אוהבים לשחק? התמכרות לגיימינג - לא הפרעת אישיות. צילום: fotolia

אוהבים לשחק? התמכרות לגיימינג - לא הפרעת אישיות

מחקר חדש טוען שהתמכרות לגיימינג לא מהווה הפרעת אישיות למרות מחקרים אחרים ולפי מה שנתפס בחברה. אז מה הסיפור?

אם אתם גיימרים, קרוב לוודאי שאתם מבלים שעות על גבי שעות מול מסך המחשב או הטלוויזיה, משחקים מבלי לשים לב שהזמן חולף. חברים וההורים טוענים שאתם "מכורים לגיימינג" ויגידו שאתם בסופו של דבר תפתחו בעיות, פיזיות ונפשיות. מחקר חדש טוען שהתמכרות לגיימינג היא בעיה באישיות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

ב"מדריך הדיאגנוסטי והסטטיסטי להפרעות נפשיות" (או בקיצור: ה-DSM) מצויין כי התמכרות לגיימינג מהווה הפרעת אישיות משמעותית ולכן מזהירים בכל תוקף מפני הסכנה בגיימינג. אולם מחקר חדש מאוניברסיטת קארדיף טוען אחרת - התמכרות לגיימינג אינה הפרעת אישיות, כי אם מילוי חלל ריק בנפש השחקן. בשביל להיות מוגדר כאדם המאופיין עם הפרעת אישיות שנובעת מגיימינג, על אותו אדם לעמוד ב-5 קריטריונים מתוך 9 קיימים. מתוך למעלה מ-2000 נבדקים (שחקני אונליין קבועים), רק 9 מתוכם נמצאו כבעלי הפרעה. כעבור חצי שנה, בחלקו השני של המחקר, מספר המשתתפים בעלי ההפרעה ירד ל-0. בנוסף, המחקר קבע, שמשתתפים שהתמכרות הגיימינג שלהם נחלשה לאורך השנים, הם אנשים שחוו אירועים משמחים שהסבו להם אושר ושביעות רצון.

© Shutterstock

עוד צד חיובי בעניין, הוא שמפתחי משחקים מנסים לצמצם את השפעת הגיימינג על חייהם של אנשים המועדים להתמכרות. ב-2015, לדוגמה, החל ארגון הבריאות הבריטי לטפל בהתמכרות זאת לצד התמכרויות לפורנו ולקניות. בנוסף, חברת Valve הוסיפה שעונים שמטרתם למדוד את זמני המשחק של שחקנים ב-Dota 2, בכדי לקדם את רעיון ה-"גיימינג הבריא". במקביל, חשוב לציין שמשחק רב בגיימינג יכול להוליד בעיות פיזיות קשות. כבר יצא לנו לשמוע על מקרים עצובים וקיצוניים של אנשים שחלו או מתו כתוצאה ממשחק ארוך מדי. 

תגובות