אפל השיקה את דור האייפדים החדש: יש אחד דק ביותר?. צילום: צילום מסך מתוך הסרטון

אפל השיקה את דור האייפדים החדש: יש אחד דק ביותר?

אייפדים חדשים, פונקציות חדשות, ו-Apple Pay , אז מה חשפו באירוע האחרון של אפל? האם הפתיעו או דווקא אכזבו? כל הפרטים בכתבה

השבוע נערך טקס השקה חגיגי במטה חברת אפל בקליפורניה, ארצות הברית. באירוע הוכרז על דור האייפדים החדש: אייפד אייר 2 - הטאבלט הדק ביותר בעולם, אייפד מיני 3, מקבוק, מקמיני והאייפד פרו.

עוד בערוץ דיגיטל של פרוגי:

על פי התמונות שהודלפו בטעות דור האייפדים החדשים מכיל מערכת זיהוי טביעת אצבע והטאצ' ID, מה שלא מפתיע בהתייחס לעובדה שאותה תכונה נמצאת כבר באייפון. אך מה שבאמת היה מסמר הערב הוא האייפד אייר 2. 

האייפד אייר 2 - הטאבלט הדק בעולם, הוא בעובי של 6.1 מילימטר בלבד מצויד מאחור במצלמת 8 מגה פיקסל ובמצלמה קדמית של 1.5 מגה פיקסל בלבד. "האם אתם בכלל רואים אותו? - הוא דק יותר מעפרון", אמר טים קוק (מנכ"ל אפל) באירוע. מערכת ההפעלה של המכשיר תהיה iOS 8 ששוחררה לא מזמן, וזמינה כבר עכשיו לאייפדים מהדור הקודם.

הוא צפוי להגיע לחנויות בתחילת נובמבר, במחיר של 499 דולר. כמו כן, המסך בעל תצוגה המכונה "רטינה משולשת", כלומר פיקסלים הדחוסים זה ליד זה בצפיפות הגבוהה פי שלושה יותר מאשר בדור הראשון של אותה תצוגה. החידושים באייפד החדש, מלבד העובי, לא נראים משמעותיים למדי, אולם החברה טוענת כי זהו הטאבלט המתקדם בעולם.

דק יותר מעיפרון
 

הדגם החדש של אייפד מיני, המכונה אייפד מיני 3 שהוצג באירוע זה יימכר בארצות הברית במחיר התחלתי של 399 דולרים. החברה השיקה גם מחשב מאק מיני חדש, המכיל מעבדים מהירים יותר שיתחיל להימכר מחר במחיר התחלתי של 499 דולרים. הדגמים החדשים נועדו להמריץ את מכירות האייפד והמאק, אשר ירדו בארבעה מתוך חמישה הרבעונים האחרונים.

להפתעתנו, באירוע הציגו מחשב שולחני חדש, שהוא האיימק בעל מסך באיכות הגבוהה בשני שליש מטלוויזיות 4K החדשות.היכולת החדשה תאפשר לפצל את המסך ולעבוד במקביל, בזכות שימוש במעבד A8, שכמות הזיכרון בו מגיעה ל-2 ג'יגה RAM.

איכות מעל HD
 

את מערכת אפל־פיי חשפה אפל לראשונה בחודש שעבר, מערכת זו מאפשרת תשלום באמצעות הצמדת מכשיר האייפון לקורא מיוחד שיוצב בחנויות ובכך תאפשר תשלום מהיר ונוח. הטלפונים יכללו אנטנת NFC, והכניסה למערכת התשלומים תהיה באמצעות טביעת אצבע. המערכת החדשה תאפשר שימוש בכמה כרטיסי אשראי כשבכל פעם ניתן לבחור את הכרטיס הרצוי. המידע על הכרטיסים עצמם לא מאוחסן על המכשיר, וגם אם גונבים אותו לא יהיה צורך לבטל את הכרטיסים.  במהלך האירוע הודיע עוד מנכ"ל אפל כי המערכת, תושק כבר ביום שני הקרוב.

בנוסף, הציגה אפל הציגה גם דגם חדש של מחשב iMac שגודלו 27 אינץ' המצויד במסך רטינה. המחשב יתחיל להימכר כבר היום במחיר של 2,499 דולרים. החברה השיקה גם מחשב מאק מיני חדש, המכיל מעבדים מהירים יותרשיתחיל להימכר מחר במחיר התחלתי של 499 דולרים. לדברי קוק, מנכ"ל אפל: "זהו קו המוצרים החזק ביותר שהיה לאפל מעולם".

 

 

תגובות