סיכום: כל מה שקרה בגמר תחרות FIRST 2016. צילום: ליאור פז

סיכום: כל מה שקרה בגמר תחרות FIRST 2016

הסתיימו להם שלושה ימים של אירוע ענק של תחרויות רובוטיקה - גמר FIRST. גם אנחנו נוכחנו שם והבאנו לכם את כל מה שקרה שם

כיום לראות רובוט שזז לבד, זה לא מפתיע בכלל. מה קורה שאותו רובוט הוא פרי מחשבתם של בני נוער בתיכון וביסודי? ארגון First דואג לדחוף בני נוער לעסוק בתחום. על מה מדובר? ואיך הכל קשור להיכל מנורה מבטחים?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

ארגון First שם לעצמו מטרה "לעודד צעירים להיות המנהיגים של המחר בעולם המדע והטכנולוגיה, באמצעות תכניות חדשניות המעניקות השראה למדע, הנדסה, טכנולוגיה; תכניות המשלבות התרגשות, יצירתיות ומטפחות כישורי חיים ביניהם: בטחון עצמי, מנהיגות וערכים לשיתוף פעולה ומעורבות בקהילה". יש לארגון 4 תחרויות שהוא מקיים: Jr.FLL, FLL, FTC וגם FRC.

למשך שלושה ימים, התקיימה תחרות בהיכל מנורה מבטחים בה קבוצות FLL וקבוצות FRC הגיעו להיכל מנורה מבטחים וניסו לעבור לשלבים הבאים, במקומות שונים בעולם.

© צילום: ליאור פז

התחרות הראשונה שנדבר עליה היא ה-FRC. התחרות הזאת עוסקת ברובוטים שבנויים ממתכת וחומרים "אמיתיים". זה "הדבר הקרוב ביותר להייטק" - לפי האירגון. בתחרות מרימים ברית של 3 קבוצות ובעצם בשיתוף פעולה, צריך להגיע למספר הנקודות הגבוה ביותר. השנה הנושא היה Stronghold (ימי הביניים) והיה עליהם לעבור מכשולים ולזרוק אבנים (כדורים מספוג) למגדל של הקבוצה היריבה בשביל למוטט אותה.

בנוסף, על הקבוצות להגיש תרומה להקהילה שהם עשו ובכך הקבוצות מיישמות את רוח First שגורם להם לצאת מגבולות הרובוט, אלא גם לתרום לסביבה, לחברה ואף לקבוצות האחרות. כמו שאתם בוודאי זוכרים, התפרסמו טורים שבועיים של קבוצות שונות אצלנו באתר.

© צילום: ליאור פז

התחרות השנייה שהייתה שם, היא תחרות ה-FLL. התחרות הזאת עוסקת ברובוטים שבנויים מחלקי לגו, רובוטים קטנים בצורה משמעותית מתחרות ה-FRC. מעבר לפתירת המשימות על לוח המשחקים, על הקבוצות לקיים 2 מרכיבים נוספים: הראשון, פרויקט חקר בנושא השנתי. לצורך העניין, השנה הנושא היה Trash Trek ("מפסולת לאוצר") ועל הקבוצות היה לברר איך מטפלים בצורה הרבה יותר טובה בפסולת הקיימת בעולם. השני, הוא ערכי FLL. על הקבוצה לענות על כל הערכים בסגנון: "אנחנו קבוצה", "אנחנו נהנים" וגם "אנו לומדים יחד עם המנטורים שלנו".

יצאנו להיכל מנורה מבטחים בשביל לראות איך היה שם. זו התוצאה:

 

למרות שעד עכשיו הוצגה פה תמונה מדהימה של ארגון שעושה הכל למען הצעירים ולמען התפתחות המדע וההנדסה בארץ, יש גם נקודה חשובה שאנחנו חייבים להעלות. לפני שנעלה אותה, חשוב לציין שהארגון מנסה להציג תמונה שהדרך היא הרבה יותר חשובה מהתחרות עצמה (מה שאנחנו לחלוטין מסכימים) ולכן אולי הנקודה הבאה תהיה שטחית ולא חשובה. 

במהלך התחרות, נחשפנו לכמה טעויות שיפוט מרגיזות. בשביל להמחיש את הנקודה, ניתן דוגמה: הייתה קבוצה ששיחקה במגרש, הצליחו להכניס את הכדור לתוך המגדל - אך החיישן שקולט את הכדורים ומוסיף את הנקודות, פשוט לא עבד. השופטים ראו שהכדור נכנס, המתמודדים ראו - אבל המחשב לא. בגלל הדבר הזה, הקבוצה הזאת נפלה מהתחרות. אתם מסוגלים להבין מה קרה? השופטים לאחר הרבה וויכוחים, התקשרו למישהו מחו"ל, האדם הזה אמר "לא" וככה המשיכו את התחרות. זאת דוגמה אחת מבין רבות שנחשפנו אליהן, אך לא הכל יכול להיות טוב - נכון?

נמשיך לעדכן אתכם מהקבוצות שהמשיכו לאוסטרליה, ספרד וסנט לואיס. נתראה בשנה הבאה!

תגובות