נועם פירוז: "מהצד תמיד הכל יכול להיראות זוהר". צילום פרטי

נועם פירוז: "מהצד תמיד הכל יכול להיראות זוהר"

רגע לפני שישתתף באירוע הגיימינג "Show Down", יוצר התוכן נועם פירוז משתף בריאיון כן על הדרך שהובילה אותו לעולם הרשת ("רצון לעשות משהו שהוא שלי"), על האיזון המאתגר בין משפחה לקריירה , על החלומות שעדיין בוערים בו וגם: איך הוא באמת מרוויח, ומה עוזר לו להתמודד עם תסמונת המתחזה?

יוצר התוכן נועם פירוז (31) חלם בכלל על עולם המשחק, חלום שהוא עדיין לא הגשים - כי החליט בכלל לפנות לעולם היוטיוב והתוכן. לאט לאט, פירוז התחיל לצבור לעצמו קהל ענק שרק מחכה לכל תוכן. בימים אלו הוא מתכונן להופעת אורח ב-אירוע הגיימינג "Show Down" ורגע לפני תפסנו אותו לריאיון מיוחד בו סיפר על הסוויטץ' במקצוע, החלום המקורי שעוד שואף להגשים, מאחורי הקלעים של ההצלחה ואיך הוא משלב את האבהות בתוך כל זה?

עוד בפרוגי:

"האמת שהכל התחיל מרצון לעשות משהו שהוא שלי. רציתי שיהיה לי משהו שבו לא יגידו לי מה לעשות, איך לעשות, וזה מה שהוביל אותי להתחיל להתעסק לעסוק ביוטיוב. בנוסף לזה, ראיתי בחו"ל יוטיוברים אחרים שעושים את מה שהם עושים, מתפרנסים ונהנים מזה, אז זה די קרץ לי".  

-לעומת גל כוכבי היוטיוב שאנחנו רואים כיום, לא נכנסת לזה כנער. היה חשש איך זה ייתפס בקרב הקרובים או אנשים בעבודה?

"היה חשש, אבל זה לא חשש שבאמת עצר אותי. כלומר, מההתחלה האמנתי מאוד בגישה של 'לא לשים לב על מה שאנשים חושבים עליי', או איך אחרים מסתכלים על זה או מה יגידו, אלא מה שמוביל אותי זו תשוקה שמאוד בוערת בי להצליח בעולם הזה". 

 

-התחלת בעולם השיווק בכלל. כמה זה מסייע לך היום כשפונים אליך עם קמפיינים?

"מאוד עוזר", משיב פירוז ומפרט "ככה אני בעצם יודע את ה-'Pain Point'  גם של הסוכנויות, גם של הלקוחות הסופיים וגם של הקהל. הדבר הזה גם עוזר לי לדבר עם אותם הלקוחות, ולדעת איך להציג את מה שאני רוצה להציג, גם למי שהוא בעל הקמפיין וגם לקהל".

-ב-5 באוגוסט יתקיים אירוע הגיימינג "Show Down" בהשתתפותך. מה הולך לקרות בו?

"קרבות בין הרבה יוצרי תוכן ויוטיוברים שהם גיימרים. מהצד שלי, הולך להיות מופע אמצע מאוד מגניב שבו הקהל יהיה מעורב, ויוכל גם לזכות בדברים מגניבים. זה פחות או יותר מה שאני יכול להגיד, אז מפה תצטרכו לחכות בסבלנות!". 

-מה בכלל אתה חושב שמושך את הקהל לעולם הגיימינג? 

"אני חושב שהעולם הזה בנוי ממחנה משותף של שני אנשים עם אהבה משותפת למשחק ספציפי. כלומר, כשבן אדם אחד שאוהב משחק ספציפי רואה אדם אחר שאוהב ומשחק באותו המשחק, נוצרת בעצם איזושהי חברות". 

© אפי סטודיו עגול

-מהצד זה נראה תחום מאוד רווחי. כמה זה באמת ככה מאחורי הקלעים? ומתי בכלל זה באמת מתחיל להיות רווחי עבורך?

