לכבוד יום העצמאות: בני הנוער המובילים בתחום הדיגיטל. צילום פרטי, רון אזבל

לכבוד יום העצמאות: בני הנוער המובילים בתחום הדיגיטל

אפשר לראות יזמים מצליחים או צלמות מוכשרות בכל יום, אך לכבוד יום העצמאות הבאנו עבורכם שישה בני נוער כחול-לבן בתחום הדיגיטל שכדאי להכיר

בני נוער רבים עוסקים במדינה שלנו בתחומים שונים. לכבוד החג הכי כחול-לבן שיש, החלטנו להכיר לכם שישה בני נוער בתחומים שונים שאולי יביאו לכם קצת השראה. אז בין המנגל הראשון עם החברים לבין המנגל השני עם המשפחה, את מי אתם חייבים להכיר?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

"ראיתי שאנשים יכולים ליצור דברים יחד"

שם: שון לוין

גיל: 17

מקום מגורים: ראשון לציון

תחום תעסוקה: יזמות

כמה זמן כבר עוסק בתחום: שנתיים וחצי

© צילום מסך מפייסבוק

למה דווקא בתחום הזה: "זה משהו שעניין אותי מגיל קטן. אני אוהב ליצור דברים, אני אוהב לראות שדברים שאני עושים קמים לתחייה. מעניין אותי לראות איך אנשים אחרים שותפים לעשייה, שלך או שאתה שותף לעשייה שלהם, ואני אוהב לראות שיתופי פעולה ואיך אפשר ליצור דברים נפלאים ביחד".

איפה נפגשת לראשונה עם התחום: "בעיקרון התחלתי עם כל הדבר הזה כשקמה קהילה בארץ בשם Tomorrow Israel שקוראת ליזמות בקרב בני נוער. התחלתי ללכת לאירועים ולשמוע אנשים, ראיתי שאנשים יכולים ליצור דברים יחד".

נקודת שיא: "אני לא חושב שזה כל-כך נקודה שיא, אבל זה הדבר שעניין אותי הכי הרבה. הרמתי עם שותפים (מטר שטיגליץ וסופי קוגן) אירוע שמושך בני נוער ליזמות, כשבסופו של דבר רוצים למשוך בני נוער לעשייה. בעצם לקשר את בני הנוער לעשייה".

נקודת קושי: "לפעמים יש לכם חלום ממש גדול ואתם רוצים שאנשים יאמינו במה שאתם רוצים לעשות, ולפעמים זה לא הולך כי אנשים שונים מאוד אחד מהשני. אנשים לא יזרמו אתכם ולא יאמינו לכם, אז אני מניח שזה קושי".

© צילום פרטי

פרגון ל: "סופי קוגן, הייתה שותפה לדרך שלנו ולעשייה שלנו באירוע והיא מסוג האנשים שאני רוצה לפרגן להם".

"עבודה שהיא לא בייביסיטר ב-15 ש"ח"

שם: אלומה משולמי

גיל: 16

מקום מגורים: גבעות איתמר, שומרון

תחום תעסוקה: צילום וגרפיקה

כמה זמן כבר עוסקת בתחום: שנתיים

© צילום פרטי

למה דווקא בתחום הזה: "אני מתעסקת בהרבה תחומים שקשורים לאומנות. חיפשתי תחום שייתן לי ליצור וגם להרוויח כסף. אני יכולה לממן את התחביבים שלי מהעבודות שאני עושה בתחום, וזה נורא כיף ומספק".

איפה נפגשת לראשונה עם התחום: "בגיל 11 וחצי, עיצבתי לעצמי את ההזמנה לבת מצווה, יצא מזעזע אבל זוכרת את זה כחוויה כיפית. אני חושבת שהעיסוק בגרפיקה ממש התחיל בחופש הגדול לפני שנתיים. הבנתי שאני רוצה למצוא עבודה שהיא לא בייביסיטר ב-15 ש"ח, ובעצם לעשות משהו מעבר. דרך פייסבוק נחשפתי לתחום קצת יותר ופתחתי דף, שכיום פעיל ובעיקר ממנו מגיעים אליי הלקוחות שלי".

נקודת שיא: "בתחילת החופש הגדול שלפני כיתה י"א, רציתי להתחיל לצלם בצורה קצת יותר מקצועית ולקנות לעצמי ציוד רציני ולא זול. הצבתי לעצמי מטרה להשיג את כל הכסף הזה עד סוף החופש הגדול מעבודות גרפיקה שאעשה, ובשבוע האחרון של הגדול הייתה לי כבר מצלמה וציוד חדש". היא מוסיפה ומספרת לנו שבתחילת השנה היא עזבה את בית הספר והיא ניגשת לבגרויות בצורה אקסטרנית.

נקודת קושי: "אני כמעט ולא עובדת בגלל תקופת הבגרויות כרגע, וזה ממש קשה ומתסכל".

