מהפכה בגיוס: ראיון אישי לנשים בצו הראשון. באדיבות דובר צה"ל

מהפכה בגיוס: ראיון אישי לנשים בצו הראשון

צה"ל הודיע שבוע שעבר על שינוי משמעותי בגיוס הנשים לצבא. המועמדות לשירות ביטחוני יעברו ראיון אישי בצו הראשון בדומה לבנים. הצעד הוא נקודת פתיחה חשובה לעבר דרך חדשה, שתאפשר גיוס שוויוני של נשים למסגרת הצבאית

שבוע שעבר (יום ב') הודיעו בצה"ל על שינוי משמעותי בגיוס הבנות לצבא. אם עד כה רק בנים היו זוכים לראיון אישי ואילו הבנות היו ניתנות ל"שיפוט" רק על ידי המנילה ונתוני הצו הראשון ויום המא"ה, אז הדבר עומד להיפסק ולהשתנות.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

לפני שבוע (יום ב') צה"ל הודיע כי בחודש אוקטובר נפתח קורס מיוחד למראייני בנות בצו הראשון. אם עד כה רק הבנים עברו ראיון אישי כחלק מתחנות הצו הראשון, בקרוב גם הבנות יזכו לעבור ריאיון אישי זהה לשל הבנים. ההודעה מראה על כיוון חדש שהצבא מנהיג, דרכו המערכת הצבאית תזכה להכיר את החיילות לעתיד בדרך הטובה ביותר.

© דובר צה"ל

כחלק מהליך הצו הראשון עוברים המלשב"ים (בנים המועמדים לשירות ביטחוני) ריאיון אישי מיוחד בו הם יכולים לספר על עצמם, על השאיפות שלהם בצבא, על הקשיים ועונים על שאלות שמוכנות מראש על ידי המראיינים. העניין הוא, שרק הבנים היו עוברים את שלב זה בצו הראשון, עד יום שני בשבוע שעבר. 

בקרוב כל בת אשר עוברת את הצו הראשון תגיע גם היא לתחנת הראיון. בצה"ל אומרים כי הקורס שהיה עד כה "מראיין פסיכוטכני" יהפוך ל"מראייני גברים" כאשר בנוסף אליו יהיה קורס "מראיינות נשים". השינוי ללא ספק משמעותי במיוחד וזו פתיחה לדרך חדשה ונשית יותר בצבא.

תגובות