היכנסו וגלו: מה זה 4K ואיפה זה נמצא בחיינו?. האתר הרשמי של סוני

היכנסו וגלו: מה זה 4K ואיפה זה נמצא בחיינו?

4k זו האיכות הכי טובה שקיימת כרגע והיא מתחילה להיכנס למכשירים רבים. מה מיוחד בה ואיפה אפשר למצוא אותה? כל הפרטים

4k זו האיכות הכי טובה שקיימת כרגע. אז איפה משתמשים בזה? בהרבה ממכשירי הדגל של רוב החברות היום ישנה אפשרות לצלם ווידאו ב4k (לצלם, לא להציג). אך מלבד האפשרות להסריט באיכות הזו צריך גם מסך שיודע להציג כמובן את האיכות הגבוהה הזו. היום, רוב טלוויזיות הסמארט tv תומכות באיכויות האלה, אך רק היקרות שבהן. טלוויזיה כזו עשויה לעלות מעל 5000 ש״ח ואפילו מגיעה לשלושים אלף ש״ח. אז הדבר עדיין אינו נגיש לכולם, אך הוא מתקדם בקצב מהיר.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

טלוויזיה התומכת ב4k
טלוויזיה התומכת ב4k © יוטיוב

ישנם גם מחשבים ניידים שהמסך שלהם באיכות הזו וזה כמובן משפר את כל חווית השימוש במחשב ובנוסף מעולה לגיימינג ולצפייה מסיבית בסרטונים. זה אמנם משתלם אך עדיין המחירים אינם מותאמים לכולם.  

גם המצלמות התומכות באיכות הזו לא זולות כלל ולכן האיכות הזו עדיין אינה נפוצה אצל יוטיוברים בערוצי טלוויזיה וכדומה. אך למשל בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם שנערכה בווגאס (ces) הרוב אם לא כל המצלמות שהוצגו כבר תומכות באיכות הזו וגם הטלוויזיות, אין ספק שזהו העתיד הקרוב.

© האתר הרשמי של סוני

בתעשיית הסמארפונים ישנו רק מכשיר אחד בכל העולם שמסוגל להציג תכנים באיכות של 4k והוא הסמארטפון החדש של סוני, ה- Sony Xperia Z5 Premium, שהוא מצלם באיכות הזו וגם מציג אותה, לעומת מכשירי הדגל האחרים של שאר החברות שאינם מסוגלים, נכון לעכשיו, להציג תוכן באיכות הזו אלא רק לצלם.

לסיכום, 4k כבר ממש מעבר לפינה ונותן חווית צפייה שאין כמותה. חוויה שלא ניתן להשוות אותה לשום דבר מלבד המציאות כמובן.

תגיות
תגובות