מטרייה "בלתי נראית" בקרוב כבר כאן?. צילום: מתוך המיזם הרשמי

מטרייה "בלתי נראית" בקרוב כבר כאן?

כולנו שונאים להיות מחוץ לבית כשיורד גשם, בעיקר בשל העובדה שאנו נרטבים אפילו אם נחזיק מטריה ביד, כי סביר להניח שהיא עלולה לעוף. חכו שנייה, יש עוד אפשרות טובה. מטריה אווירית

מיזם קיקסטארטר עלה על המצאה חדשה: מטריה "בלתי נראית" אמיתית, שמנצלת את זרימת האוויר כמקלט מהגשם, רוחבה 34 מילימטר בלבד.

עוד במדור הדיגיטל של פרוגי:

למי מאתנו לא נמאס ממטרייה רגילה שבשנייה שנפתח אותה בזמן גשם סוער תיקרע ותעוף לנו מהידיים? אז בדיוק על זה עלו המפתחים של המיזם החדש בקיקסטארטר - מטרייה אווירית. איך זה עובד? זרימת אוויר יכולה לבודד חפצים, וכשמתמשים בזרימת אוויר בצורה נכונה ומבוקרת - אפשר להגן על עצמנו מטיפות הגשם.

המטרייה הזאת תכסה יותר ממטר שלם בקוטר שלה ותספק מרחב מוגן ומסודר לשני אנשים בזמן גשם כבד ואפילו יותר כאלה הגשם קל ועדין יותר. בנוסף לזה, בהתבסס על התנאים הטכניים, המטרייה תוכל לעבוד ברצף רק כחצי שעה, כך שהיא תתאים לאנשים עם רכבים או כאלו שגרים בעיר, וצריכים מטרייה רק למספר דקות בודדות בכל שימוש. 

דברים דומים שעובדים על פי רוח כבר נוסו בעבר, כמו למשל מפוחי אוויר, שהם רועשים במיוחד, וגם כאן עולה השאלה האם המטרייה תהיה רועשת ומטרידה? אז אחרי המון עבודות המפתחים מסבירים שאין רעש חד וניתן לשמוע רעש של האוויר, וכי נוסף חומר מיוחד שיספוג את הרעשים. לדברי יוזם המוצר צ'ואן וואנג כל הבדיקות והניסויים של המוצר נערכו בנסיבות של גשמים כבדים אפילו כמה נערכו בגשמים קלים, ולכן הם יכולים להבטיח שהיא יעילה בזמנים של גשם כבד.

אם הרוח היא לא גבוהה מאוד, המטרייה האווירית עדיין יכולה להסיט את הרוח והגשם ופועלת היטב. אבל אם מהירות רוח מגיעה ליותר משש רמות, הרוח הטבעית תדכא את זרימת האוויר שנוצרה על ידי המטרייה האווירית ולכן במידה רבה לירידה בהיקף מתן מקלט ולהשפיע ההשפעה.

אז... מה דעתכם?

תגובות