שימו לב: הסיבה מאחורי חשיבותם של המטענים המקוריים. צילום מסך מיוטיוב

שימו לב: הסיבה מאחורי חשיבותם של המטענים המקוריים

בעוד שבימינו מטענים לטלפונים הניידים מקוריים הם לא הוצאה זולה, חשוב מאוד לא לחסוך בכל הנוגע אליהם מאחר ומטענים לא מקוריים עלולים לגרום לפריצת מכשירכם

אחת מן ההוצאות השכיחות ביותר כיום היא קניית מטען לטלפון הסלולארי. בשל עליותיו הגבוהות של מטען מקורי מבית יצרנית המכשיר, מתפתים הרבה אנשים ובצדק לרכוש מטען בעלות זולה יותר אך ללא החותמת המקורית של היצרן. לאחרונה הוצג כבל טעינה מסוג Lighting - המטען של מכשירי iOS ו-macOS אשר מכיל בתוכו רכיבים אשר מאפשרים השתלטות מרחוק על המחשב והטלפון.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בכנס ההאקינג השנתי Def Con, הציג MG, חוקר אבטחה, כבל טעינה מיוחד בשם O.MG אשר נראה כשאר מטעני החברה - מגיע באריזה לבנה המותירה רושם מקצועי אך למעשה, מתחת לפני השטח, מאפשר השתלטות על המכשיר אליו הוא מחובר. כרעיון תיאורתי להמחשת הנקודה, הציע החוקר לחלק מטענים אלו בחינם - ומאחר ועלותם של מטענים בדרך כלל יחסית יקרה, מעטים האנשים שלא יקפצו על המציאה. בכנס הציג MG את גבולות ההשתלטות המקוונת - אשר מכילה בין היתר השתלטות על הטרמינל (המסוף) במכשירי macOS ואף השמדה עצמית של השבב למען טשטוש העקבות והפחתת סיכויי איתור התוקף משמעותית.

© צילום מסך מיוטיוב

אמיר כרמי,מנהל הטכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מוסר: "לא מדובר בטכניקה חדשה מלבד ההתאמה שלה לכבלים מסוג Lightning ומערכות הפעלה של מחשבי מק מסוג OSX. הטכנולוגיה למעשה קיימת כבר זמן מה בכבלי הטענה מסוג USB המכוונות כלפי מחשבים המריצים מערכות הפעלה windows ולינוקס. החשיבות של המחקר החדש היא בהגברת המודעות לנושא של כבלי הטענה זדוניים. חשוב ומומלץ בחום לרכוש כבלים מקוריים של היצרניות".

תגובות