקלתי בהתלבטויות רבות כספורטאי פעיל באומנויות לחימה שזכה מקום שני באליפות הארץ ב-2017. מצד אחד רציתי לשרת כשריונר ומצד שני פחדתי לאבד את מה שהוא הרבה מעבר לתחביב עבורי. לאחר התייעצויות רבות, הבנתי שיש לי הזדמנות אחת לעשות שירות משמעותי ככל שאפשר והחלטתי לא לוותר על הגיוס לשריון. התחלתי את הטירונות ושובצתי בחטיבה 7 ולאחר אימון מתקדם שובצתי כתותחן בגדוד 77.
עמדתי בסיטואציה בה אני צריך להחליט איך אני כן מתמיד ושומר על החלק המשמעותי הזה בחיי - הספורט והאימונים, יחד עם השירות האינטנסיבי. כך למעשה פיתחתי שיטה בשטח בה אני משלב את הכושר הגופני וחיזוק הגוף יחד עם העבודה הפיזית בטנק. מצאתי דרכים לאמן את השרירים שאותם אני צריך לאומנויות הלחימה. בהמשך גיליתי כמה האימונים תורמים לי גם בשירות כשריונר, הם חיזקו את הכוח ואת הסיבולת שלי. כך יצרתי מצב שבו אני מרוויח משני העולמות ביחד..
כבר בקו המבצעי הראשון המפקדים זיהו את המוטיבציה שלי לכושר ואימונים, ושלחו אותי מיד לקורס מדא"ג (מדריך אימון גופני) בנוסף לתפקידי כשריונר. בסופו של דבר חזרתי לפלוגה עם הכשרה שתועיל לכולם. יצרתי לעצמי תפקיד משמעותי בו אני משלב את התשוקה לספורט וכושר, וגם את הרצון להיות לוחם שריון משמעותי ומשפיע.
הטיפ של עומרי: תהיו יצירתיים ותשתמשו בסביבה שלכם כדי להתאמן, לא חייבים חדר כושר בשביל זה. תתאמנו עם חברים כדי להעביר את האימונים יותר בכיף, וכמובן להיזהר.
52a1baa38463e
© צילום:פרטי

סמל יאיר מור יוסף, גדוד 82

התגייסתי בנובמבר 2016 לחיל השריון עם מוטיבציה רבה לחיל בגלל שהסתקרנתי רבות מהיכולות ומהעוצמה של הטנק. היו לי מספר חברים שסירבו להתגייס לשריון, אך החלטתי שלהיות שריונר זה שירות קרבי משמעותי שמשלב שטח, לוחמה, טכנולוגיה ואחווה בין חברים. לאחר ההכשרה שובצתי בחטיבה 7, גדוד 82 בפלוגת גולן. עד כה עברתי חוויות מאוד משמעותיות בפלוגה, הוצבתי בגזרות שונות, עברתי אימונים מיוחדים ולקחתי חלק במבצעים משמעותיים. עד השירות הצבאי לא היה לי תחביב ולא התמדתי בעיסוק מיוחד. תמיד רציתי לנגן בגיטרה אבל אף פעם לא היה לי את הפנאי ללמוד ולהשקיע. יום אחד חזרתי הביתה והחלטתי שעכשיו הגיע הזמן ללמוד. קניתי גיטרה והבאתי אותה לבסיס. בהתחלה ישבתי לבד ופשוט ניסיתי ללמוד בעצמי. מצאתי את הזמן הפנוי בגזרה כדי להגשים חלום ולאתגר את עצמי מעבר למה שציפיתי.

eed15ad555d41
© צילום: פרטי
 תקופה ארוכה פשוט למדתי בשטח - בזמן שסגרתי שבתות עם הפלוגה, במהלך אימון ובמהלך תפיסת קו. מחלום קטן שרציתי להגשים, אני מרגיש שאני תורם להווי של הפלוגה לפני ואחרי פעילויות, בשבתות, בהפסקות הקטנות באימונים ובארוחות. אני מרגיש שהנגינה מגבשת את הפלוגה ורק מדגישה את החברות הגדולה שיש בנינו, שהיא כבר מעבר לסתם חברים בצבא. אני מאמין שבכל שירות אפשר למצוא את הרגעים הקטנים לעצמך ולתחביב שלך. אולי גם יום אחד בזכות התמיכה הרבה מהחברים, אוכל להתמקצע יותר בעתיד. אני חושב שאפשר להצליח ככה עם כל תחביב, זה תלוי בכוח הרצון שלכם, וגם התמיכה מהחברים עוזרת.
הטיפ של יאיר: תתמידו ותלמדו כמה שיותר סגנונות מוזיקה ותנגנו לחברים. ככה לומדים יותר טוב וצוברים ביטחון וגם הם נהנים מזה על הדרך.
תגובות