חוויה אחת גדולה: ההאקתון המיוחד של סייברגירלז. צילום: עידן קלי

חוויה אחת גדולה: ההאקתון המיוחד של סייברגירלז

יצא לכם לשמוע על בנות הסייברגירלז? מעת לעת הן מקיימות מפגשים, לומדות דברים חדשים, מכירות חברות לחיים ומתחרות אחת בשנייה. היינו בהאקתון האחרון שלהם וחזרנו עם חוויה לספר

הסייברגירלז הוקמו לפני קצת מעל שנה ומאז הן רק עולות ומתפתחות. הסיבה להקמת קהילת הסייברגירלז היא מאוד פשוטה - לפתח ולהגדיל את מספר הבנות העוסקות בתחום המחשבים והסייבר. הקהילה תומכת בנערות עם או בלי רקע מקדים מכיתה ז' ועד יב', שתחום המחשבים והסייבר מעניין אותן.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

האירוע האחרון שלהם היה ממש לפני כמה ימים בחברת לייבפרסון. ההאקתון התקיים משעות הערב עד השעה שמונה בבוקר שלמחרת. באירוע נכחו בנות שונות ממקומות מגוונים בארץ והן היו מחולקות לקבוצות. המשימה שלהם הייתה ליצור בוטים. כשאתם שולחים הודעה לבוט, אתם לא נענים על ידי אדם חי, אלא על ידי אלגוריתם בעל בינה מלאכותית. הוא מבין מה כותבים לו והוא יודע להגיב בהתאם. אז באירוע היה עליהם ליצור בוט מוצלח ובין לבין התקיימו הרצאות שונות.

© עידן קלי

במהלך כל השנה מתקיימות פעילויות מטעם הקהילה, שמטרתן העיקרית היא לחשוף את בנות הארץ לעולם הסייבר. הקהילה מציעה צ'אט אונליין לתלמידות, בו ניתן לשאול שאלות ולענות תשובות לבנות אחרות אם אתן מחזיקות בידע המתאים. בזכות הקהילה הזו, האירועים, מחנות הקיץ וכל הפעילויות שיש בה, לבנות מרחבי הארץ יש אפשר ליצור חברויות חדשות עם בנות שמתעסקות דווקא בנושאים האלו. "יש בנות שהכרתי פה, בנות שיצא לי להיחשף אליהן רק באפליקציה", אמרה לנו שחר אוחנה מאשדוד, "ועכשיו יצא לי להכי אותן פנים מול פנים".

© עידן קלי

זו לא פעם ראשונה שאנחנו רואים דחיפה לבנות בתחום: גם תעשייה אווירית קיימה לפני כמה חודשים תוכניות שנקראית "מהנדסות העתיד" שמטרתן לדחוף בנות להתעסק בתחומי הטכנולוגיה וההנדסה. חברת לייבפרסון מעודדת עכשיו בנות להתעסק בתחום דומה, והוא תחום הסייבר.

תגובות