לא צריך מצלמה: המדריך המלא לצילום מקצועי בטלפון!. מערכת

לא צריך מצלמה: המדריך המלא לצילום מקצועי בטלפון!

הגיעה חופשת הקיץ ורבים מאיתנו הולכים לטייל בכל מיני מקומות בעולם ואפילו בארץ. אין ספק שהתיעוד הוא חשוב מאוד לכולנו אך לא לכולם יש תקציב למצלמה מקצועית. הנה המדריך המלא לצילום הכי מקצועי שתוכלו להפיק מהסמארטפון שלכם

בעידן הרשתות החברתיות, אנו מתעדים כל דבר בחיינו ובמיוחד כשאנחנו ב'מוד' של חופשה. אם גם אתם נתקלתם באינסטגרם בתמונות מהפנטות שאנשים צילמו בחופשתם בחו"ל ולא הבנתם איך הם הצליחו לייצר תוצאה כזו רק מהפלאפון, אודי אדרי מהמרכז האקדמי שלם, ריכז עבורכם את כל הטיפים לצילום של התמונה המושלמת.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

קודם כל, נתחיל מכמה כללים בסיסיים לצילום בנייד:

זכרו לנקות את העדשה שלכם

העובדה שאתם מצלמים במצלמה לא מקצועית, אינה אומרת שהעדשה לא מתלכלכת. הרבה לא יודעים כי הסיבה לתמונות מטושטשות היא פעמים רבות עדשה מלוכלכת. הקפידו לנקות את העדשה כמה פעמים במהלך הטיול במטלית ייעודית לכך על מנת שהעדשה לא תישרט. תוכלו גם לנקות אותה עם בד כמו החולצה שלכם בכל פעם שאתם מצלמים תמונה.

אל תשתמשו בזום

זום הוא הדרך שלנו לצלם משהו מקרוב בלי להתקרב אליו פיזית, אבל זה יותר מזיק ממועיל. זה יפגע באיכות התמונה, יכולה לצאת מפוקסלת. לכן, אם תרצו לצלם עצם מקרוב, אל תתעצלו ותתקרבו אליו.

© צילום: אודי אדרי

תשמרו על פוקוס

מכירים את הריבוע הקטן שמופיע על המסך כשאתם מנסים לצלם משהו? אז הוא ממש לא שם סתם, הוא דואג שהתמונה תצא מפוקסת ולא מטושטשת. לכן, רגע לפני הצילום, השתדלו להקיש עם האצבע על האובייקט שאותו תרצו לצלם. חוץ מזה, המצלמה משנה את הגדרות הרגישות שלה לאור לפי האובייקט שתלחצו עליו כדי שלא ייצא חשוך או בהיר מדיי.

צלמו וצלמו הרבה

אל תתקמצנו על הזיכרון! אם אתם כבר מצטלמים, עדיף לא להתעכב על לנסות לצלם את התמונה המושלמת ופשוט לצלם את אותה התמונה הרבה פעמים. כך תימנעו מעיניים עצומות, אובייקטים מטושטשים, פוטו-בומב וכו'. ברוב המכשירים, ניתן לצלם רצף של עשרות תמונות בלחיצה אחת ממושכת. אבל אל תשכחו לבדוק מראש שיש לכם הרבה זיכרון ולקנות כרטיס זיכרון אם צריך!

אחרי שהבנו את הכללים הבסיסיים, אפשר לצאת לדרך:

לא תמיד נוח לצלם כשמטיילים - חם, תאורה בעייתית, מלא אנשים שמפריעים לצלם ועוד. אבל יחד עם זאת, בעזרת הקפדה על כללים פשוטים ובעזרת מערכות אוטומטיות שמותקנות ברוב הניידים היום, התמונות שלכם יכולות לצאת מהממות.

