אני רק רוצה לדעת: גפן ברקאי נותן לכם טיפים בצילום. צילום מסך מהאינסטגרם @gefenbarkai

אני רק רוצה לדעת: גפן ברקאי נותן לכם טיפים בצילום

גפן ברקאי הוא לא רק שחקן ודוגמן מצליח ואהוב, אלא גם צלם מוכשר מאוד. לכבוד השתלטותם של כוכבי "או בוי" על פרוגי - קבלו את הטיפים שלו לצילום

אם יצא לכם לעקוב אחר תמונות האינסטגרם של גפן ברקאי - יכולתם להבחין שלא מדובר בפיד רגיל כמו של שאר הכוכבים. בפיד שלו תמצאו תמונות מושקעות, אומנותיות ומיוחדות המביעות את חיבתו לעולם הצילום. רק בתחילת השנה הלועזית, זכה אצלנו בטקס נבחרי הנוער, בתור "חשבון האינסטגרם של השנה" ובצדק. כעת, יש לכם הזדמנות ללמוד ממנו כמה טיפים בנושא בעזרת שאלות מיוחדות שהשארנו לגפן.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

איך הכל התחיל? 

כשהייתי קטן, בערך בן 10, אבא שלי היה קונה לי מצלמות חד פעמיות. זו מצלמה שהייתה פעם, מצלמה צבעונית שיש לה 36 פריימים ואחרי שאתה מסיים לצלם, אתה נותן אותה לפיתוח תמונות וקונה מצלמה חדשה. ככה למעשה התחלתי. אבא שלי ואני היינו מפתחים תמונות שאני מצלם, בהמשך עברתי לצלם בדיגטלית שלו ועכשיו קניתי מצלמה משלי. אבל ללא ספק מגיל מאוד מאוד צעיר נמשכתי לזה.

איך בוחרים זווית צילום?

בגדול, זווית זו נקודת מבט שלי על דברים, זה לרוב ברמת האינסטינקט. או שיש לך את זה או שאין. בנוסף, יש כללים בסיסיים של צילום, לדוגמא: אם אתה עכשיו מצלם שקיעה או ים אז אתה צריך שהמצלמה שלך תהיה מפולסת או אופקית ומקבילה לקרקע כדי שיצא יותר יפה. כלל נוסף שהוא בסיסי נקרא "חוק השלישים" -  אם אתה מצלם ים ושמיים אתה צריך לשמור שהים יתפוס או שליש או שני שליש מהתמונה (שהים יהיה או בשליש הראשון או השני). למרות שבתכלס, אין באמת חוקים אם התמונה מרגשת ומעבירה איזה רגש - זה מה שאמור להיות. אין באמת מטרה. יש אלף דרכים לצלם את אותו הדבר.

בחירת לוקיישן

זה תלוי מה אתה מצלם, כל דבר מתכתב עם המטרה. אחרי שאתה מבין מהי המטרה שלך בצילום, מה השפה ומה אתה רוצה להעביר - אז אתה יודע יותר טוב איפה לצלם. גם הפוך - אם רוצים לצלם אופנה או אומנות נחמד לשבור את ה'אובייס' (מובן מאליו) לדוגמא: לקחת שתי דוגמניות עם חליפות ולשים אותן באמצע שוק. דברים שיש בהם ניגודיות זה תמיד טוב.

שימוש בפילטרים

פילטר זה משהו נורא ספציפי, ואם נדייק בסופו של דבר זו עריכת צבע. זה תלוי מה הטעם ואיך אתה אוהב.  אני מתייחס לכל תמונה אחרת וחושב על הצבע שאני רוצה להשיג.

כשאני מצלם דיגיטלי אני מאוד אוהב לערוך תמונות עם פילטר שמדמה צילום ב'פילם'  - שזה מגורען והצבעים שם פחות חזקים. בכללי אני מאוד אוהב לצלם בשחור לבן. אני חושב שכשאתה מצלם בשחור-לבן, הדעת לא מוסחת על ידי הצבעים ואז אתה מתמקד יותר לעומק בפרטים בתמונה.

האם כדאי להישאר עיקבי בתצורת העיצוב של התמונות בפיד?

הכל שאלה של מה שבאמת אוהב. אצלי זה בא לידי ביטוי בעבודות שעשיתי ובצילומים שצילמתי. גיוון זה חשוב, אבל יש לי 'טביעת אצבע' (מאפיין ייחודי) מיוחדת, שבעזרתה יודעים לזהות שזו תמונה שלי, אבל בגדול התמונות שלי מגוונות בצבעים שלהן, בסוג שלהן ובמה שאני מצלם.

על אילו אפליקציות אתה ממליץ?

יש שתי אפליקציות בסיסיות שאני מאוד אוהב. הראשונה היא "Snapseed" והשנייה היא "VSCO". הן בסיסיות וטובות לאינסטגרם. בתמונות המקצועיות שאני מצלם, אני מעדיף להשתמש בפוטושופ.

כמה תמונות של עצמי (כלומר שרואים אותך בהן) רצוי לפרסם בפיד?

אצלי- אני מפרסם תמונות של עצמי רק אם יש משהו שאני אוהב ולרוב זה יהיה משהו שהוא חלק מהעבודה שלי, אך תמיד אעלה ותמיד כדאי לפרסם רק את מה שמעניין אתכם להעלות.

האם כל אחד יכול להיות צלם?

אני במחשבה שכל אחד יכול להיות הכל! אם אתה משקיע אף אחד לא יכול להגיד לך שאתה לא יכול. אבל כמו בכל דבר וכל תחום - יש מידה מסויימת של כשרון שאתה מביא איתך והשאר זה לעבוד ולהתאמן. היום יותר קל להיות צלם מאשר מלפני כמה שנים, כל אחד יש לו מצלמה טובה בטלפון ויכולות עריכה פשוטות. אם יש משהו שהוא טוב בקידמה של הסמארטפונים זה שאנשים מצלמים היום המון ואם זה לא בא על חשבון החוויה במציאות זה דבר חיובי. עם זאת - לא כל אחד שמצלם הוא צלם.

או בוי משודרת בימים א-ד, שעה 15:00 בערוץ הילדים (לצופיי פרטנר TV וסלקום tv), בערוץ ספיד (לצופיי HOT) וב-yes 5

תגובות