סיקור: האם שווה לקנות את המייזו MX6 החדש?. צילום: עמית לגו

סיקור: האם שווה לקנות את המייזו MX6 החדש?

המייזו MX6, שהגיע לישראל לפני כחודש, הוא לא בהכרח פחות טוב מהמותגים הגדולים. לקחנו אותו לסיקור והבאנו לכם את כל המסקנות שלנו

אז אחרי עוד אירוע של אפל עם מאקים חדשים, הגיע הזמן להניח בצד את המותגים הגדולים ולדבר על מכשירים שלאו דווקא פחות טובים. כן, למרות שהם סינים. לקחנו את המייזו החדש, MX6, בשביל לברר אם יש במה להתהדר ויש סיבה לקנותו. יש לנו תשובה.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

המכשיר הוכרז והושק כבר ביולי האחרון, אך ממש לפני חודש נחת בישראל. מדובר במכשיר עם ערכת שבבים MediaTek Helio X20 MT6797 בעל 10 ליבות (2 ליבות Cortex-A72 בתדר 2.5Ghz, ארבע ליבות Cortex-A53 בתדר 2.0Ghz ו-4 ליבות Cortex-A53 בתדר 1.4Ghz), מאיץ הגרפי שלו הוא Mali-T880 MP4 וזיכרון העבודה שלו הוא 4GB.

© צילום: עמית לגו

מסך המכשיר עומד על 5.5 אינץ' ברזולוציית 1920X1080, ואיך לא, המסך מוגן בשכבת הגנה של גורילה גלאס 4. ללא ספק, המכשיר משדר יוקרה. העיצוב המעוגל והמלוטש, הבנייה הטובה והתחושה הטובה שיש כשמחזיקים אותו. למכשיר יש כמה לחצנים. מצד ימין יש את כפתור הכיבוי וכפתורי ההגברה, ובצד השני יש רק את מגירת הסים. בנוסף, יש את כפתור הבית שהוא משמש גם כלחצן חזרה, שמספיק להניח את האצבע ולא ללחוץ, וזה יעשה את הפעולה.

במכשיר קיימת מערכת הפעלה של אנדרואיד, מרשמלו 6.0, וגם ממשק משתמש ייחודי, Flyme 5.2. לצערנו הרב, נפח האחסון עומד אך ורק על 32 ג'יגה, מבלי שום אפשרות להוסיף. אני מוצא בזה חסרון גדול, גם בגלל שזה הכניס אותי ללחץ תמידי שיש לי יותר מדי תמונות במכשיר וגם בגלל שזה אומר לגבות תכופות את המכשיר ולנקות אותו לשם זיכרון.

© צילום: עמית לגו

הסוללה של המכשיר דווקא הפתיעה אותי. קיבולת של 3060 mAh נתנה לי שימוש רציף וטוב, מבלי לדאוג יותר מדי מהסוללה שאוזלת במכשירים האחרים שהשתמשתי בהם. יתרון נוסף בעניין הזה, הוא שהחברה משתמשת בחיבור Type-C, כך שלא צריך לשבור את הראש מאיזה צד לחבר את המטען וזו גם טעינה מהירה. חשוב לציין שהסוללה אינה נשלפת.

צריך לדבר גם על המצלמה של המכשיר. קודם כל, קצת פרטים. המצלמה הראשית בעלת 12 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0 והמצלמה המשנית בעלת 5 מגה-פיקסל. אני חייב להודות שכשנכנסתי למצלמה במכשיר, ציפיתי להיות מוקסם מהמצלמה שכה הרימו לה בהשקה. עם השימוש גיליתי שאין בה שום חידוש מדהים. אז בסדר, בתנאים סטנדרטיים, המצלמה מפיקה תמונות טובות, אך בתנאים קצת יותר קשים, התמונות לא משהו. האמת, קיוויתי לקצת יותר.

© צילום: עמית לגו

המכשיר עשוי ממתכת, שוקל 155 גרם בממדים 153.6x75.2x7.25 מ"מ. הצבעים של המכשיר הם שחור, זהב וכסוף. חשוב לציין, המכשיר נראה דומה למכשירי האייפון השונים. הגעתי למצבים שאני צריך להסביר כמה פעמים במפגש אחד שלא, זה לא האייפון החדש. מול זה, נקודה לטובת המכשיר, כמובן, היא המחיר. המכשיר עולה 1,499 שקלים, משמע זה מחיר אטרקטיבי שאפשר לעמוד בו. יבואנית המכשיר היא רשת באג.

לסיכום: היו לי ציפיות גדולות מדי מהמכשיר. למרות זאת, אני חושב שהמכשיר מספק את הסחורה ועוד במחיר מעולה. עיצוב יוקרתי וסוללה מעולה רק מוסיפות, אך הלחץ התמידי מנפח האחסון הקטן קצת לא מרפה ממני.

תגובות