מתלבטים? כל המידע על המיונים לאשכול הווי ותקשורת. באדיבות דובר צה"ל

מתלבטים? כל המידע על המיונים לאשכול הווי ותקשורת

בשבועות האחרונים נפתחה ההרשמה למיונים לאשכול הווי ותקשורת בצה"ל. מתלבטים? תוהים אם התפקיד מתאים לכם? כדי לסדר לכם את הראש, הנה כל המידע שצריך לדעת על תפקידי אשכול הווי ותקשורת בצה"ל.

בשבועות האחרונים נפתחה ההרשמה למיונים לאשכול הווי ותקשורת בצה"ל. וכנראה, כמו רבים אחרים, תהיתם אם התפקידים שמציעים לכם בהרשמה מתאימים לכם. כדי לסדר את הראש ולעזור בהתלבטויות, ריכזנו עבורכם את כל המידע על התפקידים השונים באשכול הווי ותקשורת. בהצלחה לכולנו!

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

שלום לכל המאזינים

אחד התפקידים אליהם נפתחה ההרשמה הוא עיתונאי בשורות גלי צה"ל. גלי צה"ל הם תחנת הרדיו הצבאית שאין אחד שלא מכיר. במסגרת התפקיד החיילים מפיקים, עורכים וכותבים כתבות, מקריינים ויכולים אף להגיע לתפקידי עריכת המערכת. אם אתם חיים את עולם התקשורת והמוזיקה, מתעניינים בפוליטיקה בארץ ובעולם, יכול להיות שזה המקום בשבילכם בצה"ל. אבל, המיונים לתפקיד זה הם מאוד קשים וכוללים שלושה שלבים, בהם יבחנו יכולתיכם והתאמתכם לתפקיד, תעברו ראיון אישי ויבדקו יכולות העיתונאות שלכם.

© דובר צה"ל

כתבנו מדווח מהשטח

אם הרדיו פחות מושך אתכם, ואתם יותר מתעניינים בכתיבה, תוכלו להירשם למיונים לכתבים צבאיים בדובר צה"ל. הכתבים מסקרים אירועים שונים, מראיינים חיילים, מפקדים וקצינים, יוצאים לפעילויות שונות ומדווחים על כל מה שקורה ביומיום בצה"ל לאתרו הרשמי. אם החלום שלכם זה להיות עיתונאים בעתיד, זאת הזדמנויות מצויינת להתחיל ולצבור ניסיון! אך גם לתפקיד זה המיונים לא קלים ויש תחרות רבה. המיונים כוללים ראיונות, מבחנים ותהליך של סיווג ביטחוני.

© דובר צה"ל

הגיטרות יעברו לדום

אם עולם התקשורת פחות קורץ לכם, ואתם יותר אנשים של מוזיקה ואוהבים לנגן, תזמורת צה"ל הוקמה בשבילכם. במסגרת התזמורת הצבאית תזכו לנגן בטקסים, מסדרים, מופעים, קונצרטים ואירועים ממלכתיים וצבאיים בארץ ומחוץ לארץ. התזמורת כוללת מגוון רחב של כלים. אם "קרן יער" נמצאת בין הכלים, מה יכול לא להימצא? המיונים נערכים במהלך חודש נובמבר ומשתנים בהתאם לכלי הנגינה. והנדרש? יכולת קריאת תווים, תיאוריה בסיסית, טכניקות שירה או נגינה ברמה גבוהה, ולא יזיק ניסיון תזמורתי.

© דובר צה"ל

שרים מהלב

על הלהקות הצבאיות בטוח שמעתם, עברו בהן לא מעט מהזמרים הגדולים בארץ. אם חלומכם הוא להופיע על במת ענק עם השירים שלכם, להתחיל בלהקה הצבאית בהחלט יעזור. חיילי הלהקות הצבאיות מופיעים בפני חיילי ומפקדי צה"ל באירועים תרבותיים וחינוכיים. מטרת ההופעות היא להעניק הפוגה והסברה בארץ ובעולם. בלהקה מספר תפקידים, כמובן שאפשר לשיר, אך ניתן גם לנגן (גיטרה, גיטרה בס, קלידים או תופים), להפעיל מערכת הגברה וקול ולהפיק אירועים. המיונים נערכים בחודש נובמבר וכוללים מספר מבחנים לפי שלבים.

© דובר צה"ל

תמונה אחת שווה אלף כומתות 

אם אתם מחפשים בכל דבר מה אפשר לצלם ואיך, תפקיד הצלם הצבאי הוא תפקיד ששווה לכם להירשם אליו. התפקיד הוא חלק מכלל המקצועות ביחידת ההסרטה של צה"ל. היחידה אחראית על הפקת סרטונים, תשדירים, סרטוני תדמית, הסברה והדרכה. אם תגיעו ליחידה זו תוכלו לשרת בתפקידים שונים כמו מפיקים, עורכים, תסריטאים, צלמים, גרפיקאים ועוד. המיונים כוללים הגשת תיק עבודות, מבחנים עיוניים, מבחנים מעשיים וראיונות אישיים. עצה מאיתנו? תתחילו להתכונן כבר עכשיו.

© דובר צה"ל

כל הצבא הוא במה

יודעים מי אמר "להיות או לא להיות, זאת השאלה"? אז תיאטרון צה"ל מחכה להם. השחקנים בתיאטרון צה"ל מלבד משחק, רוקדים, שרים ומשתתפים בהופעות ובמחזות חינוכיים והסברתיים. השירות בתאטרון כולל תפקידי משחק שונים והכרת סיפור העלילה, השירים והריקודים. כמו כן, שחקני צה"ל אחראים על החלק הטכני במופעים כמו הכנת התפאורה, התלבושות, הרכבה ופירוק הציוד. לנו זה נראה, שבתאטרון צה"ל לומדים להכיר את עולם המשחק מראשיתו ועד סופו.

© דובר צה"ל

למיונים נרשמים דרך האתר "מיטב" של צה"ל. קחו את הזמן לחשוב אם אתם באמת רוצים לשרת בתפקידים שהצגנו בפניכם. אם אתם לא בטוחים, תרשמו בכל מקרה כדי לא לפספס את ההזדמנות. והכי חשוב, תזכרו שהצבא זה לא הכל בחיים, ואם לא תתקבלו לתפקיד מסוים זה לא סוף העולם, אחרי הצבא כל דבר שתרצו יהיה פתוח בפניכם.  

תגובות