לא מושלם: Xiaomi Mi A1 הגיע אלינו לסקירה. יחצ

לא מושלם: Xiaomi Mi A1 הגיע אלינו לסקירה

שיאומי הציגה לאחרונה סמארטפון עם מצלמה כפולה ועיצוב מאוד דומה לאייפון. יש בו המון יתרונות אך גם הוא לא מושלם. אז מה חשבנו עליו ולמי הוא מתאים?

חברת שיאומי השיקה לפני כחודש את הסמארטפון אשר אמור להציע את התמורה הכי משתלמת ביחס למחיר הנמוך, Xiaomi Mi A1. כדי לבדוק זאת לקחנו את המכשיר לבדיקה. יש לציין כי ממבט ראשון העיצוב של המכשיר מזכיר מאוד את עיצוב אייפון שמונה פלוס, הוא מגיע עם זיכרון מספק של 64 ג'יגה ועם מערכת מצלמות המורכב משתי מצלמות אחוריות שיוצרות תמונה טובה מאוד. הבאנו לכם את כל המסקנות שלנו מהמכשיר.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

© יחצ

המפרט של המכשיר בהחלט מעל הסמארטפונים הסבירים כאשר חוץ מה-64 ג'יגה-בייט של הזיכרון הקשיח, ישנם ארבעה ג'יגה-בייט זיכרון מהיר (RAM). נתון זה מאפשר שימוש חלק ומהיר של כל ההנפשות והמעברים של מערכת ההפעלה והאפליקציות. רזולוציית המסך הינה 1920x1080 פיקסלים, וגודל המסך הינו חמישה אינצ'ים וחצי. גודל זה ורזולוציה זו מאפשרים חווית שימוש מעולים.

מערכת המצלמות, הכוללת שתי מצלמות של 12 מגה-פיקסל אחוריות, אחת מצלמת זווית רחבה והשנייה מצלמת טלה, מאפשרות תמונות מאוד טובות. בתנאי תאורה פחות טובים, בלילה לדוגמא, הפוקוס פחות משתף פעולה וקשה יותר להתמקד על האובייקט המצולם, אך באופן כללי התמונות יוצאות טובות מאוד. מצלמת הסלפי הינה מצלמת חמישה מגה-פיקסל ממוצעת המביאה ביצועים טובים. ישנה אפשרות לצלם וידאו ברזולוצית 4K.

© יחצ

סוללת המכשיר עומדת על כ-3,000 מילי-אמפר לשעה. הסוללה לא רעה ומאפשרת שימוש יחסית כבד לאורך יום שלם. יש לציין כי חיישן טביעת האצבע מעולה וזיהה את האצבע שלנו תמיד ללא צורך בניגוב. בעיה אחת במכשיר הינה שלעיתים המסך אינו פועל, ישנו באג שגורם למסך להראות לפתע שחור לגמרי ולא ניתן לראות את התוכן. כדי להיפטר ממצב זה אפשר רק לכבות ולהדליק את המכשיר בלחיצה ארוכה על מקש הכיבוי, לפעמים זה יכול לבוא בתזמון לא טוב כשיש צורך דחוף במכשיר.

מאפיין בולט נוסף במכשיר הוא הרמקולים שלו. הם מאוד עוצמתיים אך בעוצמות הגבוהות יש פגיעה באיכות הצליל, לא בצורה משמעותית אך זה יכול להפריע לאנשים מסוימים. בנוסף, ההטענה שלו לא מהמהירות בשוק, אין תמיכה בהטענה מהירה. עוד חיסרון הוא תצוגה לא טובה מספיק ביום שמשי בחוץ. הבהירות לא מספיק חזקה.

© יחצ

לסיכום, המכשיר בעל סוללה טובה ומצלמה טובה מאוד. תמצאו בו זיכרון קשיח רחב, זיכרון מהיר מספק ועם זאת, תצוגה טובה מאוד. הטעינה שלו לא תהיה מהירה מאוד, והרמקולים, עם העוצמה שלהם מגיעה גם איכות קצת פחות טובה של הצליל. אני בהחלט יכול להגדיר את המכשיר כמומלץ.

בצד הימני של המכשיר יש את מתגי הווליום, וכפתור הכיבוי/הפעלה. למטה תמצאו רמקול, מיקרופון, חיבור להטענה וחיבור לאוזניות. בצד שמאל יש את כניסת כרטיסי הסים וכרטיס הזיכרון, ומאחור חיישן טביעת אצבע, ומצלמות אחוריות. מחיר המכשיר עומד על החל מ-1,099 ש"ח. הוא זמין לקנייה עם אחריות יבואן רשמי בחנויות K.S.P או אייבורי.

תגובות