מתגייסים לנח"ל? כל מה שצריך לדעת על החטיבה הירוקה. באדיבות דובר צה"ל

מתגייסים לנח"ל? כל מה שצריך לדעת על החטיבה הירוקה

לכבוד יום הגיוס לחטיבת הנח"ל, ריכזנו עבורכם את כל הדברים שחייבים לדעת על החטיבה עם הגיוס. חושבים שאתם יודעים מה סלוגן החטיבה? בואו לבדוק האם אתם מוכנים!

היום, יום א' מתגייס הדור הבא של חטיבת הנח"ל, החיילים הבודדים וגרעיני הנח"ל. לכבוד הגיוס, ריכזנו עבורכם את כל הדברים שחייבים לדעת על חטיבת הנח"ל עם הגיוס - מחזון החטיבה ועד סלוגן החטיבה. בואו לבדוק האם אתם מכירים את חטיבת הנח"ל!

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

מהי חטיבת הנח״ל?

חטיבת הנח״ל היא חטיבת חי״ר (חיל רגלי) סדירה. ראשי התיבות של הנח״ל הן - נוער חלוצי לוחם, בגלל הקשר של החטיבה הלוחמת לאהבת הארץ ועבודת האדמה. החטיבה מורכבת מארבעה גדודים (בזלת, שחם, גרניט וטופז) ובסיס אימונים. לחטיבה מורשת קרב גדולה, היא לקחה חלק בכל מלחמות ישראל והיוותה כוח עיקרי ומכריע. חטיבת הנח״ל יודעת להילחם בכל גזרה ובכל חזית כאשר המשפט - ״ראשונים תמיד אנחנו״ מנחה אותה. הגדודים השונים של החטיבה אוחדו לכדי חטיבה בשנת 1982 בעיצומה של מלחמת לבנון הראשונה.

© דובר צה"ל

חזון החטיבה

חטיבת הנח"ל תהיה מוכנה למלחמה, תנצח בכל מגע עם אויב, תוביל בכל תחומי העשייה ותשמר את יתרונה האנושי. מיום הקמתה השתתפה במבצעים שערך צה"ל ובכולם גילו הלוחמים אומץ לב ונחישות. החטיבה ניצבת בקו הראשון של צה"ל בחזיתות הלחימה, באימונים, ובפעילות השגרה, ומהווה כוח חי״ר (חיל רגלי) מוביל, איכותי ומקצועי בכל הזירות ובכל החזיתות.

אופי האימונים

בחטיבה מתאמנים לכל תרחיש וללחימה בכל מתווה, מצפוני ועד דרומי, ומלוחמה בשטח בנוי כולל לחימה תת קרקעית ולחימה בסבח. החטיבה מתמקצעת בתמרון רגלי ויודעת להגיע לעומק שטח האויב.

© דובר צה"ל

מסלול השירות בחטיבה

קודם כל מגיעים לבא"ח (בסיס אימונים) נח"ל לטירונות. לאחר מכן, עוברים לבא"ח קריות בפרק האימון המתקדם, שם מתמקצעים ולומדים את הדברים יותר לעומק. יש אפשרות אחרי הגיוס ללכת לגיבוש גדס"ר (גדוד סיור) ומי שמתקבל ועובר את הגיבוש, עושה הכשרה יחד עם כולם, מסיים את ההכשרה בבא"ח קריות יחד עם שאר הגדודים, ואחר כך ממשיך לעוד מספר חודשי הכשרה בבית הספר לגדס"ר. לאחר סיום ההכשרה, מגיעים הלוחמים לפלוגת המסלול בכל אחד מהגדודים, וכעבור כמה חודשים יש להם אופציה לצאת לקורס מ"כים (מפקדי כיתה).

© דובר צה"ל

מה מייחד את החטיבה

זו החטיבה היחידה שאליה מגיעים בני גרעין (ל.כ - למשל גרעיני שנות שירות) ובה יש מסלולים מיוחדים בשבילם. חוץ מפלוגה וחצי של בני גרעינים, אפשר לראות את היתרון האנושי החזק שלה בכך שכל אחד מתקבל בחטיבה וכולם שווים. בנוסף, היא משקיעה רבות באהבת הארץ, מבלי לשכוח את ייעודה המרכזי ואת היותה חטיבת חוד לוחמת. סוג האנשים שמגיעים אליה הם אנשים שמרגישים שהאופי של החטיבה מתאים לערכים שלהם, ואנשי החטיבה הם האיכותיים ביותר. יש אנשים מכל גווני האוכלוסייה.

© דובר צה"ל

קצת פרטים בסיסיים

בראש חטיבת הנח"ל עומד המפקד אל"ם (אלוף משנה) דן גולדפוס. צבע הכומתה הוא ירוק בהיר, החיילים הולכים עם סיכת חיל הרגלים ונועלים נעלי חיל רגלים אדומות. תג היחידה מורכב מחרב, מגל וחיטב - החרב מסמלת את ערך ההגנה, והמגל והחיטה מסמלים את ערך האדמה והחלוציות. בסמל ארבעה חצים המסמלים את ארבעת הגדודים.

סלוגן החטיבה

"חטיבת הנחל, היתרון האנושי"

תגובות