עשתה זאת שוב: כל החידושים מכנס המפתחים של אפל. יוטיוב

עשתה זאת שוב: כל החידושים מכנס המפתחים של אפל

אפל פתחה את כנס המפתחים השנתי שלה - ה-WWDC לשנת 2019. הבאנו לכם את כל צעדיה ותכנוניה של אפל לשנה הקרובה – ממערכת הפעלה חדשה עד להשקת מחשב חדש

השבוע נערך כנס המפתחים הרשמי של אפל, חברת הטכנולוגיה הרווחית ביותר בעולם, כנס ה-WWDC (ראשי תיבות של Worldwide Developers Conference). כנס זה יצר ציפייה רבה בחודשים האחרונים בקרב מעריצי אפל, שלא הסתירו את התרגשותם הרבה והחל דיון ציבורי סוער ברחבי הרשת על הדברים החדשים עליהם יכריזו אפל הכולל השערות, ספקולציות ואף הדלפות. בתחילת הכנס אמש, לאחר מחיאות כפיים סוערות וסקירת חידושי השנה שחלפה לה, הציגה אפל את תכנוניה לשנה החדשה בארבעת מערכות ההפעלה של אפל:tvOS, watchOS, macOS וה-iOS ואף השקתה של ה-iPadOS.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

tvOS

אם כן, מערכת ההפעלה הראשונה עליה דיברה אפל היא מערכת ההפעלה בה נתמכים מכשירי ה-apple TV, המכילים את אפליקציה ה-apple TV+, המציגה שירותי הזרמת מדיה מה-iTunes store (אפליקציה שספגה פגיעה קשה אתמול, אך בזה נתמקד בהמשך). אפל הכריזה על עדכון חדש למערכת ההפעלה, tvOS 13. העדכון החדש יביא עמו שינוי ממשק ה-apple TV+ לקבלת מראה אסטטי ו"נקי" יותר. כמו כן, אפל הכריזה על פיצ'ר חדש ל-appleTV+ שיאפשר בקרת משתמשים שבאמצעותו חשבוני אפל טיוי פלוס כבר לא יוגבלו לרק משתמש אחד לכל חשבון אלא הוספה של משתמשים נוספים כדי להתאים אישית את התכנים המוצעים לכל משתמש.

בנוסף לכך, החל מהעדכון הקרוב, ניתן יהיה להוריד למכשירי ה-appleTV את אפליקציית המוזיקה הפופולארית של אפל, apple music שתאפשר השמעת שירים במסך הטלוויזיה ואף הצגת מילותיהם אשר יהיו מסונכרנות עם המנגינה (פיצ'ר המתאים לחובבי הקריוקי שבינינו). בעדכון החדש ניתן גם לצפות להוספתם של תכנים נוספים לאפליקציית הסטרימינג ואף הפקות מקור חדשות של אפל (לצופי הכנס ניתנה הצצה לטריילר של סרט מד"ב מקורי חדש מבית אפל שיעלה בהמשך השנה).

watchOS

מערכת ההפעלה השנייה בה נגעה אפל היא מערכת ההפעלה של שעוני החברה, שעוני ה-apple watch. בעוד שהפעם לא הוכרזו דגמים חדשים, הכריזה אפל על עדכון חדש למערכת ההפעלה, watchOS 6. העדכון החדש מכיל בתוכו תצוגות מסך חדשות של השעון, שיפורי האבטחה והפרטיות ומספר חידושים חסרי תקדים שעוד לא נראו כמותם בשעוני החברה, כמו הוספת חנות האפליקציות הרשמית של אפל, ה-apple store אשר מגיעה סוף סוף לשעוני החברה. אם פעם נאלצו המשתמשים להוריד אפליקציות לשעון רק אם ברשותם מכשיר אייפון, מהעדכון החדש, ניתן יהיה להוריד ולקנות אפליקציות ישירות מהחנות!

© יוטיוב

העדכון החדש יביא עמו גם שלוש אפליקציות חדשות שיהיו ניתנות להורדה ישירות לשעון. אפליקציית המחשבון (שיכיל בתוכו גם פיצ'ר חדש לחישוב תשר ולחלוקתו לפי מספר הסועדים), אפליקציית התזכירים הקוליים ואפליקציית הספרים הדיגיטליים, ה-Audiobooks. כמו כן, שעוני אפל ידועים בקרב חובבי הספורט והכושר כשעונים "ידידותיים למתעמל", המציגים פיצ'רים נוחים במיוחד לקהל המתאמנים. אפל מודעת לתפיסה זו ומתכננת להרחיב אותה בעדכון החדש, שיכיל שיפורים מהותיים לאפשרויות הבריאות והכושר, אשר לראשונה יכילו גם מד למדידת דציבלים בסביבת המשתמש ולבדיקת השפעותיהם על שמיעתו של המשתמש. אפל לא מבזבזת אף הזדמנות לחיזוק תדמית החברה כחברה מאובטחת ומבטיחה כי שום רעשי רקע לא יהיו מוקלטים וישמרו במכשיר.

macOS

הבאה בתור הינה מערכת ההפעלה macOS שמקבלת עדכון גרסה והופכת מ-macOS Mojave ל-macOS Catalina שמביאה איתה את הפסקת פעילותה של אחת האפליקציות המזוהות ביותר עם אפל, האייטיונס, צעד לא מפתיע לנוכח השמועות שצצו ברשת מספר ימים לפני הכנס. כמו כן, אכן אפל משיקה שלוש אפליקציות חדשות שיחליפו את האייטיונס, אפליקציית TV, אפליקציית Music ואפליקציית ה-Podcast.

