ילד פלא: הנער שיגרום לכם לנעול את הסמארטפון שלכם. צילום: פרטי

ילד פלא: הנער שיגרום לכם לנעול את הסמארטפון שלכם

הוא צמוד אלינו בכל מקום וכמעט אין רגע שאנחנו לא מתעסקים איתו. אנחנו מדברים כמובן על הסמארטפון שהפך לחלק בלתי נפרד מחינו ולפעמים, גם אם רוצים, זה בלתי אפשרי להתנתק ממנו. יואב מגיד פיתח במשך שנתיים אפליקציה שתעזור לכם להתנתק מהפלאפון, שוחחנו איתו על ההאפליקציה, איך היא עובדת ולמה בכלל צריך אחת כזאת?

אפשר להגיד שיואב מגיד הוא ילד פלא. הוא בכיתה י"ב, אבל כבר נמצא בשנתו הרביעית ללימודי תואר ראשון במדעי המחשב במכללת נתניה ובשנתיים האחרונות הוא עבד על אפליקציה, "שנקראת ראש פתוח", ותעזור לאנשים להתנתק מהטלפון. אז מה בדיוק גורם לנער לפתח אפליקציה שמפרידה אנשים מהסמארטפון שלהם? תתפלאו אבל יש לו נימוקים טובים

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הכל התחיל כשמגיד היה בכיתה ט'. "קיבלתי בתחילת השנה מכתב לערב חשיפה של פרויקט פרחי הייטק במכללה האקדמית נתניה. זה פרויקט של חמש שנים שבסופו של דבר מקנה תואר ראשון במדעי המחשב. באחד הקורסים שהיו לי במכללה למדתי לפתח אפליקציות ומאז אני מתעניין בפיתוח".

איך עלה הרעיון לאפליקציה?

כבר מספר שנים שאני מורה פרטי לתלמידים בנושאי המתמטיקה ומדעי המחשב. לאחת התלמידות שלי היה מאוד קשה להתנתק מהסארטפון, בייחוד בזמן הלימודים ולאחר מכן ראיתי שהבעיה הזאת נוגעת לכולם. הרבה בני נוער מתקשים ללמוד למבחנים בגלל הסחות הדעת שהטלפון שלנו מציע לנו אז החלטתי לפתח אפליקציה שבעצם תנעל למשתמש את הסמארטפון.

איך האפליקציה עובדת?

המשתמש יכול לנעול את המכשיר למשך זמן שהוא בוחר מראש. בלמשך אותו זמן הוא לא יוכל להיכנס לאפליקציות, לשלוח הודעות ולהתקשר, פרט לשיחות חירום. החודש יעלה עדכון לאפליקציה ונוסיף לנעילה אפשרות של לימודים. הכוונה היא שאם הנעילה היא לצורך לימודים המשתמש יוכל להיבחן עם שאלה ורק כשיענה על שאלה נכון הטלפון ישתחרר".

כמה אתה חושב שהיא אפקטיבית?
"לדעתי האפליקציה מאוד אפקטיבית. למלא תלמידים קשה מאוד להתנתק מהטלפון בזמן הלימודים וכתוצאה מכך הם מגיעים ליום לפני הבחינה והם לא יודעים כלום מהחומר וכל זה בגלל שהם לא עצרו את עצמם מלהיכנס. אני חושב שהאפליקציה באמת יכולה לעזור לכל מי שקשה לו להתנתק".
 
מה התתגובות שאתה מקבל על האפליקציה?
"האפליקציה אומנם לא הרבה זמן בחנות אבל אני כבר שומע מאנשים שהם השתמשו באפליקציה ללימודים והם הצליחו להימנע מלגעת בטלפון ולהתרכז בלימודים".
 
© צילום פרטי
 
כמה שעות ביום אתה מבלה עם הסמארטפון שלך?
"אני מבל לא מעט זמן ביום עפ הסמארטפון שלי. חלק מהזמן אני מדבר עם חברים וחלק מהזמן אני משתמש בטלפון לתכנות. אני מנסה לא להשתמש בנייד בזמן הלימודים אבל רוב הפעמים לא מצליח. אז כן, אני משתמש לא מעט פעמים באפליקציה"
תגובות