חצי מבני הנוער חושבים שהם מכורים לסמארטפון. צילום מסך מיוטיוב

חצי מבני הנוער חושבים שהם מכורים לסמארטפון

סקר חדש משקף עד כמה בני נוער תלויים בטלפונים הניידים שלהם. חצי מבני הנוער חושבים שהם מכורים למכשיר החכם שלהם. האם כדאי להתחיל לדאוג?

על פי סקר שנערך עבור Common Sense Media, מוסד ללא כוונת רווח המתמקד בסיוע לילדים, הורים, מורים וקובעי מדיניות משא ומתן במדיה וטכנולוגיה, 50% מבני הנוער מרגישים שהם מכורים לטלפונים הניידים שלהם. מספר גדול יותר של הורים, 59%, אמרו שהילדים בני העשרה שלהם מכורים. הסקר כלל 1,240 ראיונות עם הורים וילדיהם בגילאי 12-18.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

"התמכרות טכנולוגית יכולה לקרות לכל אחד," אמרה הולנד הייס, מומחית לגמילה מטכנולוגיה, אשר מתארת את הטכנולוגיה כ-"ההתמכרות החדשה של המאה ה21" בספרה "חיבור מודע: תהליך פשוט להתחבר מחדש בעולם מנותק". כמה בני נוער באמת מכורים למכשירים שלהם ולאינטרנט? קשה להגיד. ב-2011 נסקרו 18 מחקרים בנושא ונמצא שהתמכרות לאינטרנט משפיעה על בין אפס ל-26% מהמתבגרים והסטודנטים בארצות הברית.

כמו כן, בזמן שהתמכרות לאינטרנט נתפסה כאיום על בריאות הציבור בחלקים אחרים של העולם, ההפרעה הזו עדיין לא מוכרת רשמית בארצות הברית. לאחר סקירת כל המחקרים שנערכו עד כה, Common Sense Media מסכמים כי דרושים מחקרים נוספים על מנת לקבוע עד כמה התמכרות טכנולוגית היא אמיתית, ומה הסימנים וההשלכות שלה יכולים להיות.

בין אם זו באמת התמכרות ובין אם לא, על פי הסקר, שני שלישים של ההורים - 66% - מרגישים שהילדים בני העשרה שלהם מבלים יותר מדי זמן עם המכשירים הניידים שלהם ו -52% מבני הנוער מסכימים עם דברי הוריהם.

© צילום מסך מיוטיוב

"בני נוער זומבים" הניזונים מטלפונים

קרוב ל -80% מבני הנוער בסקר החדש אמרו שהם בודקים את המכשיר החכם שלהם על בסיס שעתי ו -72% אמרו כי הם חשים את הצורך להגיב מיידית להודעות טקסט ולהודעות מהרשתות החברתיות שהם מקבלים. 36% מההורים אמרו כי הם מתווכחים על בסיס יומי עם ילדיהם על השימוש בטלפון הנייד.

טרי גרינוולד, אב לשלושה ילדים בוגרים, עובד בתור אפוטרופוס בבית ספר תיכון, אמר שלעיתים קרובות מסדרונות בית הספר מלאים למחצה ב-"מתבגרים זומבים שדבוקים לסמארטפונים שלהם". הם לעתים קרובות הולכים בסמוך לקירות כדי שיוכלו ללכת בבטחה מכיתה לכיתה מבלי להרים את מבטם ממסכי הסמארטפונים שלהם, הסביר טרי.

"זה נהיה מעניין כשיש מדרגות והקירות נגמרים בתחילת המדרגות... הם לא רוצים להרים את מבטם מהמסך, אבל הם גם לא יפלו במדרגות, ולכן בדרך כלל הם פשוט הולכים ממש באיטיות, צעד אחר צעד עד שהם שוב מגיעים לקיר בסוף המדרגות. לפעמים הם גם מאחרים בגלל זה לשיעורים שלהם, אבל מבחינתם זה בסדר כי העיקר שהם הצליחו לא להסיט את תשומת ליבם מהמכשיר החכם שלהם".

הסקר גם מצא שישנם סימנים שחלק מבני הנוער כן מבינים שלבלות יותר מדי זמן במכשיר החכם שלהם זה לאו דווקא דבר טוב. יותר משליש מבני הנוער, 37%, אמרו שלעיתים קרובות מאוד או מדי פעם הם מנסים לצמצם את הזמן שלהם במכשיר החכם.

© צילום מסך מיוטיוב

גם להורים יש בעיה

הורים יכולים להתלונן על כמות הזמן שבני העשרה שלהם מבלים בסמארטפונים שלהם, אבל גם הם מודים שיש להם קשיים משלהם כשמדובר בהתנתקות. על פי הסקר, 27% מההורים מרגישים שהם מכורים למכשירים הניידים שלהם, בעוד כמעט אותו מספר של בני נוער, 28%, מאמינים שהוריהם מכורים.

69% מההורים בודקים את המכשיר החכם שלהם על בסיס שעתי וכמעט מחצית, 48% מההורים חשים את הצורך להגיב מיידית להודעות טקסט ולהודעות מהרשתות החברתיות שהם מקבלים. יותר ממחצית, 56% מההורים מודים שהם בודקים את המכשיר החכם שלהם בזמן נהיגה. וכמעט אותו מספר, 52%, מנסים לצמצם את אורך הזמן שבו הם מבלים במכשיר החכם.

אז מה אתם חושבים, האם המצב של בני הנוער באמת כל כך גרוע?

תגובות