לפני שעולים על המדים: הדברים שצריך לסמן עליהם וי לפני הגיוס. קרדיט: Fotolia

לפני שעולים על המדים: הדברים שצריך לסמן עליהם וי לפני הגיוס

לפני זמן לא רב הסתיימה לה עונת גיוסי הקיץ של יולי-אוגוסט, חלק מחבריכם ודאי עלו על מדים, ואתם הבאים בתור. אך לפני שנכנסים לבקו''ם ונשבעים אמונים לצה''ל, כדי ואף רצוי מאוד להספיק את הדברים הבאים, לפני שעולים על המדים.

בוגרי כיתות י''ב סיימו לפניי כמה חודשים בית ספר וחלקם כבר נמצאים במערכת הצבאית, אך חלקכם עדיין מלש"בים ועוד מעט תהפכו לחלק מן המערכת הצבאית בשלל תפקידים. לפני שתעלו על האוטובוס בדרך לשרשרת החיול ותהיו חיילים מן השורה, יש כמה דברים שחשוב לעשות לפני הגיוס הקרב. אז למה רצוי להרוויח כסף לפני הגיוס ולא להסתפק אך ורק במשכורת הצבאית? ולמה חשוב לבלות עם הקרובים אלינו כמה שיותר לפני הכניסה למערכת הצבאית? כל מה שאתם צריכים לסמן עליו וי לפני הגיוס בכתבה הבאה.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

היעד שלפני הבקו''ם

אחרי שסיימתם את בית הספר ושאר בגרויות, נותר לכם רק לחכות למועד הגיוס אך לפני כן מומלץ מאוד לצאת לטייל, לפני תחילת השירות. בין אם אתם מתגייסים בקרוב או מאוחר יותר, כדאי לצאת לטייל ליעד כלשהו מכיוון שבתקופת השירות (תלוי איזה תפקיד),לא תוכלו לטייל הרבה בארץ ובחו''ל לתקופת זמן ארוכה. אז אם יש לכם איזה יעד חלומות לפני הכניסה לבקו''ם זה הזמן והמקום. צאו לטייל, יש עוד המון דברים יפים לראות.

© fotolia

זמן לחסוך ולהרוויח

נתחיל בקצת עיניניים פיננסים, כשתתגייסו תקבלו את משכורתכם הצבאית על פי תפקידכם. לא בכל התפקידים בצה''ל מרוויחים את אותה המשכורת בדיוק, ישנם תפקידים שמרווחים יותר ויש תפקידים שמרווחים בהם פחות. אז מה אפשר לעשות בשביל שיהיה לנו יותר כסף בזמן השירות הצבאי ולא לחיות עד הקצה? לעבוד לפני הגיוס. גם אם אין לכם הרבה זמן לעבוד, רצוי אפילו מעט, כדי שיהיה לכם קצת כסף ושתהיו בלתי תלויים אך ורק במשכורת הצבאית, ככה זה גם יעזור לכם להעביר את השירות הצבאי מבחינה כלכלית. אז יאללה לעבודה!

עוד ללמוד?

נכון זרקנו את כל המחברות, החזרנו את החוברות ושכחנו בכלל מזה שיעור, העשרת הידע שלנו לפני השירות היא בהחלט משהו שעשוי להועיל לנו. אל דאגה לא התכוונו למקצועות שלמדתם בבית הספר, אלא למשהו שתמיד רציתם ללמוד אותו ולא היה לכם זמן. אנחנו יודעים שרובכם בקרוב תהיו עסוקים בתפקידכם החדש בצבא ולא יהיה לכם זמן לדבר, אך לא משנה אם מועד הגיוס קרוב או רחוק. תמיד תוכלו להתחיל ולהמשיך אחר כך משהו שהתחלתם להתעניין בו. לדוגמה: אם נגיד אתם מתעניינים בתיאטרון אבל מועד הגיוס שלכם הוא בחודש הבא ואין לכם זמן למשהו ארוך, כיצד תתנסו? התשובה היא שיש מגוון קורסי תיאטרון של שבוע-שבועיים תתנסו ותלמדו, לאחר השירות הצבאי תוכלו להמשיך להתעמק בנושא וככה בשלל תחומים שמציעים קורסים וסדנאות של כמה שבועות.

מבחן בגרות בית ספר תיכון
 © fotolia

קרובים קרובים

הגענו אל הדבר האחרון ואולי הכי חשוב ברשימה, לבלות עם הקרובים אלינו כמה שיותר לפני הגיוס. נכון את הקרובים שלנו אנחנו נראה גם לאחר שנתגייס ונבלה איתם בסופי השבוע ובחגים, אך בגלל שאנו נכנסים לתקופת שירות ארוכה ורוב הזמן לא נתראה עימם כדי לבלות במחצם כמה שיותר. תצאו עם חברים ותצברו חוויות מגניבות, תתמידו להיות באירועים משפחתיים, ספרו לבני המשפחה והחברים על הציפיות והחששות לקראת השירות. הם כאן בשביל לתמוך בכם ולהיות אוזן קשבת לפני שתעלו על המדים.

 

 

 

תגובות