הגיע הזמן להיפרד: האם אפל עומדת להיפטר מה-iTunes?. צילום: shutterstock

הגיע הזמן להיפרד: האם אפל עומדת להיפטר מה-iTunes?

אחרי 18 שנות פעילות, לפי שמועות, אפל עומדת ככל הנראה לשים קץ לעידנה של אפליקציית המוזיקה הפופולארית, שבמקומה יבוא פתרון חדש ונגיש יותר. כל הפרטים

החל ממחר, מה-3 עד ה-7 ביוני, יתקיים כנס המפתחים השנתי של אפל, כנס ה-WWDC (קיצור של Worldwide Developer Conference) בו ככל הנראה תכריז אפל על סגירת אחת האפליקציות המזוהות ביותר עם החברה, אפליקציית המדיה הפופולארית iTunes.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אחרי כ-18 שנות פעילות, אפל מתכננת להפסיק את תמיכתה באפליקציה שאפשרה למשתמשים בה לבצע מגוון פעולות כמו קנייה והאזנה למוזיקה לבחירתם, צפייה בסרטים ובתוכניות טלוויזיה וביצוע פעולות לניהול המכשיר כמו גיבויו. בתמורה, אפל מתכננת להשיק שלוש אפליקציות חדשות נפרדות שיהוו תחליף לאייטיונס: אפליקציית Music, אפליקציית TV והאחרונה היא Podcast.

© צילום: GettyImages

על מהלך זה דובר כבר בעבר אך אף פעם לא היינו עדים להכרזה רשמית כלשהי מצד אפל. אולם הפעם נראה שאכן מהלך זה קורם עור וגידים. אם אתם בעלי אייפון, אייפוד או אייפד צעד זה לא ישפיע עליכם במיוחד כיוון שאפליקציות אלו כבר קיימות במכשירכם מזה כשלוש שנים, מאז יציאת עדכון ה-iOS 8.4. האפליקציות החדשות מיועדות למחשבי החברה בעלי מערכת ההפעלה macOS שכרגע עדיין נתמכים בה.

למרות שמדובר במהלך לא שגרתי, ניתן היה לראות אותו מגיע לנוכח צמיחתן של אפליקציות דומות שמבצעות את אותן פעולות שבצעה האייטיונס ובחינם, כלומר זמנה של אפליקציה שמציעה שירותים מסוג אלו בתשלום בשוק אשר רווי באפליקציות העונות בדיוק על אותן דרישות וללא עלות היה קצוב ורק ניתן היה לספור את הימים עד שמהלך זה אכן ייצא לאור. אמנם מדובר בסיומו של עידן, אך יש לזכור כי צעד זה היה מגיע במוקדם או במאוחר.

תגובות