עדכון: מה צפוי להגיע אלינו במערכת ההפעלה iOS 13?. יוטיוב

עדכון: מה צפוי להגיע אלינו במערכת ההפעלה iOS 13?

עוד כשבועיים יתקיים כנס ה-WWDC השנתי של אפל, בו היא תשיק את העדכון חדש של מערכת ההפעלה שלה - iOS 13. בגרסה זו תוכלו למצוא בין השאר אימוג'ים חדשים, מצב שינה חדש ועוד

כנס ה-WWDC השנתי של אפל צפוי להתקיים ב-2 עד ה-7 ביוני. בכל שנה, אפל מציגה עדכונים, מוצרים ומכשירים חדשים בכנס הגדול. הפעם, ככל הנראה, יציגו את העדכון הגדול החדש למערכת ההפעלה של אפל, ה-iOS 13. למרות שהעדכון עוד לא הושק רשמית, משתמשים בכל העולם מדווחים על השערות וספקולציות רבות על פיצ'רים חדשים במטרה לענות על השאלה: "מה יביא איתו העדכון החדש של אפל?"

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

ממשק UI חדש למערכת השמע

אם אתם בעלי מכשירי אפל, ודאי קרה לכם שצפיתם בסרטון ורציתם להגביר את עוצמת השמע, אך נתקלתם בריבוע גדול במרכז המסך שהסתיר את רוב תוכן הסרטון. iOS 13 עשוי להביא עמו שינוי לעיצוב של ממשק זה, במטרה להפוך את הגברת או הקטנת עוצמת הקול לפחות דומיננטית על המסך.

מצב שינה

אפל כבר הכריזו בעבר שהם עובדים על פיצ'ר חדש למכשיריהם בשם "מצב שינה". מצב זה יפעיל את מצב ה"נא לא להפריע" הקיים כבר במכשירים, גם יחשיך במעט את מסך הנעילה וגם ישתיק את כל ההתראות הנכנסות. בנוסף, תוכלו לקבוע ייעדי שעות שינה.

שליטה על מצב השינה © יוטיוב

עדכון באייפד

ישנן גם כמה תכונות שמתמקדות באייפדים של אפל. אחת מהן היא אפשרות פיצול המסך לכמה כרטיסיות, ובאופן כללי מערכת חדשה של הפעלת אפליקציות במקביל. המכשיר יוכל לסדר את העבודה שלו בצורה יעילה יותר ועם יותר שליטה של המשתמש, שיוכל להגדיר אילו אפליקציות הוא משתמש כעת.

שינויי אפליקציות ונגישות

אפל מתכננים גם בעדכון זה להנגיש את הטלפון לאנשים בעלי עזרי שמיעה ומוגבלויות נוספות. העדכון החדש ככל הנראה יכלול גם שינויים לאפליקציית ה-Messenger שתאפשר עריכת הפרופיל עם תמונה, שם וסטטוס בדומה לאפליקציית המסרים הפופולארית "וואטסאפ". כמו כן, העדכון יכלול גם עדכונים חדשים לאפליקציות נוספות:

המפות - הוספת מקומות מועדפים וניווט מהיר אליהם, כמו בית, עבודה וכו'. תוכלו אפילו להוסיף לכל מקום תמונה. הדואר - סידור אוטומטי של המיילים בקטגוריות כמו נסיעות, רכישות, "לא חשוב" ועוד, בנוסף יהיה ניתן לחסום אנשים קשר או להשתיק הודעות מסוימות. תזכורות - יישום חדש שבו תוכלו להוסיף לעצמכם משימות ולקבוע יעדים. יהיו שינויים גם למסך הבית, ותהיה אפליקציית "Find my Iphone" משופרת.

Find my Iphone החדש
Find my Iphone החדש © יוטיוב

Dark Mode

ה-iOS 13 יכיל לפי ההשערות לראשונה Dark Mode (מצב כהה), עדכון לו משתמשים רבים ברחבי העולם מחכים כבר זמן רב. לפני השקת העדכון הקודם של אפל, ה-iOS 12, דובר על כך שמצב זה יגיע כבר אז אך אפל דחו אותו בעקבות התמקדות בבעיות אבטחה ותיקוני באגים והנה הוא מגיע אלינו! הפיצ'ר מיועד להחשכת ממשק הטלפון על מנת להקל על השימוש בטלפון בשעת לילה.

אימוג'ים חדשים!

העדכון החדש גם צפוי להביא עמו סדרה של אימוג'ים חדשים ביניהם פלמינגו, וופל, עצלן, לב לבן, אנשים מחזיקים ידיים, קוביות קרח, שנורקל, אורנגאוטן, מיץ, פלאפל ועוד. ולראשונה יכיל גם אנשים בעלי מוגבלויות!

שינויים נוספים

כמו בכל עדכון תוכנה, יהיו תיקוני באגים ושיפורים במהירות. תהיה מקלדת ברירת מחדל חדשה, הדומה ל-SwiftKey. עם זאת, תוכלו לשלוט בצורה טובה יותר בגופן של הטקסט במכשיר, וגם אפשרות שיתוף התוכן תהיה מתקדת יותר. הספארי (דפדפן) יידע להתאים במקרים מסוימים את גרסת המחשב של אתרים ולא גרסת המובייל, וגם יתווסף לו מקום בו מרוכזות כל ההורדות. המיקרופון של סירי יהיה משופר, ויהיו הגבלות של זמן מסך לילדים בצורה מבוקרת יותר.

אין לדעת אם שינויים אלו אכן יניבו פירות ויצאו לפועל אך אין ספק שההד התקשורתי הנרחב שקיים סביב העדכון החדש יוצר ציפיות רבות בקרב מעריצי מערכת ההפעלה iOS. כמו כן, עם צאת העדכון החדש למכשירי האייפון, ייצא גם עדכון לבעלי מחשבי אפל בעלי מערכת ההפעלה MacOS Mojave על מנת לאפשר למפתחים לעבוד גם בסביבת ה-iOS 13.

תגובות