גיבורות: הלוחמות שהיו בפיגוע והצילו את המצב. קרדיט: דובר צה"ל

גיבורות: הלוחמות שהיו בפיגוע והצילו את המצב

"ראינו את הסכין, מיד הבנו שזה פיגוע דקירה. יצאנו מהר מהרכב ורדפנו אחרי המחבל" מאור מלמד ושרון הולנדר, לוחמות חילוץ והצלה.

אנחנו שומעים על פיגועים כמעט בכל יום. אנחנו שומעים על המחבלים, על הפצועים, אך האם פעם חשבתם איך מרגישים הלוחמים שהיו שם? איך הרגישו בשנייה שראו את המחבל?

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

מאחורי כל פיגוע ישנם גיבורים. הם כמעט בגיל שלכם. לוחמים ולוחמות שמסכנים את חייהם ומגנים עלינו. בכתבה הבאה תיחשפו לסיפורן המעורר השראה של מאור ושרון- מפקדת ולוחמת בגדוד שחר בחטיבת החילוץ וההצלה, שנכחו בפיגוע בשילת.

ספרו לי על הפיגוע:

"הכל התחיל בשתיים בצהריים. כחלק מהפעילות המבצעית שלנו, אנחנו עושות "סיור" – כלומר, מסיירות עם רכב צבאי באזור הגזרה שאנחנו שומרים עליה. סביבות השעה ארבע נסענו לתדלק. למרבה המזל - התחנת דלק נמצאת מחוץ לגזרה, וכדי להגיע לתחנה צריך לעשות פרסה ליד תחנת אוטובוס. התחנה בה היה הפיגוע"כך מספרת מאור.

"הסתכלתי על התחנת אוטובוס, ולא האמנתי למראה עיניי: מחבל דוקר אישה בתחנה. אמרתי למפקדת שלי ולנהג שיש פיגוע, הנהג מיד בלם, יצאנו מהרכב והתחלנו לרוץ לכיוון המחבל. כוח של מג"ב היה באזור, הכוונו אותם לאן לרוץ, ומיד חזרנו לתחנת אוטובוס לטפל בפצועה". מספרת שרון בהתרגשות.

© קרדיט: צילום עצמי

"הפצועה הייתה נורא נסערת ומבוהלת, בהתחלה התמקדנו בלהרגיע אותה ולוודא שהיא נמצאת במקום בטוח. סרקנו את הגוף שלה ולפתע ראינו שכל הגב שלה סחוט בדם. הוצאנו תחבושת אישית והפעלנו נקודת לחיצה על האזור הפצוע – עד שהאמבולנס הגיע".מספרת מאור

פחדת?

שרון: "לא פחדתי, אפילו לא חשבתי על זה. רק חשבתי על לתפוס את המחבל ולתפעל את האירוע"

איך הרגשת אחרי המקרה?

מאור: "הרגשתי ממש טוב. חשבתי על המקרה, והבנתי שאם לא היינו כאן -  יכול להיות שהמחבל היה ממשיך לדקור אותה, ויכול להיות שהאישה הייתה נשארת לבד למשך זמן ממושך. אנחנו הצלנו אותה, הרגשתי גאווה גדולה להיות לוחמת. הרגשה טובה שהיא ניצלה ויש לנו חלק בזה.

© קרדיט: דובר צה"ל

האם את חושבת שלוחמות טובות כמו לוחמים?

שרון: "עכשיו אני בטוחה במאה אחוז שבנות, בדיוק כמו הבנים- יכולות להיות לוחמות מצוינות."

מה את מרגישה שמשמעותי בתפקיד שלך?

מאור: "בגלל שאני מפקדת - אחד הדברים המשמעותיים הוא לעזור לחיילים על בסיס יום - יומי. הזכות והחובה שלי כמפקדת היא לרומם את הרוח של החיילים, להזכיר להם למה הם כאן, להעלות להם חיוך. כלוחמת אני מגנה בכל יום על המדינה שלנו, גם בימים שנראה כאילו כלום לא קורה – אני יודעת שהתפקיד שלנו משמעותי".

© קרדיט: דובר צה"ל

למה התגייסתן להיות לוחמות בחילוץ והצלה?

שרון: "תמיד רציתי להיות לוחמת, זה היה החלום שלי. ב2016 קיבלתי החלטה ששינתה את חיי: עשיתי עלייה, התגייסתי לקורס במחו"ה אלון ולאחר מכן לחטיבת החילוץ וההצלה. התגייסתי להיות לוחמת בחטיבה כדי להגן על המדינה ולהציל כמה יותר אנשים. הגשמתי חלום".

 מאור: "תרומה למדינה תמיד הייתה חשובה לי. לפני הצבא עשיתי שנת שירות בפנימייה בפרדס חנה, והחלטתי שבשירות הצבאי שלי אני רוצה להמשיך לתרום כמה שיותר. אבא שלי היה 'גולנצ'יק' ותמיד סיפר לנו סיפורים של גבורה. הוא אמר לי משפט שאני לא אשכח לעולם: 'בלוחמה אם אתה לא תלוי אחד בשני אתה תלוי אחד ליד השני'. התגייסתי ללוחמה כיוון שרציתי לחוות את המשפט הזה. לתרום למדינה ולהגן עליה."

איזה טיפ הייתן נותנות לבנות שחושבות להתגייס לשירות קרבי?

שרון: "לנסות, לא לפחד. לפעמים הדרך לא פשוטה ומרגישים שאי אפשר להמשיך. אבל תמיד צריך לזכור למה אנחנו כאן, למה צריכים אותנו – וכשתדעו למה בחרתן להיות לוחמות, אתן תרגישו מסופקות".

מאור: "קודם תחליטו אם אתן באמת רוצות, תלחמו על זה וזה שלכן.  תזכרו כל פעם למה התגייסתן. תבינו מה אתן מחפשות בתפקיד שלכן ואל תוותרו אף פעם. הכל משתלם בסוף. זו זכות להגן על עם ישראל וצריך להתגאות בזה."

 

 

 

 

 

 
תגובות