© צילום פרטי

פרגון ל: "שון לוין, כי הוא עובד מאוד מהר ומאוד טוב. הוא מאוד פרקטי ויש לו תוצאות מאוד טובות".

"עולם אבטחת המידע יותר מאתגר ומציב יותר אפשרויות"

שם: רוני גורודצקי

גיל: 19

מקום מגורים: במקור מאילת, כרגע גר בסין

תחום תעסוקה: אבטחת מידע

כמה זמן כבר עוסק בתחום: שנתיים, אבל בתכנות הוא כבר 7 שנים

© רון אזבל

למה דווקא בתחום הזה: "התחלתי בתור מתכנת ואז גיליתי את עולם אבטחת המידע שלדעתי הוא יותר מאתגר ומציב הרבה יותר אפשרויות. בנוסף לזה, הסיפוק בסיום העבודה מבחינתי אין כמוהו".

איפה נפגשת לראשונה עם התחום: "בגיל 17 בבית הספר כאשר מצאתי חולשת אבטחה במערכת תלמידים. באותו רגע החלטתי שאני לא מפסיק כאן ואני מתקדם בתחום עבדתי על הרבה פרוייקטים ודיווחתי על עשרות חולשות אבטחה לחברות שונות בארץ ובעולם".

נקודת שיא: "תמיד חלמתי להרצות בפני אנשים. במהלך הקיץ של 2015 הבאתי את זה לידי ביטוי באמצעות סדנת סייבר בגוגל קמפוס בתל אביב שהעברתי לכ-120 בני נוער במהלך 12 שעות. כל זה לא היה אפשרי בלי עמית גרנט שעזר ויצר קשרים עם ספונסרים שתרמו את האוכל החולצות והמדבקות לאירוע".

נקודת קושי: "נקודת שיא באבטחת מידע מבחינתי זה כשאני מגיע למערכת במחשבה שיש שם משהו שמחכה שאמצא אותו, ואני מוצא. השפל באבטחת מידע זה בדרך כלל שמישהו מוצא את מה שאתה לא הצלחת למצוא. אבל מפה רק מתקדמים ולומדים להמשך".

© עמית גרנט

פרגון ל: "ניב, עומר, דניאל, רגב ולב; הייתי בהאקתון לבני נוער לא מזמן בשם HackTrack בתל אביב. הייתה שם קבוצה של חברה צעירים שבאמצעות המוצר של החברה שלי Misfit Flash הצליחו להדליק מכונת קפה באמצעות לחיצה על השעון. אני נדהמתי. וזאת הייתה רק ההתחלה של כל האפליקציה שלהם".

"כולם אמרו לי להיכנס לתחום הזה"

שם: נועה הילזנרט

גיל: 18

מקום מגורים: קדימה

תחום תעסוקה: יזמות ושיווק טכנולוגיה

כמה זמן כבר עוסקת בתחום: פחות משנה

© צילום פרטי

למה דווקא בתחום הזה: "זה משהו שתמיד בער בי, עם ובלי קשר לטכנולוגיה. תמיד הייתי מעורבת והייתי מאלה שיוזמים. הרמתי פרוייקט של חיבור בין בני נוער יהודיים ודרוזים. כיום, כולם משתמשים בטכנולוגיה ולכן אין מה לעשות, זה יקבל כוח הרבה יותר גדול ויהיה יותר נגיש".

איפה נפגשת לראשונה עם התחום: "אינטרנט, חברים ובהתחלה הייתי צריכה גרפיקה ועיצובים. סיפרתי לכולם על הרעיונות שלי וכולם אמרו לי להיכנס לתחום הזה. בסופו של דבר החלטתי להיכנס לזה".

נקודת שיא: "אני יחסית חדשה בתחום הזה, לכן לא נתקלתי בהרבה דברים כאלו. מה שאני יכולה להגיד, בהאקתון שהייתי בו וקיבלתי תגובות כל-כך טובות והצעות מהשופטים אחרי אז הבנתי שאני באמת יכולה לעסוק בזה ולעבוד בזה".

נקודת קושי: "התחלתי לעבוד על משהו שגיליתי שהוא קיים וזה משהו שיכול לבאס את כולם".

© צילום פרטי

פרגון ל: "מי שבאמת הקים את Wigitech ושם אני מנהלת שיווק, קוראים לו אלמוג גולדשטיין. הוא מנהל את החברה יותר משנה והוא מלא רצינות ומשמעת והוא בסך הכל גדול ממני בשנתיים".

