יום המא"ה הגיע: איך להתכונן ולמה לצפות. צילום מסך מיוטיוב

יום המא"ה הגיע: איך להתכונן ולמה לצפות

עברתן את הצו הראשון והגיע הזימון ליום המא"ה. הדבר הראשון שכנראה עשיתן הוא לחפש ברחבי האינטרנט מה קורה ביום הזה. אתן לא צריכות לחפש רחוק מדי! ריכזנו עבורכן את כל המידע והטיפים שיעשו סדר בראש, ויעזרו לכן להגיע הכי מוכנות שאפשר ליום המא"ה

קיבלתן זימון ליום המא"ה? אין לכן מושג מה עומד לקרות שם? ולמה בכלל רק בנות עוברות את היום הזה? הנה כמה תשובות לכל השאלות מהיום הזה. אז ככה, הפכתן למלשב"יות, עברתן בהצלחה את הצו הראשון ואף קיבלתן את הנתונים שלכן (קב"א, פרופיל רפואי ודפ"ר) והנה השלב הבא בשרשרת הצבאית שאתן עתידות לעבור עד לגיוסכן.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

מה זה יום המא"ה?

בנות, בשונה מבנים מקבלות עוד יום על מנת להכיר את יכולותיהן. יום המא"ה הוא יום המפגיש בין מספר בנות (בדרך כלל לא יותר מ-12), ומטרת היום הזה היא להבין מה המסוגלות והיכולות של כל נערה מלש"בית (מועמדת לשירות ביטחוני). ביום זה המלש"ביות נפגשות עם מספר תחנות שמטרתה של כל תחנה היא להבין מה המלשב"ית עושה טוב יותר ומה פחות. למשל יחסי אנוש, יחס אישי, הדרכה, הרכבה ונתינת שירות.

© דובר צה"ל

הכנה

בשונה מהצו הראשון ליום המא"ה לא נדרשת הכנה מיוחדת וגם לא נדרש להביא דברים מעבר לאוכל (על אף שבדרך כלל מקבלים סנדוויץ ושתייה במקום), תעודת זהות, בגדים נוחים וחפצים אישיים רגילים, כמו לכל יום מחוץ לבית. היום מתחיל בשעות הבוקר ובדרך כלל נגמר בשעות אחר הצהרים. זהו יום דיי ארוך ולפעמים גם מתיש, בעיקר בגלל התחנות המרובות, אך זהו יום חשוב, משמעותי שיכול לשנות את השירות הצבאי של כל מלש"בית ולכן הוא חשוב כל כך. 

היום הגיע!

אז כמו שכבר ציינו למעלה אין יותר מידי הכנות ליום הזה, מלבד שינה טובה בלילה. אל תתביישו והיו חדורות מטרה, נסו לעבור את היום הזה בכיף וברוגע. אז אחרי שישנתן טוב, אכלתן ארוחת בוקר מזינה ומשביעה היום שלכן הגיע והוא ללא ספק חשוב במיוחד (לא פחות משאר הזימונים שאתן עתידות לקבל מצה"ל בשנה הקרובה).

© דובר צה"ל

תחנות

יש מספר רב של תחנות באותו היום ובדרך כלל הסדר משתנה מיום ליום. ביום המא"ה תאלצו להיפגש עם מצבים שונים אשר אמורים להראות לצבא את ההתנהלות שלכן בהתאם לאותו מצב, וכך לתת לצבא אינדיקציה לאיך תתפקדו באותו תפקיד.

תחנה 1 - יחסי אנוש

בתחנה זו תצטרכו לבצע סימולציות (בעזרת בוחנות) וכך להראות את היחסים הבין אנושיים שלכן ואת ההתמודדות שלכן מול מצבים מורכבים ושונים, שאתן עתידות לפגוש בתפקידים מסוימים בצבא. 

תחנה 2 - הרכבה

בתחנה זו יוצג בפניכן פריט מסוים אשר הורכב כשנכנסתן לחדר, אתן תצטרכו לפרקו ולהרכיבו מחדש תוך זמן מוקצב ועל פי הזיכרון שלכן.

תחנה 3 - הדרכה

תחנת ההדרכה היא תחחנה המחולקת לשני חלקים. בחלק הראשון תצטרכו לעמוד מול "קהל" ולהדריך על נושא מסוים שתבחרו, מטרת התחנה הזו היא לראות את יכולות ההדרכה שלכן, סמכותיות, העברת מידע בעל פה ובצורה פשוטה ונכונה. בחלק השני של המשימה תקבלו דף על נושא מסוים עליו תצטרכו להעביר הדרכה. 

© דובר צה"ל

תחנה 4 - מבחן מחשב

בתחנת המבחן אתן תשבו מול מסך מחשב ותעברו מבחן (לא משהו ארוך מידי), המבחן אמור לבדוק את מהירות התגובה שלכן, חשיבה מחוץ לקופסא, מציאת הבדלים, יכולת התמודדות עם מידע רב ואת רמת הקשב וריכוז שלכן.

תחנה 5 - שדה

תחנת השדה היא אחת התחנות החשובות והכיפיות של היום. זוהי משימה קבוצתית של חשיבה, מהירות, עבודת צוות, מנהיגות ויכולת עמידה בזמנים תוך כדי זחילה בחול, עבודה לפי זמן ולפי ההנחיות שיתנו מראש או תוך כדי התחנה.

תחנה 6 - משימה קבוצתית

תחנה זו היא אחת משתי התחנות שבהן העבודה היא עבודת צוות ולא נבחנים בנפרד. בתחנה תצטרכו לעבוד ביחד על פרוייקט מסוים בהקשר לנושא אותו תקבלו לפני תחילת התחנה. בתחנה תצטרכו לבנות דגם אשר עוזר לאחר ולשונה בנוסף לבניית המבנה, תצטרכו יחד להוכיח ולהסביר מה היתרונות במבנה, מה עתיד להיות בו ומה מטרתו.

© דובר צה"ל

טיפים

  • זהו יום ארוך ולכן שינה מרובה בלילה תעזור לכן מאוד לעבור את היום הזה בשלום.
  • תביאו איתכן חטיף אנרגיה, משהו קטן לנשנש (מלבד האוכל שתקבלו שם) ושתייה.
  • תבואו בגישה טובה וחיובית.
  • אל תילחצו משום דבר, זהו אמנם יום חשוב ומשמעותי אך אין שום צורך להכנס ללחץ או להיסטריה מיותרת.

ברכות סיימתן את יום המא"ה

אז אחרי שסיימתן את היום הארוך, אתן יכולות לתת לעצמכן טפיחה על השכם, ללכת לנוח ולחכות לתוצאות שאמורות להגיע אליכן תוך מספר שבועות. (הציונים מחולקים לקטגרויות ונעים בין 1 ל-5). כל הכבוד לכן! בהחלט עברתן יום ארוך ומעייף, אך ללא ספק כיפי ומלמד שיכול לעזור לכן רבות במנילה (שעתידה להגיע תוך מספר חודשים/שבועות לאחר תוצאות היום) וכמובן שגם בשירות הצבאי שלכן.

 

תגובות