מחשבון הלייקים: עוד אפליקציה או פתרון לבעיה חברתית?  . צילום מסך מהאתר הרשמי

מחשבון הלייקים: עוד אפליקציה או פתרון לבעיה חברתית?

כמה לייקים נקבל על הפוסט הזה? כמה שיתופים יעשו על התמונה הזאת? כל השאלות האלו עולות כחלק מהציפייה של בני הנוער ברשתות החברתיות. אפליקציה שנער בן 15 פיתח מנסה לפתור את הבעיה הקשה הזאת. כל הפרטים

מחשבון הלייקים היא אפליקציה חדשה שפותחה על ידי נער בן 15 בלבד, ליעד טל, והאפליקציה בעצם חוזה מה יהיה מס' הלייקים שהמשתמש יקבל על פוסט מסוים. הפרמטרים שצריך להזין בשביל לקבל תוצאה הם בעצם מספר פרטים אישיים עליו ומספר פרטים על הפוסט אותו הוא צפוי להעלות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

למה נועדה אפליקציה כזאת אתם שואלים? לדברי ליעד, האפליקציה נועדה לפתור את בעיית ההתעסקות בלייקים של בני הנוער והחשיבות הגדולה, אפשר להגיד המוגזמת, שהם נותנים למספר הלייקים אשר הם מקבלים על תמונה או סטטוס שהועלו. לטענתו ולאחר פיילוט אותו ביצע, הגיע למסקנה שככל שהמשתמש יודע יותר פעמים מראש כמה לייקים הוא יקבל (משתמש קבוע באפליקציה), לא יהיה אכפת לו מהמספר שהוא יקבל כי הוא לא יופתע מכך. 

כששמעתי על האפליקציה שאלתי את עצמי האם אפליקציה שעיסוקה העיקרי הוא במספר הלייקים, תפתור את הבעיה הקשה: בני נוער שמגדירים את מעמדם החברתי לפי כמות הלייקים אותם מקבלים. האם זה שנגרום לבני הנוער לחשב מראש באיזה זמן לעלות את התמונה נפתח להם ציפיות לכמויות גדולות? או שמא נוריד להם את הציפיות לכמויות קטנות של לייקים? כי זה עלול להכניס בני נוער רבים למצבי דיכאון בגלל שקיבלו פחות ממאה לייקים על תמונה ברשת חברתית כלשהי והאפליקציה אמרה שהם יכולים או לא.

בשיתוף ליעד יצאתי לבדוק את דיוקה ואמינותה של המערכת. נידבתי את חשבון האינסטגרם שלי לניסוי והכנסתי את פרטי החשבון שלי.

© מהאפליקציה

לאחר כמה שניות קיבלתי את תוצאת החישוב: אני אמור לקבל כ-110 לייקים תוך 24 שעות בלבד!

© מהאפליקציה

כעבור 24 שעות פתחתי את האינסטגרם, בציפייה רבה והופתעתי לגלות שאפילו את ה80 לייקים לא הצלחתי לעבור. אולי אני לא כזה "פופולארי" כמו שאני חושב?

© צילום מסך מהאינסטגרם

האפליקציה טעתה בכ-25%-35% , אומנם אלו לא אחוזים רבים מאוד, אבל במספרי לייקים קטנים יותר כנראה לסטייה זו תהיה השפעה גדולה יותר. בסופו של דבר האפליקציה נוחה למשתמש, מחשבת את התוצאה בצורה מהירה, מעוצבת בצורה אסטטית אבל מושכת את העין ובלי שום ספק - זה שנער בן 15 פיתח אותה מפתיע לטובה מאוד!

האם היא באמת פותרת את הבעיה? רק הזמן יכול להגיד. אבל כרגע נחמד להשתעשע עם האפליקציה ולחשב בה כמה לייקים צפויים! האפליקציה זמינה גם בחנות אפל וגם בחנות אנדרואיד.

תגובות