מצה״ל באהבה: הדרכים שבהם צה"ל עתיד לעזור לכם. קרדיט: Fotolia

מצה״ל באהבה: הדרכים שבהם צה"ל עתיד לעזור לכם

חוק הגיוס קובע שכולנו מחויבים לתרום כמה שנים מהחיים שלנו לטובת המדינה, אך תיהיו בטוחים שהשירות הצבאי יתרום גם לנו ולא מעט. אספנו עבורכם חמש דרכים בהן השירות בצבא יעזור לכם בעתיד

במהלך השירות לצה״ל כולנו נצטרך לתרום שנתיים או שלוש שנים מהחיים שלנו לטובת המדינה שלנו. בשנים האלה אמנם נעזור ונתרום למדינה שלנו בכל יום אבל בסיומן נגלה שגם הן יעזרו לנו לא מעט. אז אם אתם מתלבטים האם להתגייס או מנסים למצוא דרך ולהתחמק מחוק הגיוס המחייב אספנו לכם כמה דרכים בהן השירות הצבאי יתרום לעתיד שלכם בדרך שלא תוכלו לקבל בשום מקום אחר.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

מקומות עבודה

נפתח את הרשימה שלנו בדבר שסיפרו לרובנו לא מעט, צריך להתגייס כדי למצוא עבודה. זה דבר שאומרים לא מעט לכל מי שמתלבט אם להתגייס לצבא אך חשוב לחזור ולומר אותו. כשתצאו לחיים האזרחיים שלכם תיתקלו בשאלה ״האם התגייסת לצבא?״ בלא מעט ראיונות עבודה, גם בכדי להתקבל לעבודות הבסיסיות ביותר כמו מלצרות הגיוס או אי הגיוס יכול להוות גורם מכריע בבחירתכם לעבודה. גם אם תצליחו לצבור ניסיון דלתות רבות יסגרו בפניכם בעקבות אי ההתגייסות ועבודה בממסדים ממשלתיים תרד מהפרק לגמריי.

התחשלות

אנחנו לא רוצים לבאס אבל החיים הם לא דבר קל, גם אם עכשיו הכל נראה בסדר בשלב מסוים כולנו ניתקל בקושי גדול ומשמעותי. איך הצבא קשור לכל זה? השירות הצבאי יוציא אתכם מאזור הנוחות שלכם באופן מתמיד, הוא יכפה עליכם להתמודד עם מצבי קיצון שלא הייתם נתקלים בהם בשום מקום אחר. כך תוכלו ללמוד להתמודד, להתחשל וללמוד כמה שיעורים על מי ומה אתם, שיעורים שיעזרו לכם במצבים קשים יותר בעתיד ואולי יקלו טיפה על הקושי.

© פוטוליה

עבודה מועדפת

עם הכניסה לאזרחות שלכם ולחיים העצמאיים בפעם הראשונה כולנו ניתקל בקשיים כלכליים. עבודה ומועדפת והנחות רבות לחיילים משוחררים בשלל תחומים הם הרבה פעמים גורם מכריע בצורה בה נתחיל את דרכנו כאנשים בוגרים ועצמאיים. מה זה בכלל? עבודה מועדפת היא מענק כספי שניתן לחיילים משוחררים אם עבדו באחת מכמה עבודות במשך לפחות 150 ימים. יחד איתו יש לא מעט הנחות במכללות שונות ומקומות השכלה גבוהה והנחות על אוכל, ביגוד ואטרקציות.

מקצוע לעתיד

תפקידים רבים בצהל יכשירו אתכם בנושאים רבים ומגוונים שרובם הם גם מקצועות ממשיים שאנשים עוסקים בהם באזרחות. מה שאומר שאתם תרכשו ידע מקצועי על חשבון הצבא ואז גם תתנסו בו ותצברו ניסיון במהלך השירות. כל זה יוביל אתכם לאפשרות לעבוד בעבודה עם שכר גבוהה יותר כשתשתחררו ולהתחלת האזרחות שלכם עם בסיס מסוים של קריירה.

© Fotolia

ערכים

ממש כמו בבית הספר במהלך השירות בצבא תלמדו לא מעט ערכים. ההבדל המשמעותי הוא שבצבא גם תצטרכו לבחור לפעול על פיהם ולא מעט פעמים תיתקלו במצבים בהם שני ערכים משמעותיים וחשובים מתנגשים ותצטרכו לבחור מה חשוב לכם יותר ומה קצת פחות. תלמדו לא מעט שיעורים על אחווה, חברות, מנהיגות, יוזמה ועוד המון חשובים לא פחות. ערכים חשובים שיעצבו אתכם ויהפכו אתכם לאדם טוב יותר ובטוח יותר בעתיד שלכם מה שחשוב לא פחות מכל קריירה.

 

תגובות