"זה נותן גם סיפוק כשרואים פרוייקטים שמצליחים"

שם: עמית גרנט

גיל: 16

מקום מגורים: צפון תל אביב

תחום תעסוקה: ניהול פרוייקטים, עיצוב גרפי וצילום

כמה זמן כבר עוסק בתחום: שנתיים

© רון אזבל

למה דווקא בתחום הזה: "אני חושב שזה שניסיתי בעבר, אלו דברים שהרגשתי שאני ממצה את היכולות שלי ויש לי מה ללמוד ולאיפה להתפתח. בנוסף, הכרתי אנשים מדהימים שעזרו לי מאוד ואני חושב שזה נותן גם סיפוק כשרואים פרוייקטים שמצליחים כמו לוגו על מסך גדול או על כרטיסי ביקור".

איפה נפגשת לראשונה עם התחום: "הגעתי לכל התחום הזה די במקרה, לא התכוונתי להגיע אליו. עם עוד שני חברים מאוד טובים פתחנו ערוץ יוטיוב. חיפשנו עוד תוכן ואז ראינו איזה אירוע. מי שהקים את האירוע, ניר קוריס, הזמין אותנו להאקתון שהוא קיים. באנו ויצרנו מוק-אפ (אפליקציה שלא באמת עובדת) ומאז פשוט התאהבתי בתחום הזה".

נקודת שיא: "אני חושב שהצלחתי להרים את ההאקתון, ה-HackTrack, וגם את אירוע הסייבר השני שהרמנו. אני נתתי את כל-כולי וגם אני וגם הצוות יצאנו מאוד מרוצים מהאירוע האחרון ואנחנו מחכים כבר לדברים הבאים שיגיעו"

נקודת קושי: "תקשורת עם חברות ומשקיעים, אנשים שהם כאילו טיפה יותר ברמה אפשר להגיד גבוהה. הרבה פעמים נתקלתי באטימות לבני נוער ונתקלתי בזה לא מעט. זה הקושי הגדול ביותר שנתקלתי בו". 

© צילום פרטי

פרגון ל: "יש שניים עיקריים לדעתי, שני השותפים העיקריים שלי: עומרי בר זאב ויונתן אוחיון. עבדתי צמוד אליהם בחצי שנה האחרונה ואלו אנשים שכיף לעבוד איתם והעבודה מאוד זורמת. כל אחד מהם הוא אישיות בפני עצמו... אלו שני אנשים מאוד מדהימים וראויים להערכה מכל הבחינות".

"זה הישג שלא היה בישראל עד כה"

שם: שחר אביבי

גיל: 18

מקום מגורים: פרדס חנה

תחום תעסוקה: רובוטיקה

כמה זמן כבר עוסקת בתחום: חמש שנים

© צילום פרטי

למה דווקא בתחום הזה: "האמת, אח שלי הצטרף ל-FLL ונסעתי לנוקיה לראות אותו בתחרות הארצית. הייתי המומה לגמרי וזהו, זה משך אותי. אני כבר חמש שנים, גם בחטיבה וגם בתיכון. בשלוש שנים האחרונות אני חברה בקבוצת הרובוטיקה של אורט בנימינה והגענו להישגים מאוד גבוהים".

איפה נפגשת לראשונה עם התחום: "נחשפתי לזה עוד בבית הספר כשראיתי את אח שלי עובד. לא הבנתי שזה גדול וזה כזה מגניב, וכשראיתי את הכל בתחרות של אח שלי הבנתי שזה-זה ושזה מטורף".

נקודת שיא: "שני שיאים: הראשון, בשנה שעברה החלטנו שאנחנו מעלים את הרמה ויוצאים להשתתף ב-2 תחרויות אזוריות בארצות הברית. בלונג איילנד הובלנו בפער משמעותי בכל התחרות ובגמר נשבר לנו הרובוט. משם המשכנו למרי לנד, שם לקחנו מקום ראשון. חזרנו לארץ, גייסנו כסף ויצאנו לאליפות בסנט לואיס. שם הגענו לגמר בבתים והפסדנו שם. השיא השני הוא שהגענו שוב לאליפות בסנט לואיס, שם הגענו לגמר האיינשטיין (שזה הגמר של הגמר של אליפות העולם) וזה הישג שלא היה בישראל עד כה", שם בגלל עבירה אחת ובעצם בגלל החוקים בתחרות, הם לא לקחו את האליפות והם סגנית אלופת העולם.

נקודת קושי: "ב-FLL (תחרות הרובוטיקה של תלמידי חטיבת הביניים), בשנה האחרונה שלי שם, היו לנו שני אוטיסטים בקבוצה. הקושי היה לשלב אותם ואיך לגרום לכולם לעבוד יחד בשותפות גדולה. לא עלינו באותה השנה לשלב הבא וזה היה מדהים לראות איך כולם עובדים יחד ולא משאירים אף אחד בחוץ. העונה עצמה הייתה מאוד קשה, בתחרות היה מעולה".

© צילום פרטי

פרגון ל: "מנטור הקבוצה שלנו והוא בקבוצה כבר 7 שנים, טום קרטס ובלעדיו שום דבר לא היה קורה".

תגובות