שירות תרגום לתיירים: מנצחי תחרות HaifaTeenTech. צילום: צביקה רוגר

שירות תרגום לתיירים: מנצחי תחרות HaifaTeenTech

זו השנה השנייה שנערכת תחרות HaifaTeenTech, בה בני נוער מכל העולם מגיעים לישראל במטרה לפתח מיזם טכנולוגי ולזכות. Stacy Inc, הזוכים השנה, פיתחו שירות תרגום לתיירים. כל הפרטים

התחרות HaifaTeenTech התקיימה בפעם הראשונה בשנת 2017 לזכרה של סג"מ שירה צור ז"ל שנרצחה בפיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בינואר 2017. בעקות ההצלחה של שנה שעברה, הוחלט לקיים אותה שוב. הנושא שהוביל את התחרות השנה היה מיזמים שמטרתם להציל חיים ולסייע לאנשים עם מוגבלויות. 35 ישראלים ו-35 בני נוער מ-12 מדינות שונות התחלקו ל-12 קבוצות במטרה לפתח את המיזם הטכנולוגי הטוב ביותר. הזוכים הם המפתחים של אפליקצית Stacy Inc.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הפרס של המנצחים בתחרותת היא מלגת לימודים יוקרתית בטכניון ובאוניברסיטת חיפה, כאשר השופטים הם אנשי אקדמיה ותעשייה בכירים כמו ניצן ספיר, גבי זודיק, ענת סתיו ועוד. התחרות מתקיימת בהובלת עיריית חיפה וליאורה קליש ובליווי של קרן "שירה".

הזוכים במקום הראשון הם הקבוצה שפיתחה את אפליקצית Stacy Inc, אפליקצית תרגום המבוססת על מתרגמים אנושיים זמינים. קהל היעד הוא תיירים שזקוקים לתרגום אמין ואיכותי וכל מי שצריך תרגום איכותי ומיידי. השירות קצת מזכיר את אפליקציית GetTaxi להזמנת מוניות כיוון שהוא מבוסס על נותן שירות פנוי באותו רגע. בקבוצה חברים פדרו סוזה מברזיל, סטיבן גויה זו מהונג קונג, אלן פרידר מונצואלה ושליו אטיאס, לירן לוי ודניאל בולשטיאנסקי מישראל.

Stacy Inc
Stacy Inc © צילום: צביקה רוגר

במקום השני קבוצת Safelepsy, שפיתחה שרשרת שמסוגלת לזהות כאשר האדם שעונד אותה חווה התקף אפילפסיה. ברגע ההתקף השרשרת מתנפחת לכדי כרית שמגה על הראש של החולה. בקבוצה חברים אמילי דניס פישמן מארגנטינה, איתן קרל רוטפלד מצ׳ילה, סמואל יעקב כלפון מצרפת ועדן שרון ואביגייל וסרמן מישראל.

במקום השלישי קבוצת WAYPOINT שפיתחה משדר שיכול לזהות מיקום של אדם הקלוע בעת אסון. הוא מבוסס על רדיו ולא רשת סלולארית ולכן הוא עמיד ומדוייק יותר. בקבוצה חברים וירג׳יניה רוז מאינדונזיה, איתן סולומון בנדר מארה"ב, פרסלי רוז אוליפנט מארה"ב ושראל כץ וטום אולקסין מישראל.

WAYPOINT
WAYPOINT © צילום: צביקה רוגר

ליאורה קליש, מייסדת ומנהלת HaifaTeenTech: "אוהבים להגיד שהנוער לא מתעניין בכלום, אך התחרות הזו, שנערכת כבר בפעם השנייה, רק מראה לנו שלא כך הדבר. בני הנוער שהשתתפו בתחרות והציגו במהלכה יזמות וחשיבה יוצאת מגדר הרגיל, כפי שבאו לידי ביטוי בפיתוחים פורצי הדרך שהוצגו, מוכיחים במידה רבה שהדור הולך ומשתבח".

תגובות