ביקורת מכשיר: Sony Xperia XZ Premium. יחצ

ביקורת מכשיר: Sony Xperia XZ Premium

גם אתם לא מכירים את המכשירים של סוני, זה הזמן להכיר אחד. לקחנו את מכשיר הדגל החדש של החברה, ה-Xperia XZ Premium, ומול מפרט מצוין יש כמה חסרונות מובהקים. ביקורת

כיום, יש המון מכשירים בשוק הרחב. אתם יכולים ללכת למכשירים הממותגים ולהוציא כמה אלפים בכיף, על המכשיר, על האביזרים ואם חס וחלילה קורה משהו למכשיר שלכם, אז גם על התיקונים. חברת סוני הוציאה את מכשיר הדגל שלה, ה-Xperia XZ Premium, ולאחר שימוש ממושך הצלחתי להבין שאני עומד מול מכשיר עם מפרט מעולה אך עם חסרונות שאי אפשר להתעלם מהם. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

 

אז מה יש בתוך המכשיר? המעבד הוא Snapdragon™ 835, זיכרון פנימי בנפח 64GB (עם אפשרות הרחבה) וזיכרון RAM של 4GB, מערכת ההפעלה היא נוגט (7.1) והמכשיר בעל תקן עמידות IP68 משמע יכול לעמוד מול מים ואבק. בנוסף, מסך המכשיר הוא 5.5 אינץ' עם טכנולוגיית HDR וברזולוציית 4K. משני צדדים המכשיר אתם תרגישו את הגורילה גלאס שמגנה על המכשיר שלכם. הסוללה של המכשיר בעלת קיבולת של 3,230 מיליאמפר לשעה, שזה מספיק בשביל יום עבודה אחד ולכן זה בסטנדרטים הטובים ולא גורמים לנו לחפש באמצע היום בבהילות את המטען שלנו, כי הוא מצליח להחזיק.

במבט ראשוני על המפרט אפשר לראות שהוא מעולה ומוביל, משמע אתם לא מתפשרים כאן על פרטמרים שונים. למרות המפרט המוצלח, לצערנו יחסי המסך נראים לא טוב בכלל, מכיוון שיש פסים ענקיים ולא ברורים שגורמים לנו להרגיש שהמכשיר עצום סתם. זה לא נראה טוב ופוגע במבט הראשוני שיש על המכשיר. אי אפשר להתעלם מזה שזכוכית עוטפת את המכשיר, ועל כן השם השני שנתתי למכשיר הוא "מכשיר כפפות". הסיבה לכך היא שבכל פעם שאתם תגעו, יישאר תיעוד של הנגיעה ואם אתם רוצים לשמור עליו נקי ולא מלא טביעות אצבע, תשתמשו בכפפות.

© יחצ

מצד הימני של המכשיר, אתם תראו את מקשי ההגברה וההנמכה, את לחצן ההפעלה שמשולב בו חיישן טביעת אצבע ולחצן ייעודי למצלמה בשביל לתפוס את הרגעים החשובים בצורה קצת נוחה. בתחתית המכשיר קיים חיבור USB-C ואילו בחלקו העליון קיים שקע אוזניות. בצד השמאלי של המכשיר, קיימת מגירת SIM שונה ממה שאנחנו מכירים, לא בעלת לחיצה עם מקל אלא יכולים עם הציפורן לשלוף אותה. 

בלחצנים השונים, סוני ניסתה ללכת על הקצה. גם מגירת הסים שהיא מאוד לא רגילה, גם חיישן טביעת האצבע ממוקם במקום לא רגיל כל-כך וזה גורם לתפעול פחות מוצלח בו וחבל. זה לא כזה נורא כשחושבים על זה, אבל עדיין זה נותן תחושה פחות טובה במבט ראשון וזה יכול להשפיע.

© מתוך אתר החברה

נקודה משמעותית לטובת המכשיר, היא המצלמות שבו. המצלמה ראשית בעלת 19MP והמצלמה הקדמית בעלת 13MP, שזה מעולה. אחד הפיצ'רים שסוני השיקה ושיווקה את המכשיר, הוא ה"סלואו מושן" שלוקח סרטון ובלחיצת כפתור שלכם, זה הופך כמה שניות מהסרטון סלואו מושן. מול צילום איכותי וצפייה איכותית בתמונה בעזרת הרזולוצייה במסך, פיצ'ר הסלואו מושן לא עובד טוב, מסורבל וגורם לי להמעיט את כמות הפעמים שלחצתי את הכפתור הזה. תנו לי לשלוט על הטווח גם אחרי ואולי תגרמו לזה להיות קצת יותר נוח, וקניתם אותי. 

© מתוך האתר

בשורה התחתונה, מדובר במכשיר עם מפרט טכני מעולה, מצלמות חזקות שנותנות לנו מענה נהדר, מסך איכותי וסוללה שמחזיקה מספיק זמן. מול זה, לצערנו העיצוב לא מושך בכלל וגורם לנו להרגיש שרכשנו מכשיר מלפני יותר מדי זמן, המכשיר מתעד כל אצבע ואצבע שנוגעת בו וחיישן טביעת אצבע סביר. המחיר של המכשיר הוא 2,900 שקלים שזה מאוד הגיוני והוא מגיע בצבעים כרום שחור וזהב.

תגובות