טור רובוטיקה: קבוצת Ha-Dream Team #3075. Ha-Dream Team #3075

טור רובוטיקה: קבוצת Ha-Dream Team #3075

ועכשיו הגיע הזמן של קבוצת הFRC, קבוצת Ha-Dream Team #3075. אילו פעילויות הקבוצה מפיקה? כמה ילדים מונה הקבוצה? כל התשובות בטור האישי

אנחנו קבוצת הרובוטיקה Ha-Dream Team #3075 מתיכון הדרים בהוד השרון. הקבוצה הוקמה ב-2009 ומנתה כ-12 תלמידים משכבת י״א, והיום, בשנה ה-8 להשתתפותה בתחרות ה-FIRST Robotics Competition, מונה הקבוצה למעלה מ-50 תלמידים, משלוש שכבות בית הספר - י', יא' ו יב', אשר פועלים בעבודת צוות מלאה בארבעת הצוותים שבקבוצה: מכניקה, אלקטרוניקה, תכנות ומדיה.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

© Ha-Dream Team #3075

"בזמן העונה נחמד לראות איך כולם, כולל התלמידים שזו השנה הראשונה שלהם, מתחילים להראות נוכחות ולהרגיש את השייכות לקבוצה,.ילדים משלוש השכבות עובדים יחד למטרה המשותפת", אמרה גאיה אלרון, תלמידת י"ב המשמשת כקפטנית וזו שנתה השלישית בקבוצה.

כולם משקיעים מזמנם וכישוריהם בקבוצה. אנו עובדים יחד המון שעות בבית הספר אך גם לא מוותרים על ההנאה ויוצרים יחד פעילויות שונות התורמות לגיבוש הקבוצה, מסרטוני vlog-ים שבועיים ועד מפגשי "על האש" בשעות הערב.

בנוסף אלינו, תלמידי בית הספר, אנשים רבים תורמים לפעילות הקבוצה ומהווים חלק מהקהילה שלנו: בוגרי הקבוצה שמגיעים לעזור ולתרום מהידע שלהם, מנטורים בעלי ידע מקצועי, מנהלת וסגל בית הספר, הורי התלמידים, וחברות שונות וספונסרים.

© Ha-Dream Team #3075

הספונסרים שלנו תומכים בנו בנושאים מגוונים, יש לנו מספר ספונסרים שביניהם ניתן למצוא את עיריית הוד השרון, אלקטרה, Solidworks, Jethro, פלד בן-עמי, ו-Adag!o. הם תומכים בנו כלכלית, עוזרים בייצור חלקים לרובוט ואפילו בבניית הפיט (המתחם הקבוצתי שלנו בתחרות), בתוכנות שרטוט ובמוזיקה לסרטונים שאנחנו מפיקים בצוות מדיה.

אורית, אמא של אחד מתלמידי י"ב, הינה מהנדסת מכונות ומהווה חלק משמעותי מהצוות המוביל של הקבוצה. "אני עוזרת לתלמידים לממש את המחשבות שלהם ולהוציא אותן לפועל. אני לוקחת חלק בישיבות שאנחנו עושים וחושבים על הקונספט של הרובוט ועוזרת בתכנון, ברכישת ציוד ובמחשבה על מה שצריך לעשות."

בנוסף להשתתפות בתחרויות, הפעילות הקהילתית מהווה חלק חשוב מחיי הקבוצה: הקבוצה מארגנת פעילויות ופסטיבלים לקהל הרחב בכלל ולתנועות נוער או קבוצות ילדים המתעסקות בתחום הרובוטיקה מגיל צעיר בפרט. אנו רואים חשיבות בקידום תחומי המדע, הטכנולוגיה וההנדסה והשרשתם לדור הצעיר.

© Ha-Dream Team #3075

בחודש ינואר, ארגנו בשיתוף עם קבוצת #5951 MA Robotics פסטיבל רובוטיקה המיועד לכל המשפחה, בו כל צוותי הקבוצה שיתפו פעולה והקימו שלל תחנות מגוונות אשר מטרתן ללמד את הדור הצעיר על עולם הרובוטיקה כאשר לכל צוות בקבוצה היו תחנות משלו, לדוגמה: צוות מכניקה הוביל תחנה עם חידות של מסמרים וגלגלי שיניים, צוותי אלקטרוניקה ותוכנה הפעילו תחנות עם חידות בנושאי חשמל ותכנות בסיסי, והתחנה האטרקטיבית ביותר הייתה חדר בריחה (Escape Room) אותו תכננו והפעילו תלמידי הקבוצה. אלה היו חוויות מהנות לכל המשפחה.

"שמחתי להגיע עם ילדיי לכאן היום, זאת הייתה פעילות אחר הצהריים תורמת ומהנה, הילדים ממש התלהבו!", אמרה אחת האמהות שלקחה חלק באירוע.

את האירוע, כמו כל האירועים הקבוצתיים, תיעד צוות מדיה שלו גם הייתה תחנת צילום על מסך ירוק, שילוב תמונות המשתתפים ברקעים קסומים והדפסתם על מגנטים.

בנוסף, כל יום שלישי הוא "יום תנועות הנוער", במסגרתו מגיעה אלינו קבוצה מתנועת נוער אחרת בעיר אותה אנו מארחים בסדנה ומעבירים להם פעולה בנושאי רובוטיקה שונים בהם הקבוצה עוסקת. זו דרך מעולה לתרום ולעודד להתעסקות בתחומי המדע את הנוער הצעיר בעיר ולפתח בהם כישורי רובוטיקה שונים.

© Ha-Dream Team #3075

כרגע אנו בעיצומה של עונת הבנייה לקראת התחרות במרץ. צוותי האלקטרוניקה, המכניקה והתוכנה עובדים על הרובוט ועזריו לקראת התחרות. צוות המדיה פועל במלוא מאמציו על מנת לדאוג לקידום הקבוצה בתחומי הפרסום והאסטרטגיה לקראת התחרות.

"אנחנו עכשיו בבדיקות של הרובוט אחרי שסיימנו לבנות אותו. אנחנו בודקים את כל המערכות שלו - בעיקר את מערכת התלייה, מוודאים שהתותח שיורה כדורים עובד כמו שצריך ובודקים שההנעה עוברת את כל המכשולים. באופן כללי זה מאוד כיף לפתור תקלות - אם ההנעה לא עובדת כמו שצריך ומצליחים לפתור את הבעיה אז ישנים הרבה יותר טוב בלילה", אמר זהר, קפטן הקבוצה מכיתה י"ב אשר מרכז את תהליך בניית הרובוט בין כל הצוותים.

 
© Ha-Dream Team #3075

מאחלים לכולם המשך עונה כיפית, בהצלחה בתחרויות וכמובן מזמינים את כולכם להישאר מעודכנים ולעקוב אחרי הקבוצה ברשתות החברתיות! אינסטגרם, פייסבוק ויוטיוב.

תגובות