תהיו קשובים: החיילים מספרים על יחידת ממר"ם. צילום: adobestock

תהיו קשובים: החיילים מספרים על יחידת ממר"ם

יחידת המחשוב הראשונה של צה"ל חוגגת 60 ולכבוד כף ביקשנו מחיילי היחידה לכתוב ולספר לנו על הפעילות שלהם והתפקידים השונים

ממר"ם הינה יחידת המחשוב הראשונה בצה"ל החוגגת השנה 60 שנים להקמתה. היחידה אחראית על מימוש המרחב הדיגיטלי של צה"ל ועל פיתוח מערכות שונות התורמות לקצה המבצעי של צה"ל. ליחידה יש חמישה ענפים שונים המתעסקים בליבת הטכנולוגיה בצה"ל, ענף הענן המבצעי, ענף טקטי-מבצעי, ענף הנדסת IT, ענף מרחב תומכ"ל וענף הגנה בסייבר. ביקשנו מהחיילים ביחידה להסביר לנו על שירותם הצבאי וקיבלנו את כל המידע שאתם מחפשים על ממר"ם.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

ענף הענן המבצעי/רס"ל י'

הגעתי לממר"ם אחרי קורס תכנות בבסמ"ח (בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר) ושובצתי בענף תשתיות מחשוב. במהלך שירות החובה שלי, הייתי אחראי על מערכת הניטור של רשת המחשוב המסווגת של אגף התקשוב וההגנה בסייבר. לאחר מכן, עברתי לענף הענן המבצעי האחראי על הענן הצה"לי המאפשר פטלפורמת פיתוח מערכות משותפת לכלל המפתחים בצה"ל. הענף שלי מספק סביבת עבודה משותפת וחזקה לכל הזרועות והחילות. יש אצלנו דגש גדול על ייעול, האצה ושיפור כל תהליכי פיתוח התוכנה מקצה לקצה. כל איש תוכנה נהנה אצלנו משירותי פיתוח חדישים, שמפשטים את עבודתו לרמה שהוא יכול להתרכז בדבר החשוב באמת: הבאת ערך מבצעי לצבא על כל גורמיו.

© adobestock
ענף הנדסת IT/סגן א'
 
אני משרת ביחידת ממר״ם בענף הנדסת IT (טכנולוגיית מידע). כחייל בשירות סדיר עסקתי בתחום אבטחת מידע ובתפקידי הנוכחי אני מתעסק בתחום החומרה, הגיבויים ואחסון המידע. ענף הנדסת IT אחראי על הטמעה, פיתוח, ושאיפה לחדשנות בכל עולם הIT. הענף אחראי לפיתוח טכנולוגיות חדשות ולהטמיע אותן בצורה היעילה ביותר עבור צה״ל וכמו כן, עוסק בתכניות אסטרטגיות רוחביות כמו המעבד דרומה, תכנית ה- IT וכו'. בענף צוותים מגוונים הנוגעים בכל תחומי הDataCenter של צה"ל.

ענף הגנה בסייבר/סגן מ'
 
אני משרת בממר״ם בענף הגנה בסייבר בתור ראש צוות. ענף הגנה בסייבר מתמחה בהגנה על כלל רשתות אגף התקשוב וההגנה בסייבר ומתן מענה מקצה לקצה לאירועי ופעילויות סייבר. בענף קיימים מספר צוותי פיתוח המייצרים פיתוחים חדשניים פורצי דרך המהווים אמל"ח ייחודי. לצדם ישנם צוותים אופרטיביים אשר מהווים אוטוריטה מקצועית בתחום ההגנה בסייבר בצבא ובכלל.
 
© adobestock

ענף מבצעי-טקטי/סמ"ר נ'
 
התגייסתי באוגוסט 16 לקורס נתמ"מ (ניהול תשתיות מערכות מחשב) בבסמ"ח. לאחר סיום הקורס שובצתי ביחידת ממר"ם בענף הפעלה מבצעית. הענף כולל צוותים שונים העוסקים בניטור ובתפעול התהליכים המבצעיים הצה"ליים והתשתיות המאפשרות ובפיתוח אוטומציות לצמצום ולייעול התהליכים. הצוותים המבצעיים מאיישים 24/7 להענקת זמינות מרבית ומענה מיידי לתקלות העולות. המערכות והטכנולוגיות הנתמכות בענף משמשות את כלל הדרגים בצה"ל - מהדרג הטקטי בשטח ועד לדרגי הפיקוד והמטכ״ל. בימים אלו אני עוסקת בפיתוח ובעיצוב תשתית פרויקט העננון. יחד עם מדור הפיתוח שלי,  אנו יוצרים פלטפורמה עתידית עבור הקצה המבצעי בשדה הלחימה, אשר תשפיע על הארכיטקטורה הדיגיטלית בכלל צה"ל.
 
ענף מרחב התומכ"ל/סמל ג'
 
הגעתי לממר"ם לאחר קורס תכנות בבסמ"ח לענף מרחב התומכ"ל. תחום העיסוק של הענף בו אני נמצא נוגע בכל חייל המשתמש בעמדת מחשב ומלווה אותו בכל רגעי השירות שלו, בין אם הוא מודע לכך ובין אם לא - תחילה בפתיחת משתמשו האישי של החייל, דרך ניהול תיבת המייל שלו ועד הגלישה ברחבי הרשת הצה"לית. בהכשרה המקצועית של כל חייל בענף, אנו עוברים חפיפה ארוכה ומקיפה, הנכנסת לפרטים הקטנים ביותר בתחום אחריותנו כחלק מהשאיפה שלנו למקצועיות ומקצוענות. אז בפעם הבאה שתזמנו דיון, תבצעו שיחת ועידה או אפילו תתחברו למחשב, תדעו שיש ענף שלם שתומך בכם ודואג לחווית המשתמש הטובה ביותר שניתן לספק.
תגיות
תגובות