אל תפלו בפח: תלונות נגד אפליקציית "Sandbox". צילום: fotolia

אל תפלו בפח: תלונות נגד אפליקציית "Sandbox"

משתמשי גוגל פליי מדווחים שאפליקציית "sandbox coloring" עוקצת בשיטה מסודרת גולשים, ולוקחת כסף מבלי רשותם. כיצד ניתן להמנע מכך?

תמיד יש צורך להיות עירניים בכל מה שקשור לתשלום באפליקציות השונות. זאת חוו על בשרם משתמשי אפליקציית "Sandbox". הרעיון של האפליקצייה הוא פשוט - האפליקצייה מציעה מאות תמונות מכל נושא וסוג שבעולם. כל תמונה מחולקת לבין עשרות לאלפי פיקסלים קטנים שכל אחד מהם בצבע אחר, והמטרה היא לצבוע כל פיקסל בנפרד, עד שמתגלה התמונה השלמה והצבעונית.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

כל כך פשוט ועם זאת כל כך ממכר - האפליקציה צברה מליוני הורדות בחנות הגוגל פליי, והפופולריות שלה בשיאה. ילדים ומבוגרים רבים נשבים בקסם של צביעת תמונות מרגיעה. רוב הביקורות על האפליקציה הן טובות, אבל חלקן ממש לא.

כאן אנחנו מגיעים לחלק פחות נעים. רוב התמונות שניתן לצבוע מוצעות בחינם לגולשים. אך התמונות המורכבות והמרהיבות יותר מוצעות בתשלום. ישנם מגוון מבצעים שמציעה האפליקציה, והרוב בוחרים במסלול שנראה הטוב ביותר: במשך שבעה ימים מוצגות למשתמש כל התמונות בחינם, ומיד לאחר מכן תתבצע רכישה אוטומטית מחשבון הגוגל של כל משתמש בסכום של 11.9 שקלים כל שבוע. החוקים של ההסכם אמנם נראים הגיוניים, אך מסתבר שיש בעיה לא קטנה. לגולשים, כך מסתבר, לא כל כך ברור איך לבטל את המנוי שאותו רכשו.

© צילום מסך מיוטיוב

גולשים ישראלים רבים מדווחים בדף האפליקציה שבלתי אפשרי לבטל את המנוי. "זאת גניבה! לקחו ממני כבר 150 שקלים. ניסיתי לשלוח מיילים ולא קיבלתי מענה מאף אחד" כתבה גולשת אחת. גולש אחר איים בתביעה כנגד האפליקציה: "אני מבקש ממכם להפסיק עכשיו את החיוב או שאני אפעל בהליכים משפטיים". גולשת נוספת הצטרפה למתקפה: "דעתי שזו גנבה לאור יום. לא נתתי מספר כרטיס אשראי, לא עשיתי מנוי רק נכנסתי לגוגל עם סיסמא... אבקש לבטל לאלתר את המנוי או שאפנה לעורך דין ואגיש תביעה ייצוגית. נראה לי שאני לא היחידה שנעקצה פה".

החברה המשווקת את המשחק טוענת בתגובה לטענות הגולשים שהם יכולים לבטל את ההרשמה בכוחות עצמם, יש להיכנס לעזרה של גוגל ודרכה להבין איך ניתן להסיר את ההרשמה למנוי. הם גם מצרפים את הקישור לדף העזרה שמסביר כיצד עושים זאת. הסיפור הזה צריך להזכיר שתמיד צריך לנקוט במשנה זהירות כנגד תוכנות וגורמים לא מזוהים או מוכרים ולא לשלם כסף בלי לבדוק את המוצר לעומק.

תגובות