בחזרה להווה: האם נראה בקרוב מכוניות מעופפות?. צילום: DeLorean Aerospace

בחזרה להווה: האם נראה בקרוב מכוניות מעופפות?

מרעיון משעשע שהתחיל ב"חזרה לעתיד", חברת דלוריאן החליטה לקחת את הרעיון קצת יותר ברצינות ומוציאה לרשת את הפרטים על ה"רכב" הבא שלה. כל הפרטים

מי שראה בחזרה לעתיד, יודע שדוק בראון אמר פעם רגע לפני ההמראה ש"כביש? במקום אליו אנחנו הולכים, אנו לא צריכים כבישים". פאול דלוריאן (אחיין של מייסד החברה, אותה אחת עם העיצוב ל"בחזרה לעתיד") פרסם בימים האחרונים את הדגם החדש של החברה, ה-DR-7.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מדובר בכלי תחבורה אישי שיש לנו שני מקומות ישיבה, ולמרות שאנחנו מדברים על "רכב", זה לא ממש מכונית. הדגם החדש כולל בתוכו שני זוגות כנפיים, מקדימה ומאחורה, ועוד זוג כנפונים מלמטה. בדגם הזה המנועים משחקים תפקיד כפול: בהתחלה הם אנכיים עבור ההמראה ולאחר הצלחת העלאת המטוס, המנועים מסתובבים אופקית ומשמשים ככוח קדימה. המדחפים נמאים באזור החיפוי בשביל למנוע פגיעה בעוברי דרך או במדחף עצמו. 

© DeLorean Aerospace

בנוסף, החברה מדברת על כך שהם רוצים שהסוללה (משמע חשמלית ולא דלק) תספיק ל-190 קילומטר, ולפי החברה מדובר בטווח עצום, בעקבות כל הפרמטרים בטיסה עצמה. לא רק זה, יהיה בכלי התחבורה הזה מנגנון טייס אוטומטי. כרגע, קיים אבטיפוס שאורכו 6.09 מטר ורוחבו 5.6 מטר אך שאפשר לקפל את כנפיו לצורך הכנסת הכלי למוסכים וחניונים גדולים, למרות שהחברה אומרת שהיא רוצה לצמצם את הגודל.

החברה בטוחה שכבר בסוף שנה הבאה יהיה אבטיפוס, אך קיימת כמות ענקית של שאלות: מי יהיה אחראי על בקרת תנועה אווירית? מה יעשו אם תהיה בעיה לכלי באוויר (להבדיל מרכב שאפשר לעצור בצד פשוט)? מתי זה ייצא לשוק וכמה זה יעלה? את התשובות כנראה נקבל רק כשזה יהיה רלוונטי.

© DeLorean Aerospace

אז את 2015 כבר עברנו ואנחנו עדיין לא ממריאים מעל הפקקים הענקיים. למרות זאת, מומחים אומרים שעם הרצון שיש לדלוריאן והנדסה מציאותית, הטווח של עד 15 שנה מהיום, לא נצטרך דרכים סלולות כדי להגיע ממקום למקום.

תגובות