DJI Tello: רחפן זול ואיכותי אך לא לכולם - ביקורת. צילום מסך מיוטיוב

DJI Tello: רחפן זול ואיכותי אך לא לכולם - ביקורת

חברת DJI הציגה לא מזמן את הרחפן הזעיר שבא לתת אפשרות לאנשים שאין להם תקציב גבוה, להשתמש ולהתנסות בצילומי רחפן. לקחנו את הרחפן וניסינו אותו. כל המסקנות

חברת DJI הסינית ידועה ברחפנים המקצועיים ומעולים שלה. כל השנים עסקה החברה בקהל המקצועי והמנוסה, ועכשיו היא באה כדי להנגיש את עולם הצילום של הרחפנים גם לקהל החובבני ולתת לקונה הממוצע את ההזדמנות להתנסות בצילום דרך רחפן. DJI הציגה את DJI Tello, רחפן קטן שמחירו נמוך מאוד בהשוואה לרחפנים האחרים של החברה. לקחנו אותו לסקירה והבאנו לכם את כל המסקנות שלנו.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

ממבט כולל על העיצוב והבנייה של הרחפן, נראה כי הוא יחזיק לכם עוד זמן רב. כל החומרים איכותיים ומתאימים לרף הגבוה של החברה. סוללת ליתיום, פלסטיק שמגן על הפרופלורים וכו'. אם תתנו לאח הקטן שלכם להתעסק עם הרחפן, לא תצטרכו לדאוג אם הוא בטעות ייתקע איתו בעץ או עמוד. חוץ מזה, העיצוב מאוד אלגנטי ופשוט, המצלמה זעירה ולא מאסיבית בכלל, הזרועות מתאימות למראה ונותנות מראה מקצועי. לרחפן כפתור אחד בלבד שהוא אחראי על הכיבוי ההדלקה שלו, ומצידו השני שקע הטענה מסוג MicroUSB.

© צילום מסך מיוטיוב

השימוש ברחפן פשוט מאוד. אולי אפילו פשוט מדיי. לא מקבלים עם הרחפן שלט, כנראה כדי לחסוך בכסף, אז במקומו צריך להוריד אפליקציה בשם "Tello". הרחפן שלכם ייצור נקודת Wifi ברגע שתדליקו אותו, לא אחת שמזרימה אינטרנט לסמארטפון שלכם, אלא רק כדי לתקשר עם הרחפן. החיבור הוא מהיר ופשוט מאוד. דרך האפליקציה יהיו לכם כמה אפשרויות מאוד בסיסיות ומוגבלות. זאת משום שהאפליקציות לרחפנים מקצועיים יותר מאוד מסורבלים וכאן המטרה היא להנגיש את השימוש לאדם ממוצע. אתם תוכלו להחליף בין צילום וידאו (איכות HD 720P) לתמונה (רזולוציית 5 מגה-פיקסל).

השליטה על התזוזה במרחב מחולקת לשני ג'ויסטיקים - אחד האחראי על הגובה והסיבוב של הרחפן, והשני על תנועה קדימה, אחורה או לצדדים. השימוש הוא פשוט, ומתרגלים אליו בקלות. אין ספק שאדם ממוצע יוכל לשלוט בו בצורה מעולה. התמונות והסרטונים נשמרים בתוך האפליקציה שבה יש גלרייה שמציגה לכם את כל מה שצילמתם. אך במידה ותרצו באופן ישיר לשתף את התמונה או הסרטון שצילמתם עם חברים שלכם, לא תוכלו כיוון שאין שם שום אפשרות שיתוף. תוכלו דרך האפליקציה רק למחוק. בעיה נוספת היא שהצילומים לא נכנסים לגלרייה של הטלפון. הדרך היחידה לשתף אותם היא דרך אפליקצייה של מנהל קבצים או חיבור למחשב.

© צילום: יובל שיפמן

חשוב שלא תצפו לתוצאות מקצועיות. מדובר ברחפן קטן מאוד שמושפע מרוח יחסית קלה וקשה לו הרבה פעמים לאזן את עצמו תוך כדי תנועה. אם תרצו לצלם וידאו ובהמלך הצילום לנוע במרחב, אתם צריכים לשים לב שהרחפן מטה את עצמו לצדדים כדי להתקדם, כלומר, אם תרצו להתקדם קדימה, אתם תראו שהוא מתכופף קדימה. אם תגיעו מאוד גבוה עם הרחפן, השליטה שלכם תרד כי הרוח מאוד תפריע לכם. אין לרחפן כמעט משקל והוא לא יציב בגבהים משמעותיים. לעומת זאת, ביום עם רוח מזערית אתם תרגישו הרבה יותר שליטה על הרחפן. הגורם העיקרי שמפריע לו לא קיים ולכן הוא ייתן תוצאות מקצועיות הרבה יותר.

לגביי זמן הטיסה ומרחק הטיסה המקסימלי, גם פה הנתונים מושפעים מגודלו הקטן של הרחפן. הסוללה תופסת את כמעט כל גוף הרחפן ועדיין - זמן הטיסה שתספיק לכם טעינה נע בין 10 ל-15 דקות. זאת בהתאם לפעולות שאותן תבצעו. נתון זה לא יאפשר לכם לתעד אירוע שלם עם הרחפן, אלא רק רגעים אחדים שתבחרו. בעתיד אמורים להגיע סוללות ומטענים חזקים יותר.

לסיכום, הרחפן הזה לא מתאים למי שרוצה לצלם אירועים שלמים, או מחפש ביצועים מקצועיים יותר בשביל צילומי קליפים, צילומי טיולים ארוכים וכו'. אך הוא מתאים ומומלץ למשפחה שרוצה לצלם כמה תמונות וסרטונים מיוחדים בטיול שלהם, ואין לה תקציב גבוה. התמונות שמפיק הרחפן נראות טוב, אך הוידאו קצת פחות איכותי. הכי חשוב לזכור - אם יש רוח חזקה, תשמרו את הרחפן להזדמנות אחרת. המחיר שלו עומד על כ-600 ש"ח.

תגובות