"מהצד תמיד הכל יכול להיראות זוהר, אבל זו עבודה מאוד קשה, לא קל להיות יוצר תוכן, לא קל לקום בבוקר ולחשוב מה הסרטון הבא שהולך לעשות, ואיך להתעלות על עצמך בכל פעם. זה יכול להיות רווחי אבל גם יכול להיות פחות, יש חודשים טובים ויש פחות. העבודה היא תובענית וקשה, אבל היא גם יכולה להיות מאוד מתגמלת. זה לא שאני מתלונן, אלא שאני פשוט אומר שמי שרוצה להצליח בעולם הזה צריך להתמיד, כמו בכל דבר". 

-אתה עומד כיום על כמות מכובדת של מנויים ביוטיוב, עוקבים בטיקטוק ובאינסטגרם. האמנת שזה יקרה לך?

"אני יכול לומר שבאיזשהו מקום כן, כי זו הייתה המטרה בסוף. זה סוג של הגשמה עצמית, כי באמת נלחמתי ועבדתי קשה בשביל הכל, ואתה לא מאמין שזה יקרה, אבל מאוד רוצה שזה יקרה". 

-מה אתה חושב שגרם לקהל לאהוב אותך?

"אני חושב שאני בן אדם שמאוד מדבר בגובה העיניים, שתמיד יוצר תוכן שקצת מנסה לצאת מהקופסה, מנסה לצאת מאזור הנוחות ואני גם מעודד את זה. באיזשהו מקום, אני גם עונה על יצר ההרפתקנות אצל אנשים, אז אני חושב שזה מה שגורם להם להמשיך להסתכל על מה שאני עושה, כי אני מניח שכמו שאני רואה את הצופים שלי כחברים שלי- כנראה שגם הם מרגישים שאני חבר שלהם". 

© צילום פרטי

-מה בחיים לא תעשה בשביל סרטון יוטיוב?

"עוד לא היה לי משהו שאמרתי שאני רוצה לעשות ואמרתי 'לא, פחות'  אז בינתיים לא היה לי עדיין דבר כזה". 

-יש סרטון שעשית בעבר ולא היית עושה היום? 

"לא היה סרטון כזה, אבל מוכן לעשות כל מה שעולה על דעתי וכל מה שאפשרי". 

-איזה יוטיובר מעורר השראה עבורך? 

"ההשראה שלי ביוטיוב היא בעיקר בחו"ל, שם יש את ראיין טראהן שהוא יוצר תוכן מוביל שם, ויש גם את קייסי נייסטאנט שהוא יוטיובר חזק בתחום שם.    

-למה?

"כי יש להם יכולת לספר סיפור בצורה כזו טובה שמובילה ומסקרנת אותך מהרגע הראשון, אז אתה נמשך לזה. מה שאני אוהב אצלם, זה גם את האותנטיות והטבעיות שלהם". 

-אתה אבא לשתי בנות. איך מצליחים לשלב בין האבהות לקריירה ברשת?

"קשוח מאוד וזה לא רק אבהות, אלא שבסופו של דבר אנחנו בני אדם ויש את אשתי, את החברים שלי ואת כל המשפחה. בלי קשר ליצירת התוכן, אני גם בעלים של 'Otb Content', שזוהי סוכנות מדיה שבה אנחנו יוצרים תוכן לעסקים, אז אם אגיד לך את האמת השילוב קשה ואני לא בא להחמיא לעצמי, אבל ואני לא מכיר הרבה אנשים שעושים את זה. מה שכן-יש תשוקה בוערת, ואני מאוד רוצה להמשיך לעשות את מה שאני עושה ככה שאין לי ברירה, אז בדרך כזו או אחרת אגרום להכל לעבוד". 

-אם הבנות שלך יגידו לך שהן רוצות להיות יוצרות תוכן כמוך כשיגדלו, מה תגיד להן?

