איתנו לנצח: סיפורם של גיבורי ישראל . קרדיט: דובר צה"ל

איתנו לנצח: סיפורם של גיבורי ישראל

23,741 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ולכל אחד מהם ישנו סיפור מיוחד ומעורר השראה משלו, אספנו חמישה סיפורים מיוחדים של כמה מהגיבורים שהלכו לעולמם בעת מילוי תפקידם

כמו בכל שנה גם השנה מגיע יום הזיכרון, היום בו אנו נזכרים בחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, מהם חיילים רבים שמסרו את נפשם למען המדינה. אספנו עבורכם חמישה סיפורים על הגיבורים שלא ישובו.

עוד בנושא יום הזיכרון באתר פרוגי

רועי קליין

רב סרן רועי קליין היה קצין בצה"ל שנהרג בשנת 2006, מותו אירע במלחמת לבנון השניה במהלך קרב בבינת ג'בייל שם שימש כסגן מפקד הגדוד, בעודם נלחמים נזרק רימון יד לעבר הכוח שעליו פיקד, הרימון היה עלול להתפוצץ ולהרוג את כל החיילים שהיו מסביב אך רועי קליין בלי לחשוב יותר מדי קפץ על הרימון כך שהוא יהיה זה שיספוג את הפיצוץ וחייליו לא יפגעו, רועי קליין נהרג במקום אך על מעשה גבורתו ניתן לו עיטור העוז ואף נקראו בתי ספר על שמו.

עמנואל מורנו

עמנואל מורנו היה קצין בסיירת מטכ"ל בדרגת סגן-אלוף הוא נהרג לקראת סוף מלחמת לבנון השניה בדרכו חזרה מפעילות צבאית בלבנון שפרטיה נשארו חסויים עד היום, המעט שידוע לנו הוא שהיא נערכה באזור בעלבכ שבלבנון, אליה הגיעו החיילים בשני מסוקי יסעור,כשהם מחופשים לחיילי צבא לבנון. לכלי התקשורת הלבנוניים ולחזבאללה נודע על הפעילות אך ראשי הפיקוד בישראל החליטו לבצעה בכל זאת. הפעילות הושלמה בהצלחה אך בדרכם חזרה ממנה נקלעו למארב ממנו עמנואל מורנו לא חזר בחיים. תמונתו של עמנואל מורנו לא שוחררה לאחר מותו (והוא החייל היחיד בתולדות צה"ל שתמונתו לא שוחררה לאחר מותו) וזאת בגלל התפקיד הרגיש שמילא.

© דובר צהל

יונתן "יוני" נתניהו

למי שהשם הזה נשמע מוכר לו שידע שזה לא במקרה מכיוון שיוני נתניהו הוא אחיו של ביבי נתניהו, ראש הממשלה, אך יוני נתניהו הוא הרבה יותר מרק אחיו של ביבי, יוני נתניהו שימש כראש סיירת מטכ"ל, ובשנת 1976 פיקד על המבצע להשבת המטוס החטוף "אייר פרנס" בו שהו 260 נוסעים מהם כ- 105 ישראלים החוטפים שחררו את הנוסעים הלא-ישראלים חזרה לארצותיהם אך החזיקו בישראלים בעיר אנטבה שבאוגנדה, החוטפים דרשו את שחרורם של 53 טרוריסטים ובנוסף כופר כספי בתמורה לשחרור הישראלים, מדינת ישראל העדיפה לא להיכנע לדרישותיהם אלא לצאת למבצע צבאי נועז לשחרור החטופים, המבצע הצליח אך יוני נתניהו נהרג, ובעקבות מותו נקרא המבצע על שמו "מבצע יונתן".

הדר גולדין

הדר גולדין היה מפקד סיירת גבעתי בזמן מבצע "צוק איתן" בשנת 2014, הדר נהרג ונחטף במהלך הפסקת אש, בפעולה שנועדה לאיתור מנהרות שמטרתן חיסול הישובים בדרום הוא הותיר אחריו את משפחתו ואת ארוסתו עמה היה אמור להתחתן זמן מה לאחר מותו בטרם עת. הדר הועלה לדרגת סגן לאחר מותו.


שיירת הל"ה

במקרה הזה לא מדובר במוות של אדם יחיד אלא במותם של 35 אנשים (ל"ה=35 בגימטריה), הם נהרגו בזמן מלחמת העצמאות. כשגוש עציון היה מנותק משאר הארץ נשלחה סיירת המורכבת מ-35 לוחמים לעבר גוש עציון כדי לספק נשק ללוחמים המבודדים בגוש בכדי שיוכלו להגן על עצמם מפני הערבים המקיפים אותם, אך השיירה נקלעה למארב,ולאחר קרב קשה נהרגה השיירה כולה.

תגובות