עבודה לקיץ: ציד פוקימונים לציבור תמורת תשלום!. צילום מסך מיוטיוב

עבודה לקיץ: ציד פוקימונים לציבור תמורת תשלום!

תפסנו את אביב, צייד הפוקמונים של פתח תקווה לריאיון על העבודה החדשה לקיץ שלו. אם אתם חושבים שמדובר בבדיחה, אז טעיתם ובגדול! איך אנשים סומכים על הישרות שלו?

אביב בן 15 מפתח תקווה, עולה לתיכון, והוא מציע את השירותים שלו לציבור והולך לתפוס פוקימונים עבורכם. תפסנו אותו לשיחה קצרה, בשביל להבין האם אנשים בכלל שוכרים אותו ועד כמה זה בכלל פופלרי. המסקנות שלנו מהשיחה הזו מאוד מפתיעות, כדאי לכם לקרוא.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מה הקשר שלך לפוקמון?
"אני זוכר שבערוץ דיסני שידרו את זה כשעוד הייתי קטן, ואפשר להגיד שהערצתי אותם. זה בסגנון המעריצות הקטנות שיש לכוכבי פופ… ממש אהבתי את הסדרה, את הדמויות ובעיקר את הפוקמונים."

הוא מספר לנו שהוא הגיע לאפליקציה בכך שהוא היה במשלחת עם בני נוער אמריקאים בארץ (Y2I), "ראיתי שכולם משחקים בזה ולא הבנתי איך להוריד. חיפשתי ביוטיוב ולא מצאתי, אז מישהו אמר שצריך להוריד קובץ. ביקשתי שישלח לינק, והוא שלח אותו ומאז אני משחק (חורש בעיקר...)".

הפרסום של אביב
הפרסום של אביב

עם כל ההערצה העזה לפוקמונים, איך נבע הרעיון להקים כזה עסק?
"באוגוסט אעבוד וחשבתי איך אפשר להרוויח עוד כסף. חיפשתי בכל מיני מקומות עבודות, וראיתי בפייסבוק שמישהו העלה מודעה בסגנון הזה אבל לדעתי זה היה בצחוק. חשבתי שזה אפשרי וזו גם אחלה עבודה, אז הדפסתי כמה מודעות ופרסמתי בשכונה".

כמה אנשים רצו שתלכוד עבורם עד כה? נתקלת בקשיים במהלך העבודה?
"עד כה היו לי שני לקוחות. עכשיו אני בחול, וראיתי שהתקשרו אליי כמה אנשים כך שלא יכלתי לענות בגלל העלות של השיחות. ובעיקרון, קיבלתי כמה שיחות שהן מתיחות, ובעיקר מאנשים שחושבים שזה לא יכול להצליח".

בשביל שמישהו יהיה מוכן לתת לו את הטלפון, צריך שיהיה אמון ביניהם. הוא אומר ש"הם בעיקרון מביאים לי את חשבון המייל או את חשבון הפוקמון גו שלהם, ולא את הטלפון שלהם. ובנוגע לאמון, אני לא יודע איך להסביר. הלקוח פשוט צריך לבטוח בי שאני לא אחטט לו במייל, ואם נגיד הוא הזין את חשבון הפייפאל שלו כבר באפליקציות גוגל אז הוא צריך לבטוח בי שלא אשלח לעצמי כסף. ברור שאני לא אעשה את זה".

גרסה חדשה?
האם יהיה משחק של הארי פוטר כמו פוקימון גו?
פנינה גליקסמן
להטיל כשפים על חפצים או להילחם בקרבות עם חברים - אלפי מעריצי הארי פוטר מבקשים גרסא משלהם למשחק הפוקימון גו. כל הפרטים

ולסיכום, האם לדעתך מדובר בטרנד חולף?

"לדעתי זה טרנד שימשיך, כי כשזה ייצא לארץ נהנה ממשחק שלא ייתקע, וייתכן גם שיהיו אפשריות יותר טובות ממה שיש לנו כרגע. ובכלל, כולם מוזמנים לעבוד בזה! ככל שנפתח יותר את הרעיון, ככה מלא אנשים ירצו לעבוד בזה וגם לשלם סכום סמלי בתמורה למציאת הפוקמונים. מה שכן, אני מקווה שלא ניתקל לעולם בבעיות מצד אנשים המסכנים חיי אדם".

בכל אופן, צריכים לזכור שמדובר אך ורק במשחק מאוד חמוד שמצליח לשגע הרבה מאוד אנשים בארץ ובכלל בעולם. לעשות מזה עבודה זה רעיון יפה, אבל עדיין חייבים תמיד להזכיר שמדובר במשחק ולא משהו שצריך לשקוע בו ולהתמכר אליו. חשוב לציין כי גם באפליקציה אורבות סכנות מאוד גדולות, הרבה מעבר לפציעות ופגיעות שונות ששמענו עליהם בזמן האחרון, אלא גם לפדופילים ואנשים רעים שירצו לנצל אתכם על כך שאתם משחקים במשחק הזה ברחובות הארץ ובשעות מאוחרות בלילה. תזהרו בזמן המשחק!

תגובות