מושלמת לוולוגים: מה חשבנו על פנסוניק לומיקס GF10. צילום: יובל שיפמן

מושלמת לוולוגים: מה חשבנו על פנסוניק לומיקס GF10

עם מסך מסתובב ועדשה שניתן להחליף, מגיעה מצלמה ללא מראה של פנסוניק, שמכוונת בעיקר לוולוגרים וחובבי הסלפי. אך בעיקר למתחילים, מדוע? כל מה שחשבנו על המצלמה

חברת הטכנולוגיה היפנית פנסוניק, אשר ביססה לעצמה מקום מכובד בתחום המצלמות ללא מראה, הציגה בפברואר 2018 מצלמה ללא מראה קומפקטית - לומיקס GF10. המצלמה אמנם קטנה מאוד, אבל מסתתרים מאחוריה יכולות גבוהות של צילום, הן סטילס והן וידאו. המצלמה מתאימה במיוחד לחובבי הסלפי וכאלה שמעוניינים במצלמה איכותית להתחיל לתעד את חייהם בוולוגים והמצלמה בטלפון לא מספקת אותם.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

המצלמות הקומפקטיות יכולות להטעות, כיוון שהן נראות קטנות, וקשה להאמין שאפשר להגיע איתן לביצועים טובים. אלא שההפך הוא הנכון רק צריך ללמוד אותה ולהבין איך מוציאים את המיטב מהמצלמה. אך לכל חובבי הצילום הידני והשליטה המלאה בפרמטרים, בין אם זה ISO, מפתח צמצם, מהירות תריס, פיצוי חשיפה ועוד, המצלמה הזו פחות נגישה אליכם. פנסוניק לא טרחה לשים גלגלות לשליטה מהירה באותם פרמטרים, אלא רק דרך מספר לחיצות והגדרות.

החיישן הוא 16 מגה-פיקסל, המסוגל להגיע לתמונות ברזולוצייה של 4592x3448. מפתח הצמצם בעדשה שאיתה היא מגיעה הוא בטווח מקסימום של 3.5-5.6, מהירות הצמצם היא מ-1:16,000 שנייה עד 60 שניות. צילום הוידאו מגיע ל-4K עם 24/30 פריימים בשנייה, ו-1080p עם 30/60 פריימים בשנייה. צילום הוידאו מפתיע לטובה, שכן אפשר לעשות הילוך איטי באיכות Full HD, לא דבר מובן מאליו במצלמה קומפקטית ומאפשר חופש בצילום וידאו.

© צילום: יובל שיפמן

המצלמה מגיעה עם מגוון רחב מאוד של אפקטים מובנים שמותאים לסיטואציות שונות וצילום אמנותי. זה שימושי בעיקר לאלו מכם שאינם מבינים בעריכה, או שאינם רוצים לעסוק בעריכה. הפילטרים אכן מוסיפים לתמונה ומתאימים את הצבעים והתאורה, אך בתור אחד שאוהב לערוך את התמונות בעצמי אני לא רואה את עצמי משתמש באפשרות הזו באופן קבוע. עוד הנגשה לאלו שרוצים לקצר תהליכים היא האפשרות להעביר את החומרים באמצעות וויפיי, שבהחלט שימושית.

מדוע המצלמה מותאמת לוולוגרים? מכמה סיבות. הראשונה והעיקרית היא העובדה שניתן לסובב את המסך לצד המצולם ובכך לראות את עצמכם תוך כדי שאתם מצטלמים. המסך מאוד שימושי גם בצילום בזווית גבוהה או נמוכה. סיבה שנייה היא שאמנם אין כניסת סאונד, אך הסאונד של המלצמה יחסית איכותי ולכן אין צורך ואפילו אין אפשרות להשתמש במיקרופון מחובר. זו גם הסיבה שציינתי שהמצלמה מתאימה בעיקר לוולוגרים מתחילים, יכול להיות שבהמשך תרצו סאונד איכותי יותר, או שפשוט תקליטו בנפרד (דורש יותר עבודה בעריכה).

מסך מסתובב
מסך מסתובב © צילום: יובל שיפמן
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Yuval Shifman (@y.shifman) on

אופציה מעולה שקיימת, ואפילו קיבלה כפתור ייחודי משלה, היא אפשרות צילום מספר תמונות רצופות בלחיצה אחת, ואחר כך לבחור את התמונות שתרצו לשמור מהאוסף שנוצר. אחר כך זה נשמר כוידאו ותוכלו לקחת ממנו צילומי מסך (הוא לא ייצא מרוח כיוון שמהירות התריס גבוהה).

המסך הוא מגע, כלומר תוכלו לגעת בו כדי לדפדף בין התמונות, לבחור הגדרות מהר יותר, להתפקס על נקודה ספציפית, וזו נקודת זכות למצלמה קומפקטית. לסיכום, המצלמה מתאימה בעיקר לוולוגרים, בעיקר בגלל המסך המסתובב והסאונד, שהוא לא רע יחסית למצלמה ללא כניסת סאונד. ניתן לצלם עם 60 פריימים בשנייה שזה מעולה להילוך איטי, אך הצילום הידני פחות נגיש. והיא פחות טובה לצילומי לילה, דרושה חשיפה ארוכה שמצריכה חצובה כדי להוציא תמונות איכותיות.

© צילום: יובל שיפמן
© צילום: יובל שיפמן
© צילום: יובל שיפמן

ניתן לרכוש את המצלמה בחנות יוגנד בעלות של 1,590 ש"ח, הכולל עדשת 12-32 מ"מ נשלפת. המצלמה מגיעה בצבע שחור, ורוד או חום לבן.

תגובות