AIBO חוזר: הכלב הרובוטי הביתי בגרסה חדשה. צילום מסך מיוטיוב

AIBO חוזר: הכלב הרובוטי הביתי בגרסה חדשה

AIBO, ביפנית "חבר", הוא כלב מחמד רובוטי אשר תוכנן ויוצר על ידי חברת סוני החל משנת 1999 ששימש בעיקר כצעצוע בידורי. כעת הוא חוזר בגרסה מחודשת

בכל שנה, סדרת חיות המחמד של סוני מתפתחת עם דגם חדש. בשנת 2005, נקלעה החברה לקשיים כלכליים והחליטה שלא תמשיך לייצר יחידות נוספות של AIBO. אך כעת, לאחר 12 שנים, הכריזה סוני על חזרתו של המוצר עם דגם חדש אשר מגיע משודרג בהתאם לשנת 2017.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

ה-AIBO החדש מגיע עם מסכי OLED שישמשו כעיניים של הכלב ויציגו מגוון רגשות ומבטים. עם זאת, לרובוט מצורפים חיישנים שיגרמו לכלב לזהות את בעליו ולרוץ אליו ממש כמו שכלב אמיתי עושה. כמו כן, הוא יהיה מסוגל לקלוט מאגר פקודות שבעליו רגיל לבקש ממנו לבצע ולשמור אותם בבינתו המלאכותית. עם הזמן, הכלב יוכל גם להתפתח וללמוד את סביבתו ואת בעליו, כמו לדוגמא, מה גורם להם להיות מאושרים ולשמוח ולהתנהג אליהם בהתאם.

 

הדגם החדש של ה-AIBO יגיע גם עם אפליקציה לסמארטפון שתאפשר לקבל תמונות שהרובוט לוכד בזמן אמת וגם להיכנס להגדרות המכשיר. בשביל לנתח את הנתונים על הענן ולגרום לכלב להפוך לחכם קצת יותר, חוץ מהסכום שיצטרכו המשתמשים לשלם על רכישתו, הם יצטרכו גם לשלם על מנוי חודשי שיאפשר לו להתממשק, להתעדכן ולהשתדרג באמצעות חיבורו ל-WIFI. אז אם אתם נורא רוצים AIBO אחד משלכם, שתוכלו לשחק ולהנות איתו, כדאי שתתאזרו בסבלנות - כרגע הדגם נמכר אך ורק ביפן ועומד על סכום של 1,740 דולר (כ-6,102 ש"ח), והמשלוחים ייתאפשרו החל מה-11 בינואר בלבד.

תגובות