שילוב מנצח: לוחמה, הגנה וידע טכנולוגי. צילום: דובר צה"ל

שילוב מנצח: לוחמה, הגנה וידע טכנולוגי

סמל אלונה קולגנוב בטור מיוחד על שירותה הצבאי לכבוד הגיוס הבוקר למערך ההגנה האווירית והיא מוכיחה לנו שאפשר להגן על המדינה, להיות לוחמת וגם לצבור ידע משמעותי

עליתי לארץ בגיל 10 מרוסיה והיום הוריי מתגוררים בגרמניה. מגיל מאוד צעיר ידעתי שאני רוצה להתגייס לתפקיד של לוחמת, ספציפית במערך ההגנה האווירית. התחלתי ללמוד אלקטרוניקה בכיתות י"ג-י"ד, אך עזבתי את הלימודים בשביל להגשים את חלום הילדות שלי - להתגייס לתפקיד לוחמה ולהגן על המשפחה שלי. מבחינתי מערך ההגנה האווירית היה הבחירה הטובה ביותר. שילוב של לוחמה יחד עם צבירת ידע טכנולוגי והגנה אקטיבית על הארץ.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

התגייסתי בנובמבר 2015 והתחלתי טירונות בביסל״א - בית הספר להגנה אווירית. אחרי טירונות מאתגרת ומרתקת של חמישה חודשים, עמדתי בפני שיבוץ לאחד הגדודים שמתפעלים את מרבית המערכות שנמצאות במערך - כיפת ברזל, פטריוט, חץ וקלע דוד. הגעתי לגדוד פטריוט צפוני ושירתי שם במשך שמונה חודשים בתור לוחמת ועוזרת מפקד סוללה עד שיצאתי לקורס מ״כים, שאורכו כחודשיים.

© באדיבות דובר צה"ל

למרות התמודדות עם בעיות גב ועם המרחק מההורים שמחכים לראות אותי באוניברסיטה - אני מיועדת לצאת לקורס קצינים בעוד שלושה חודשים. לרגע אחד לא חשבתי לוותר לעצמי ולעבור לתפקיד אחר עם כל הקושי הפיזי והמנטלי, אני רואה בשירות שלי הגשמת חלום.

חשוב לי להגיד למתגייסים החדשים - תקחו את הכל בקלות, בסופו של דבר השירות בצה״ל הוא חוויה שלא תחזור. אל תספרו את הימים לסוף השירות, תנסו לנצל את הימים עד סוף השירות בצורה הטובה ביותר. צריך להבין את החשיבות של המערך - מערך שמורכב משכבת הגנה ולא תקיפה. מערך שכל מטרתו הוא הגנה על אזרחי מדינת ישראל. צריך לתת מעצמך ולהשקיע ולעולם לא לוותר לעצמך - כי רק ככה רואים תוצאות. 

 

תגובות