ביקורת מכשיר: הסמארטפון המודולרי הראשון, ה-LG G5. נבו טרבלסי

ביקורת מכשיר: הסמארטפון המודולרי הראשון, ה-LG G5

אתם יודעים מה זה אומר סמארטפון מודולרי? חברת LG הוציאה את המכשיר החדש בסדרת ה-G ואנחנו בדקנו אותו. ביקורת

מכשיר חדש לסדרת ה-G של חברת LG יצא מהתנור ויש לו בשורה דווקא מעניינת: זהו טלפון מודולרי. מה זה אומר ומה מחכה לכם במכשיר? בדקנו ויש לנו תשובות עבורכם. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מבלי לדבר על המכשיר עדיין, כבר הקופסה עושה עבודה מעולה. בשביל לפתוח את הקבוצה, צריכים לשלוף את החלק העליון בצורה מודולרית ועל כך נסביר אחר כך. בקופסה תמצאו את המכשיר, כבל טעינה והעברת נתונים USB Type C ל-USB, השנאי של המטען, סוללה נוספת, מטען שולחני, סיכה להוצאת המגירה של הסים ושל הרחבת הזיכרון (כן, אפשר להרחיב מה-32GB), אוזניות שנכנסות לתוך האוזן ואת כל המסמכים.

 

בחלקו הקדמי של המכשיר תמצאו מסך 5.3 אינץ' מסוג LCD וברזולוציית Quad HD, על מסך זה קיימת זכוכית מסוג גורילה גלאס 4 נגד שריטות. חשוב מאוד לציין שקיים פיצ'ר במכשיר והוא Always-On Display שזה אומר שהמסך תמיד דולק ומראה את השעה או את החתימה של המשתמש. בנוסף לכך, המכשיר עצמו עשוי ממתכת, אבל החברה החליטה לצפות את המכשיר בחומר שנקרא פריימר ולכן אנחנו לא נרגיש ממש המתכת היוקרתית והקרה. החומר הזה מאפשר לחברה להדביק את הצבע לאלומיניום ממנו עשוי המכשיר. המכשיר מגיע בצבעים זהב, כסוף, ורוד וטיטניום.

למכשיר יש מערכת שבבים מדגם Snapdragon 820 שמשלבת איתה 4 ליבות Kryo ונוכל למצוא את המאיץ הגרפי Adreno 530 וזיכרון של 4GB RAM. מערכת ההפעלה של המכשיר היא אנדרואיד מרשמלו 6.0.1 וממשק UX 5.0. למכשיר יש סוללה 2,800mAh מאוד גבולית ואני מרגיש שהסוללה אוזלת לי במהירות, זה דווקא מאוד חבל. כהמשך לסוללה נמוכה, לאחר שימוש ממושך במכשיר, המכשיר התחיל להתחמם בצורה חריגה, אך לאחר זמן מה הוא חזר לעצמו.

© נבו טרבלסי

משקל המכשיר עומד על 159 גרם, עוביו עומד על 7.7 מ"מ, אורכו 149.4 מ"מ ורוחבו 73.9 מ"מ. מסורת לחברה לשים את מקש ההפעלה בגב המכשיר, הפעם בצירוף של חיישן טביעת אצבע שעובד בצורה טובה, אך מקשי הווליום עברו לצד השמאל של המכשיר כשבצד הימני יש את המגירה של הסים והרחבת הזיכרון. שקע האוזניות בחלק העליון של המכשיר ובחלק התחתון יש חיבור USB Type C (סוף-סוף, לא צריך שעה לחפש את הצד הנכון בשביל לחבר את המטען).

אחת הנקודות הטובות במכשיר היא מערך הצילום שלו. במכשיר קיימות 3 מצלמות, אחת מקדימה ושתיים מאחורה. למצלמה שבחלק הקדמי יש 8 מגה פיקסל, אך החידוש מגיע בחלק האחורי. לאחת המצלמות מאחורה יש 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8 ולמצלמה השנייה מצלמה ברזולוציית 8 מגה פיקסל עם זווית רחבה של 135 מעלות ומפתח צמצם f/2.4. איכות התמונה במכשיר מאוד טובה והתמונות שיצאו היו חדות והיו פשוט טובות. יתרון מעולה במצלמה של המכשיר הוא שאפשר ממש לשחק עם כל האפשרויות ידנית ואפשר לשנות את ה-ISO בתמונה ולשחק עם כל שאר האפשרויות השונות.

סתם תמונה בחצר © נבו טרבלסי
מאותה הנקודה, זווית רחבה יותר
מאותה הנקודה, זווית רחבה יותר © נבו טרבלסי

מה זה אומר מכשיר מודולרי? את החלק התחתון של המכשיר אנחנו נוכל לשלוף, להוציא את הסוללה של המכשיר, לחבר את הסוללה למודול אחר ולהכניסו למכשיר בחזרה. המודולים הקיימים כבר הם מודול HIFI שתפקידו הוא לשפר את האודיו המועבר דרך המכשיר, זאת באמצעות טכנולוגיית Up-Sampling של החברה, והמודול השני הוא CAM PLUS, המאפשר לנו לאחוז בצורה חזקה וטובה יותר במכשיר ובכך לצלם תמונות הרבה יותר טובות. המודול גם מעלה את סך הסוללה של המכשיר ל-4,000 מיליאמפר.

ניסיתי את המודול של המצלמה ונכון שהוא לא משפר את איכות התמונה עצמה, עדיין להחזיק את המכשיר בצורה הזאת ולצלם מבלי לפחד שייפול לך המכשיר, בסופו של דבר עוזר מאוד לצילום תמונה יציבה וטובה. בשלב הראשון של רכישת המכשיר מקבלים את המודול הזה בחינם, אך בעתיד כנראה שזה לא יהיה כך ואני לא בטוח שיהיה שווה לקונים לקנות מודול נוסף ב300-400 ש"ח נוספים.

מודול המצלמה מחובר © נבו טרבלסי

החיבור של המודול למכשיר לא הכי חזק והכי טוב, מה שגורם לתחושה קצת רופפת ולא הכי יציבה. מה שכן, המכשיר הזה הוא קריאת כיוון בנושא הזה, מכיוון שחברת LG נתנה פה מכשיר טוב עם רעיון מאוד מפתיע, כמובן שיש המון דרכים לפתח את זה ואנחנו מחכים לראות לאן זה יגיע.

המכשיר מקבל מאיתנו 8 מתוך 10 כוכבים בסולם פרוגי!

תגובות