איך אפשר לחשב כמה כסף כל אחד צריך לשלם במסעדה?. צילום: יפעת יודובסקי

איך אפשר לחשב כמה כסף כל אחד צריך לשלם במסעדה?

מדובר בתחרות מיוחדת בנושא התפתחות טכנולוגית צעירה, המעודדת פיתוחים טכנולוגים. קפצנו לבקר באירוע כדי לראות עד כמה זה שווה. Hacking Generation Y, מה היה באירוע הטכנולוגי?

כיום, תחום הפיתוחים הטכנולוגיים הוא תחום שמסוגל להיות התחום הכי טוב שיש ומצד שני יכול להביא להפלה מהירה. לפני כמה ימים התרחשה תחרות שפונה אל בני נוער ומאפשרת להם לגשת לעולם גדול שכזה. איך היה והאם כדאי לנסות בשנה הבאה?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

האקתון זה אירוע או מרתון של 36 שעות של תחרות תכנות. רוב ההאקתונים פונים למבוגרים ולא לצעירים, אך הוא רצה לעשות תחרות שכזאת לבני נוער, כאלו שמסוגלים לחשוב מעבר לקופסה, והכל התרחש בסיליקון וואלי. בערך שבועיים אחרי שהעלו את הרעיון הזה, היה להם 1200 בקשות של צעירים להשתתף בתחרות. היו להם 30 חברות שנתנו להם חסות.

"במשך 36 שעות כל קבוצה מקודדת דברים בלי הפסקה ויוצרת אפליקציה או תכנה, פרויקט שלם משלב שהם הוגים את הרעיון ועד לשלב הסופי. בסוף כל קבוצה מציגה את התכנה שלה בפני השופטים והקבוצות המנצחות מקבלות פרסים שיכולים להיות פרסים כספיים, הצעה להשקעות במיזמים שיקימו, הצעות לעבודה וכדומה. במהלך האירוע יש פעילויות מגניבות כמו מלחמת מים בסוף התחרות ויוגה ב-4 בבוקר" - מיכאל אמר לנו.

 

הגענו לשם, לבית הספר הבין לאומי באבן יהודה, וראינו שכבר כל הקבוצות כבר מוכנות מהשעות המוקדמות של הבוקר (תזכרו שמדובר על יום שישי!). כל הקבוצות היו מסודרות בשולחנות נפרדים, לכל מתמודד בכל קבוצה היה מחשב שהוא הביא מהבית והתחיל לעבוד על הרעיונות שהקבוצה שלהם העלתה. אחד הדברים הכי מגניבים שהיו שם זו אספקה בלתי מוגבלת של מילקי!

כתבה
Hacking Generation Y - מגיע גם לארץ. מתי ואיפה?
נבו טרבלסי
זה לא נדיר לשמוע בשנים האחרונות על נערים שפיתחו אפליקציות או מוצר חדשני וקיבלו על כך סכום לא מבוטל של כסף או הצלחה. תחרות מיוחדת בנושא התפתחות טכנולוגית צעירה - רוצים גם?

תזכרו שמדובר פה על תחרות בין קבוצות. השוני העצום בין כל התחרויות לבין התחרות הזאת הוא השיתופיות שיש בין הקבוצות. אם לדוגמה מישהו מקבוצה א' היה צריך מתכנת אנרואיד, אז היו שם המון תלמידים ששמחו לעזור ולהציע את עצמם בתור מתנדבים.

אתם כנראה מדמיינים בראש שלכם איך נראים המתמודדים שהיו בתחרות הזאת. תבינו שמדובר על בני נוער שלאו דווקא נראים "גיקים" או "חנונים" והיו מלא בני נוער ממגוון התיוגים שאפשר לתייג את בני הנוער השונים. מה שמדהים הוא שלכל קבוצה היה רעיון כל-כך שונה מהאחר, והיה קשה למצוא כמעט דמיון בין הרעיונות. ולמה זה מדהים? כי הם צריכים לבוא "נקיים" - זאת אומרת שהם לא יכולים להתחיל לעבוד על משהו לפני והם חייבים להתחיל את העבודה שלהם באותו היום!

לסיום,

מדובר על אירוע שנשמע מעולה. אירוע שדוחף בני נוער לפתח אפליקציות, לחשוב על קידומים, לחשוב איך להפוך את העולם שלנו להרבה יותר טוב. המארגנים ובכללם גם מיכאל מטיאס, השקיעו המון עבודה ודאגו שהדבר הזה יעלה לפועל, והצליחו "להוכיח" כי בני נוער רבים שרוצים להילחם על זה, שרוצים להצליח בתחום הייטק - מצילחים בסופו של דבר כמו המבוגרים שבתחום.

לאחר אירוע שכזה, ברור לנו שהשקעה של המארגנים שם הצליחה לגמרי. מיכאל מטיאס - ראש המארגנים, מייקי חסלבסקי - אחד המארגנים, עידו גינו - כספים וחשמל, ווברלי הארדן - אחראית מתנדבים ומקום, ואחרונה - שיר רג'ואן - אחראית שופטים.

אנחנו מציעים לבני נוער שונים לנסות להתחרות בתחרות!

תגובות