ביקורת: Samsung Galaxy S6 - שווה לקנות?. צילום: נבו טרבלסי

ביקורת: Samsung Galaxy S6 - שווה לקנות?

המכירות של Samsung Galaxy S6 התחילו פה בארץ ולאחר התנסות ממושכת במכשיר החדש - אנחנו מביאים לכם תשובה לשאלה: האם באמת שווה לקנות אותו?

מי מאיתנו לא מכיר את המותג הזה שנקרא 'Samsung Galaxy'? מי מאיתנו לא שמע את ההכרזות על המכשיר וחיכה עד שבאמת יהיה אפשר לקבל אותו ולהשתמש בו? רובנו, גם אלו שמעדיפים את המכשירים השונים בשוק, חיכו לראות מה מתחבא בשרוולים של סמסונג.

עוד בערוץ הדיגיטל של בפרוגי:

 

אז קודם, מידע כללי

ברגע שתפתחו את הקופסה של המכשיר - אתם תראו את הדברים הרגילים. האוזניות, המטען (שמחולק לשני החלקים הרגילים - USB ותקע) וכמובן - המכשיר עצמו. אורך המכשיר עומד על 143.4 מ"מ, רוחב 70.5 מ"מ רוחב, עובי 6.8 מ"מ ומשקל 138 גרם. בהשוואה לאחיו הגדול, Samsung Galaxy S5, המכשיר קטן יותר והרבה יותר קל ממנו. כמובן שהמכשיר כולל בתוכו את מערכת ההפעלה Lollipop 5.0.

בחומרה של המכשיר אתם תמצאו זיכרון 3GB RAM, נפח איחסון 32/64/128GB ללא אפשרות הרחבה, סמסונג החליטו לוותר הפעם על נפח איחסון של 16GB וגם על האפשרות לחבר הרחבה מסוימת. קיימת תמיכה בקישוריות מלאה כולל דור רביעי LTE Cat.6 וגם סוללה בקיבולת של 2,550mAh - משמע ירידה קטנה בהשוואה לקודם בסדרה (2,800mAh).

© נבו טרבלסי

העיצוב

מכשיר זה, העשוי מזכוכית ומתכת, מגיע בכמה סגנונות שונים: לבן פנינה, שחור ספיר, זהב פלטינה וכחול טופז. מבחוץ, המכשיר נראה מפתה. הוא נראה טוב וגם לאחר שלוחצים על כפתור הבית ומגלים את העיצוב הפנימי - מבינים שאין שום מקום לטעות, העיצוב באמת מעולה.

הרבה לקוחות מתלוננים על העובדה שהמכשיר הזה דומה מאוד לאייפון מבית אפל. הסיבה? בלי שום קשר לעיצוב שמסביב, הם טוענים כי ויתור על 16GB, הסוללה שאי אפשר להוציא יותר, שלילת ההרחבה לזיכרון חיצוני - הכל מדמה את זה לאייפון. למרות כל הטענות האלו, מעבר לשינויים קטנים שבאמת קצת דומים לאפל, אין באמת משהו ענק שאפשר להצביע עליו.

© נבו טרבלסי
© נבו טרבלסי

מצלמה

המצלמה הקדמית (5MP) וגם באחורית (16MP) מספקים את איכות תמונה טובה יותר, אפילו בחושך. בהשוואה שנערכה עם אחיו הגדול, מצאנו שחווית הצילום במכשיר התפתחה מהמכשיר הקודם. הצילום איכותי הרבה יותר, ואפילו במצלמה הקידמית, החשובה לנו בשביל לצלם עשרות תמונות סלפי ביום.

חכו, אתם חייבים לצלם במהירות את הכדור שעף לכיוון השער ועלול להיכנס? אתם חייבים להספיק לצלם את החבר עושה שטות? בעזרת דאבל-קליק על מקש הבית תוכלו להגיע במהירות למצלמה ולהספיק את התמונה שכל כך רציתם. בנוסף, רוצים לעשות סלפי ואתם לא יכולים להגיע למקש של המצלמה? אתם יכולים פשוט להניח את האצבע על מד הדופק, לעזוב - ויש תמונה!