תאורה נכונה היא המפתח בצילום

זכרו שחוק הברזל הוא "השמש מאחורינו", אך לעתים תאורה צדדית יכולה להיות הרבה יותר מעניינת ונוחה. כמו כן, אם התמונה בהירה וחשוכה יחדיו, אפשר להפעיל את ה-HDR המובנה ברוב המצלמות (כן, בשביל זה הוא קיים!), מצב זה יאזן את התאורה ויספק לכם את התוצאה הטובה ביותר. שימוש בפלאש בחושך יותר מזיק מעוזר ועל כן יש להימנע ממנו. אם בכל זאת חשוך מדי, תאורה צדדית תחמיא הרבה יותר למצולמים. מה יכול להחליף פלאש? כל תאורה שאינה ניאון בהיר- פנס רחוב, נרות או פנס בנייד של חבר (בזריקה צדדית) יעשו את העבודה.

© צילום: אודי אדרי

לא מצליחים להכניס הכל בפריים אחד? השתמשו בצילום פנוראמי

צילום פנוראמי, מתאים בעיקר לצילום של תמונת נוף רחבה מאוד או תצלום של הרבה אנשים- התמונה שתיווצר יכולה להתפרש על 180 מעלות. כמו כן, כשתעלו את התמונה לפייסבוק, היא תוצג בטכנולוגיה פנורמית משולבת חיישן תנועה. שימו לב לא לזוז יותר מידי בעת צילום התמונה הפנוראמית על מנת להימנע ממריחות וקטיעות.

ואיך אפשר בלי סלפי?  

בסלפי כמובן חשוב שהשמש תהיה לפניכם ולא מאחוריכם ותשמש כזרקור (אגב, עוזר בהחלקת קמטים ללא פוטושופ). כמו כן, חשוב להכניס מאחוריכם את הרקע, הנוף או האווירה כדי לספק הקשר לתמונה. אם אתם מאוד אוהבים סלפי, כדאי לקחת אתכם מוט-סלפי, כך תוכלו להגדיל את שדה תמונה, לחשוף יותר נוף ולהשתעשע עם זוויות צילום. אבל חשוב לשים לב שאין עליכם צל של יד.

© צילום: אודי אדרי

מצלמים בווידאו?

כלל ברזל: אל תצלמו וידאו בצורה אנכית משום שכמעט בלתי אפשרי להשתמש בזה (במסכי מחשב וכדומה, התצוגה של הסרטון תהיה מאוד צרה ועם שוליים מאוד רחבים). לצילום יציב ניתן להשתמש ב-"ריג", עדשה רחבה שמתלבשת על הסמארטפון תשדרג את האיכות ומיקרופון מצוין לצילום סרטון הכולל דיבור כמו הרצאות או ראיונות.

שחקו עם הפרספקטיבה והזוויות

לאור העובדה שהנייד קטן מטבעו, צרו צילום מעניין יותר על ידי צילום דרך צמחייה ואפילו "החביאו" אותו בחורים קטנים. שחקו גם עם הזוויות - צלמו מלמעלה, צלמו מלמטה, צלמו מהצד ובאלכסון, אין באמת כיוון נכון. אך הימנעו מעומס ויזואלי! לפריים יש 4 צלעות שמהוות מסגרת, מה שלא שייך לתמונה, צריך להיות בחוץ. עומס יכול להכביד מאוד על העין, אז מה עושים? מיישרים, ממרכזים את קו האופק, מקריבים מעט בקרופ וחותכים אלמנטים "חוסמים" החוצה.

© צילום: אודי אדרי

חוק השלישים

חוק השלישים מתאר חלוקה של הפריים לשלישים באורך ושלישים ברוחב. כדי שהתמונה תצא מעניינת יותר, יש למקם את העצמים או את נקודות המפגש של העצמים על הצירים או על נקודות ההצטלבות של הצירים ולא בהכרח למרכז אותם. חלק מן המכשירים הניידים כוללים את הפונקציה הזו ובאלה שלא, ניתן להוריד אפליקציה ייעודית.

© צילום: אודי אדרי

מצלמים אנשים?

צלמו פנים, תקריבים, חיוכים. עדיף לתפוס חצי גוף של שני אנשים מאשר קבוצה שלמה עומדת/יושבת. נסו לתפוס רגעים טבעיים, לרוב הם הכי יפים. כשמצלמים קבוצה של אנשים, השתדלו להימנע מתמונות בנאליות והשתמשו בתקריבים, כמו כן, צלמו יותר פעילויות ופחות מצבים סטטיים.

המדריך באדיבות אודי אדרי מ-"המרכז האקדמי שלם"

תגובות