"לכו על זה!", מכריז נועם. "אני לגמרי בעד הגישה שכולם צריכים ליצור תוכן, ואם הבנות שלי ירצו לעסוק בזה, אז אתן להן את כל הכלים שיעבדו איתן בצורה הכי טובה שהן יכולות. מה שכן, השאיפה היא שהן יעסקו בתחום הזה בחו"ל ולא בארץ, כי אחרי הכל אנחנו מדינה קטנה ויש יתרונות וחסרונות, אבל עם כל הכבוד לעם היהודי החזק, המוצלח והחכם, בסופו של דבר יש כמות מצומצמת של דוברי עברית, אז למה להגביל מראש?".  

© מתוך האינסטגרם של נועם

-עם השנים, לא מעט גיימרים ויוצרי תוכן גם הפכו לשחקנים. זה משהו שמעניין אותך?

"האמת שעולם המשחק מעניין אותי", משיב בכנות. "באיזשהו מקום גם החלום הראשוני שלי היה להיות שחקן, ככה שיכול להיות שבמאחורי הקלעים של עצמי- אולי זו הייתה הדרך שלי לנסות להיכנס לתחום יצירת התוכן, לבנות לעצמי את הקהל ורק אז ללכת לשם. בסופו של דבר, צריך מישהו שיאמין בי, ויתן לי את התפקיד הראשון והטוב".  

-הוצאת גם שיר ראשון ממש לפני שנה. אתה מכוון בכלל למוזיקה? 

"אני מאוד מכוון למוזיקה, אבל ימים יגידו… כרגע יותר בוערים בי יצירת התוכן והסרטונים, אבל סביר להניח שאם יבוא לי לעסוק בתחום נוסף זה קודם יהיה המשחק, או אולי תוכנית בטלוויזיה שאעשה. בשורה התחתונה, אני מאוד אוהב את הדרך שלי שהיא ליצור ולצמוח". 

 

-להיות יוצר תוכן זה גם להיות כל הזמן עם היד על הדופק על צפיות, לייקים, עוקבים, מנויים - כמה זה משפיע מנטלית?

"הרבה והמון" משתף. "יש תסמונת שנקראת 'תסמונת המתחזה', שזו תסמונת שגורמת לך לשאול את עצמך: 'איך הצלחתי בכלל להגיע למה שהגעתי?', 'איך אוהבים אותי בכלל?', 'איך צופים בי בכלל' 'איך זה קרה לי?' ולהרגיש ששום דבר לא היה אמור לקרות לי. הדבר הזה קורה הרבה, אבל היופי זה להשאיר אנשים שקרובים אליך, שמבינים אותך וגם אם הם לא מבינים בתוכן, הם תמיד יבינו אותך ויחזירו אותך לקרקע, כשבמקרה שלי זו אשתי והחברים. אני יכול להעיד על עצמי שיש לי את המלחמות האלה עם עצמי, וזה גם יכול להיות על בסיס יומיומי, אבל דבר אחד ייאמר לזכותי- גם כשיש לי את המלחמה הזו, היא לא עוצרת אותי לטוב ולרע. לא משנה מה יקרה, אמשיך ליצור".  

-איך אתה רואה את עתיד יוצרי התוכן בישראל?

"אני מאוד מאמין שבסופו של דבר יוצרי התוכן ישלטו למשל בעולם הטלוויזיה, בשלטי חוצות ובכל דרך שיווקית אחרת, כי לשם הכל הולך. אנשים שיש להם קהל הם אלו  שיודעים לייצר תוכן, יודעים להגיע לאחרים ומבינים את הקהל שלהם, מה שיוצר הנאה ואותנטיות, אז לאט לאט העולם הזה הופך להיות יותר מורגש. יוצרי תוכן נוקפים באיזשהו חלק בעולם הזה, אז ככה יש יותר ויותר מקום לאנשים כאלה בכל נישה".   

-ולסיום, מה היעד הבא שלך? 

"היעד הבא שלי זה הטלוויזיה. זה לא בהכרח החלום הכי גדול שלי, אבל אני כן רוצה לשחק בסדרה, בסרט או שתהיה לי תוכנית מגניבה משלי"

© צילום פרטי
תגיות
תגובות