 

ה-macOS Catalina יביא לראשונה את האפשרות להריץ את האפליקציות שבאייפד במחשבי המק. ניתן יהיה לסנכרן בין האפליקציות הקיימות באייפד שלכם לבין המחשב. נוסף על כך, העדכון יביא איתו גם שינוי חזותי לאפליקציית התמונות כדי להעניק לה מראה יותר דימני ומודרני. אפל משיקה בעדכון זה גם עדכונים והוספת פיצ'רים לאפליקציית הפתקים, התזכירים, שעבר בנייה ותכנון חדש לגמרי שיגיע גם בעדכון החדש של ה-iOS ואף לדפדפן הרשמי של אפל, Safari.

לבסוף, אפל מכריזה על השקת מחשב חדש שעוד לא נראה כמותו, מחשב ה-mac Pro. מחשב זה מביא עמו איכות חומרה חסרת תקדים שמיועדת לפעולת אנימציה ועיצוב גרפי באיכויות של 6K. עיצובו של המחשב החדש לא דומה לשום מחשב שיצרה אפל עד היום. אם עד היום מחשבי אפל היו בנויים ממסך בלבד שהכיל כבר את חומרת המכשיר, עיצובו של המחשב החדש כשאר המחשבים הנייחים הקיימים, מארז מחשב שלו מחובר מסך חיצוני. המחשב החדש הוא המחשב היקר ביותר שאפל הוציאה מאז קיומה. מחיר המחשב בארה"ב יתחיל מלא פחות מכ-6000$ (כמעט 22,000 ש"ח) אך זה לא הכל. במידה ותרצו לקנות גם מעמד למסך תצטרכו להוסיף עוד 1000$. (קרוב לכ-4000 ש"ח)

iOS

העדכון לו חיכו מעריצי אפל באדיקות רבה הגיע!עדכון ה-iOS 13. העדכון למערכת ההפעלה iOS מחולק לשני חלקים: עדכון למכשירי האייפון ועדכון נוסף למכשירי האייפד. ה-iOS 13, כפי ששיערו אנשים רבים, מביא איתו מספר חידושים:

Dark Mode (מצב מוחשך)

העדכון לו חיכו מעריצי אפל כל כך הרבה זמן, עוד משנה שעברה כאשר השמועות הצביעו על כך שאפל תשיק את ה-Dark mode עוד בעדכון הקודם ב-iOS 12. בעת השימוש במצב החדש יוחשך ממשק ה-UI של המסך למען הקלה על השימוש במכשיר בלילות ובמקומות חשוכים.

 

עדכונים לאפליקציות הפתקים, הגלריה ולעריכה

אפל עבדה על שינויים חסרי תקדים לאפליקציות אלו. אפליקציית הגלריה מקבלת ממשק חדש לגמרי. העדכון החדש יביא איתו פיצ'ר שמשתמש בטכנולוגיית ה-AI על מנת למחוק כפילויות של תמונות והשארת התמונות הטובות ביותר. כמו כן, אם עד היום ניתן היה לערוך רק תמונות, העדכון החדש יאפשר ליישם את אותן עריכות ופילטרים על סרטי ווידיאו, מדובר בטכנולוגיה חסרת תקדים שעוד לא נראתה כמותה בעידן המכשירים החכמים. נוסף לכך, המצלמה מקבלת מצבי דיוקן (Portrait) חדשים לקבלת תמונות מקצועיות יותר ואיכותיות יותר.

תכנון מחדש של אפליקציית התזכירים והמשימות

אפל עבדו ובנו מהיסודות את אפליקציית התזכירים כדי להתאים אותה לקדמה הטכנולוגית שמביאה את אפל לשנת 2019. אפל משנה את העיצוב של האפליקציה, מוסיפה פיצ'ר חדש שמאפשר תיוג של אנשי קשר בתוך התזכיר ובעת שיחת צ'ט עם האדם המתויג, תקבלו התראת פופ-אפ של התזכיר שכתבתם ועוד מגוון פיצ'רים חדשים.

מצב מקלדת חדש

החל מהעדכון החדש, ניתן יהיה להשתמש במקלדת ולהקליד באמצעות החלקת האצבע במקלדת, פיצ'ר הקיים כבר במכשירים נוספים בשוק.

© צילום: shutterstock

שיפור ביצועים

אפל מבטיחה כי העדכון החדש יגרום לשיפור ביצועי האייפון בצורה משמעותית על ידי קיצוץ גודל האפליקציות והקבצים ב-60%, הגברת מהירות זיהוי הפנים בכ-30% ותיקוני באגים כללים.

iOS 13 + iPad = iPadOS

אפל מכריזה על הפרדת כוחות והקמתה של מערכת הפעלה חדשה שתתמוך רק במכשירי הטאבלט, ה-iPadOS. בנוסף לעדכונים השוטפים שיביא איתו ה-iOS 13, מערכת ההפעלה של ה-iPadOS תתמקד אך ורק במכשירי האייפד ותשפר את איכות השימוש בו, תשנה את ממשק המשתמש של האייפד ואף את טכנולוגיית ה-3D Touch שכרגע זמינה רק לבעלי מכשירי האייפון המתקדמים יותר.

אין ספק שעדכון זה הוא העדכון הגדול ביותר של השנה. בנוסף לפיצ'רים החדשים אפל שמה דגש על שיפורי האבטחה והפרטיות ואף חזרה על כך מספר פעמים במהלך כל הכנס. אין ספק שעדכון זה אכן ענה על הציפיות של הממתינים ל-iOS 13 אך בכל הנוגע למשתמשי ה-macOS נראה שאפל העדיפו להתחמק מתלונות המשתמשים על בעיות ובאגים על ידי השקתו של מחשב חדש וגרסה חדשה של מערכת ההפעלה שנראית לא יותר מעדכון רגיל שהיה יכול להשתלב במערכת ההפעלה הקודמת – macOS Mojave.

תגובות