המדריך המלא: כך תשרדו את הטירונות בקלות. צילום: דובר צה"ל

המדריך המלא: כך תשרדו את הטירונות בקלות

עומדים להתגייס בקרוב ולצד השמחה וההתרגשות, יש לכם גם לא מעט חששות ושפחדים? קבלו את המדריך המלא שיעזור לכם לעבור את הטירונות בשלום

אם אתם עומדים להתגייס בקרוב, בטח אתם מכירים את תחושות השמחה וההתרגשות שמתערבבות ביחד עם תחשות הפחד והחשש מהלא נודע. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, כדי לעשות לכם קצת סדר עם מדריך מקוצר שיעזור לכם לשרוד את הטירונות ולעבור אותה בשלום.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

הביאו שעון

מומלץ ואפילו כדאי להצטייד בשעון משלכם, כן כן – כזה שנמצא על היד וא על מסך הסמארטפון שלכם. עמידה בזמנים בטירונות היא קריטית ולכם כדאי מאוד לסמוך רק על עצמכם ועל השעון שלכם.

אל תסמכו על אף אחד, מלבד על השעון שלכם© adobestock

גם בשיא הקיץ – שיהיה לכם מעיל

בצבא מגלים שגם בימים החמים ביותר בשנה, הלילות יכולים להיות קרים מאוד – בטח ובטח במקומות שכוחי האל שבהם תבלו לאורך התקופה הזאת. אל תוותרו על מעיל.

נסו לחסוך בזמן

הזמן הוא המשאב החשוב ביותר והנדיר ביותר במהלך הטירונות – בטח ובטח כשכל מה שאתם חושבים עליו מבוקר ועד ערב הוא: "מתי כבר הולכים לישון?". חסכו בזמן על ידי ארגון הבגדים מראש ערב לפני, על ידי צחצוח הנעליים ערב לפני ועוד. אתם תודו לעצמכם בהמשך.

חברים הם מפתח להצלחת הטירונות

חשוב שתדעו שאת תקופת הטירונות לא כל כך נעים להעביר לבד. רכשו לעצמכם חברים, היו ידידותיים לסביבה עד כמה שניתן (כן, גם כשמסביב לא בדיוק נעים) – ותראו איך הטירונות עוברת לכם מהר יותר.

חברים יעזרו לכם לעבור את הטירונות
חברים יעזרו לכם לעבור את הטירונות © Fotolia

שאלות קיטבג - השאירו את השאלה 'למה?' בצד

למה? כי זה לא יקדם אתכם לשום מקום. קבלו את המצב הנוכחי כגזירת גורל, כמציאות קיימת, כדבר שאי אפשר לשנות אותו – ותראו איך ההרגשה שלכם משתפרת פלאים. התעסקות בסיבה להגעתכם לטירונות לא תגרום לכל הסיפור הזה להיעלם.

שפרו הופעתכם ותשקיעו בעצמכם

כן, זה נשמע כמו הדבר האחרון שתרצו לעשות במהלך הטירונות, אבל זאת הדרך להרגיש טוב יותר: התקלחו כל יום (כן, גם בחורף), השתמשו בתכשירים המגינים מריחות זיעה ומרחו קרמים ותכשירים שונים שיפנקו את העור, כמו קרם אקילן למניעת שפשפת. אזור הירכיים שלכם יהיה מאושר (ואל תגידו לי זה לא יקרה, עד שלא לבשתם, רצתם ועשיתם פזצת"א במדים צבאיים).

 

 

 

תגובות