אני חייב להודות שחווית הצילום באמת השתפרה. לפני שעוד ניסיתי את הפיצ'רים השונים, מיהרתי למצלמה בשביל לראות את השוני מהקודם. הצלחתי לתפוס במצלמה רגעים שלא חשבתי שאוכל, השימוש במד הדופק כלחצן המצלמה הוא שינוי מעולה לחלוטין - מוריד את כל הפעמים שאנחנו כמעט מפילים את המכשיר מרוב ניסיונות של לחיצות במקש הרגיל.

© נבו טרבלסי

אבטחה

המכשירים בנויים על גרסה משודרגת של Samsung KNOX, פלטפורמת אבטחה מקצה לקצה, כדי לספק את ההגנה הטובה ביותר שאפשר למכשירים. ולא רק, סמסונג רוצה לוודא כי המכשירים שלכם יהיו שמורים גם עד הגניבה, אז תוכלו לנעול את המכשיר מרחוק על ידי שימוש ב-"נעילת המכשיר עם שלט רחוק", להפעיל מצב של "מצא את המכשיר" ואולי גם למצוא בסוף.

ברגע שנראה למכשיר כי יש מצב שיש איומים על המכשיר הוא מרתיע ומנסה לפתור את הבעיה הכי מהר שאפשר - מה שגורם ללקוח לסמוך הרבה יותר על המכשיר וקיימת ביקורת כלפי הדברים שהוא מוריד.

© נבו טרבלסי

אז מה חשבתי על המכשיר?

אני חייב להודות שהמכשיר הזה קצת ביאס אותי. כשהכריזו עליו, הן בברצלונה והן פה בארץ, ציפיתי להחזיק משהו מטורף ומשהו שאני לא אוכל לעזוב אותו. אך לא נגזים ולא נשלה את עצמנו, מדובר על מכשיר חזק ומכשיר טוב שאני הייתי מצפה שהיה מצליח לעשות הרבה יותר.

המכשיר מצליח להכיר אותך מספיק טוב, שלא לוקח כל כך הרבה זמן בשביל להתרגל לכל מיני השינויים הקטנים (כמו גודל המקלדת וכן הלאה). אני חושב שהדבר היחיד שלא ממש התרגלתי אליו זאת העבודה שיש למכשיר מיני "דבשת" בגלל עדשת המצלמה.

האפשרות של טביעת האצבע התפתחה מהקודם, Samsung Galaxy S5, והפעם בכל נגיעה קטנה זה מצליח לקלוט את האצבע שלכם. חבל שהכפתור קטן מידי וזה לפעמים מבלבל קצת את המכשיר. אני חושב שאפשר לשבח את המכשיר בזה שהוא מצליח לעבוד במצבי לחץ, כי לאחר יום עבודה קשה אותו המכשיר הצליח לשרוד ובאמת, לא התחמם או עשה בעיות כאלו או אחרות. חבל שסמסונג החליטו לנטוש את העמידות למים ולאבק.

אחד הפיצ'רים שאני הכי הרבה אהבתי, זה היה המסך המפוצל. יש אפשרות להפעיל יותר מאפליקציה אחת בשביל שנוכל לעבוד כמה שיותר מהר ובנוחות הרבה יותר גדולה. כמובן שאפשר לשחק עם הגדלים של המסכים בחילוק וכמובן שאפשר לשנות את המיקומים שלהם.

בסך הכל, מדובר על מכשיר מעולה שסמסונג הייתה יכולה להפציץ איתו ולהגיע איתו למקומות מטורפים. אם סמסונג תעבוד על אותם הדברים, על אותם החסרונות - הם באמת מוסגלים להביס את שאר המתחרים בשוק. חבל על הדמיון של אנשים מול אייפון, המכשיר מצויין לכעצמו וצריך לבדוק אם הוא באמת מתאים לכם.

המכשיר מקבל 9 כוכבים מתוך 10 במדד פרוגי!

 
תגובות