"מסתכל ומעריץ אותו": אב ובנו הגולנצ'יקים בטור מיוחד . צילום: באדיבות דובר צה"ל

"מסתכל ומעריץ אותו": אב ובנו הגולנצ'יקים בטור מיוחד

טוראי גל עובד ואביו סא"ל במילואים אבי עובד בטור מיוחד על השירות הצבאי בגולני, משמעות השירות ורוח היחידה. השניים אף זכו לאחד כוחות ויחידות מכל הזמנים כשרצו ביחד את מרוץ גולני בשבוע שעבר

 
השבוע התקיים מירוץ גולני, שסובב את מדינת ישראל ונמשך מספר ימים, במירוץ רצו אלפי לוחמים בהווה ובדימוס ששירתו ומשרתים בחטיבה. בין אלפי הרצים רצו גם טוראי גל עובד וסא"ל במילואים אבי עובד, שם המשפחה זהה לא במקרה, הם אב ובן אשר התגייסו לאותה החטיבה בהפרש של 30 שנה, השניים התגייסו כלוחמים ביחידת גולני האב היה בגדוד 13 ואילו בנו, גל, בגדוד 12. האב ובנו כתבו לנו טור אישי מהמירוץ על חוויותיהם מהשירות ומשמעות גולני עבורם.  
 
עוד בערוץ על מדים של פרוגי:
נולדתי לאבא בעל קריירה צבאית גדושה, אשר סיים את תפקידו כסגן אלוף לאחר 20 שנה בגולני ועוד שש שנים בפיקוד העורף. לחיות בבית עם אבא קרבי ש-20 שנה מחייו לחם בהרבה מאוד מלחמות זה לא קל ברמת הציפיות ממני ובחיי היומיום. זה לגדול עם אבא שחסר הרבה בבית, זה לחכות לו בלילות ולדעת שהוא כנראה לא יגיע היום כי הוא שם במלחמה, עסוק בלהגן עליי ועל המשפחה שלי. זה לראות את אמא דואגת כל הזמן לשלומו ומגדלת אותי ואת שתי אחיותי לבד ודואגת לנו לכל מה שצריך. מצד שני זה גם לשמוע מלא חוויות משירות צבאי בחטיבה קרבית אמיתית, זה להכיר את החברים הלוחמים של אבא ולאהוב את מה שהוא עושה.
 
מירוץ גולני מפגיש בין הלוחמים מכל הזמנים
מירוץ גולני מפגיש בין הלוחמים מכל הזמנים © באדיבות דובר צה"ל
 
ביום שאחרי הגיוס התחלתי להבין שבזמן שהייתי בבית והתלוננתי שאבא לא בבית הרבה הוא הגן עליי ועל המדינה, הוא נתן את חייו וכולו למעני ולמען המדינה. כל מה שהוא עשה מקבל פתאום תכלית ומשמעות. אתה מסתכל על המ"מ (מפקד מחלקה - מ.ש) שלך ומעריך אותו ואז אתה קולט שאבא שלך היה סמג"ד 13 (סגן מפקד גדוד - מ.ש). אתה קולט את האחריות המטורפת שהייתה לו על הכתפיים ומה הוא עשה כדי שאתה תישן טוב בלילה. עכשיו אחרי חצי שנה שאני בגולני אני מסתכל על אבא שלי ומעריץ אותו, מתגאה בו ומבין מה אני עושה פה. על מי אני מגן, מה המטרה של השירות שלי ומה המטרה שלי בגולני. עכשיו אני במירוץ גולני ביום השלישי של המירוץ שמטרתו לעודד גיוס לקרבי בכלל ולגולני בפרט תוך כדי פעילויות עם בתי ספר בערים שונות מהחרמון ועד אילת לפגוש בני נוער בגילאים שונים לפני הגיוס ולהסביר להם את החשיבות של הגיוס.
 

"רק מי שמתגייס ומשרת בגולני יכול להבין את המשמעות להיות גולנצ'יק"

התגייסתי לגולני באוג' 1986 מאחר ואבי שירת בגולני כלוחם וכך גם בני דודי, כך שזה היה אך טבעי שגם אני אתגייס לגולני. שירתתי בחטיבה גולני כלוחם בגדוד 12 ואחר כך במסייעת 12 ועד תפקיד מפקד חטיבת מסייעת.
ביצעתי מספר תפקידים בחטיבה כקמב"ץ חטיבה, מפקד אימון מתקדם ובתפקיד האחרון בחטיבה כסמג"ד 13. 
בהמשך שירותי הצבאי  מונתי למפקד גדוד "שמשון" , וקצין אגף מבצעים של יחידת הקישור ללבנון (עד ליציאה מלבנון) וסגן מפקד חטיבה בבית הספר למ"כים. את תקופת שירותי האחרונה בתפקיד ביצעתי בפיקוד העורף כראש ענף התיישבות.
 
האב לוחם גולני
האב לוחם גולני © צילום פרטי
בשבילי גולני זו משפחה, גולני בשבילי זה "אחי", האחים שאיתנו מאז ועד היום והאחים שלא איתנו - הנופלים. רק מי שמתגייס ומשרת בגולני יכול להבין את המשמעות להיות גולנצ'יק ואת משמעות המילה "אחי". גולני זו חטיבה שמלכדת את חייליה לכדי יחידה אחת מגובשת בעלת מורל גבוה, בעלת רוח לחימה, שאיפה למקצועיות ולעמידה במשימה באשר היא.  להיות בגולני ויתרה מכך - ולהיות מפקד בגולני, זו גאווה עצומה.
 
בשנים בהם שירתתי בחטיבה עיקר פעילותה הייתה בעזה, בשטחים, וברצועת הביטחון - לבנון. חטיבה מבצעית שנמצאת בלחימה קבועה או בשטחים או בלבנון. פיקדתי על מיטב הילדים והחיילים שלנו והובלתי אותם לפעילויות מבצעיות וידעתי שאני יוצא עם הלוחמים הטובים והמקצועים ביותר שיש לנו. ידעתי שכולם ילחמו בשביל כולם ובשביל המדינה כי זה הדבר הכי נכון לעשות.
 
גאווה של אב ובן
גאווה של אב ובן © באדיבות דובר צה"ל
 
לשרת בגולני זה להסתובב עם התג של היחידה, להרגיש שייך ולהרגיש שמצפים ממך. להיות חלק מגולני זה תמיד לעקוב  אחרי פעילות החטיבה ולקפוץ בכל פעם ששם החטיבה מוזכר בתקשורת - פעילויות, מבצעים ומלחמות.  
העובדה שהבן שלי התגייס לגולני זו גאווה בשבילי וכלוחם בגדוד 13. אני גאה בו מאוד ומאחל לו שירות איכותי בכל דרך שיבחר. השבוע הצטרפתי אליו למירוץ גולני שהגיעה להרצליה בו בזמן הצטרפו גם מפקדים וחיילים מהעבר - התרגשות אמיתית לפגוש את כולם ולעלות זכרונות.
תגובות